StoryEditor
Producenci
31.05.2024 10:38

Kosmetyki Polana już tylko z logo Herbapol. Nazwa Polana znika z opakowań

Kosmetyki Herbapolu w poprzedniej i w nowej szacie graficznej, już bez nazwy Polana / fot. Herbapol
Z kosmetyków Herbapolu-Lublin znika nazwa Polana. Firma, po pogłębionych badaniach, postawiła na brand Herbapol i to logo firmy działającej na rynku od 75 lat będzie eksponowane na produktach.

Firma Herbapol-Lublin w 2020 r. bazując na swojej mocnej pozycji w segmencie naturalnych, ziołowych i botanicznych produktów zdecydowała się na wejście w rynek kosmetyczny. Powstała wówczas marka Polana, która na opakowaniach kosmetyków była główną komunikacją wspieraną przez logo Herbapolu.

Po czterech latach firma zdecydowała się na zwrot w komunikacji. W 75-lecie marki Herbapol-Lublin zapadła decyzja o tym, że Herbapol będzie jedynym brandem eksponowanym na opakowaniach produktów.

image
Izabela Łuczak, senior brand manager kosmetycznej kategorii w Herbapol-Lublin
fot. K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
– Rynek kosmetyczny jest bardzo wymagający, natomiast siła i autentyczność brandu Herbapol pomogła nam umocować się na nim w kategorii kosmetyków. Jesteśmy po dużych badaniach, które pokazały nam, że Herbapol to kluczowy driver również jeśli chodzi o nasze produkty kosmetyczne. Zmieniamy więc komunikację, na produktach nie będzie już nazwy Polana, zostaje sam zielony liść z logo Herbapol, powiększyliśmy i wyeksponowaliśmy czcionkę. Część produktów już ma zmienione opakowania, kolejne będą stopniowo zastępowane nowymi – powiedziała nam Izabela Łuczak, senior brand manager kosmetycznej kategorii w Herbapol-Lublin.

Herbapol swoje produkty klasyfikuje jako fitokosmetyki („fito” – z Greki „roślina”). Zawierają one od 94 do 97 proc. składników pochodzenia naturalnego. Firma wystartowała na rynku zaczynając od kosmetyków do twarzy, ale ostatecznie z tej kategorii wycofała się i obecnie oferuje produkty w kategoriach pielęgnacji włosów i ciała.  

Czytaj więcej: Izabela Łuczak, Herbapol Polana: Będziemy się umacniać w kategoriach pielęgnacji włosów i ciała

W końcówce roku na rynku mają pojawić się nowości marki.

– Będziemy wprowadzać nowości. W końcówce bieżącego i na początku przyszłego roku pojawią się one w kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Nasze produkty są już mocno osadzone w segmentach kosmetyków do pielęgnacji włosów odpowiadających na kluczowe potrzeby Polek – czyli szamponów i odżywek do włosów suchych, przetłuszczających się i z tendencją do wypadania. Teraz nadszedł czas na produkty funkcjonalne, takie jak maski, wcierki, serum – zapowiada Izabela Łuczak.  

Kosmetyki Herbapol są dostępne w drogeriach i w sieciach drogeryjnych, supermarketach i hipermarketach. W dyskontach firma sprzedaje żele pod prysznic w dużych pojemnościach i jest to oferta skierowana wyłącznie do tego kanału sprzedaży.

Herbapol-Lublin to firma znana z rynku spożywczego i swojej specjalizacji w produktach ziołowych, naturalnych, roślinnych, w których jest liderem. Historia firmy sięga 1949 roku, kiedy powstała Centrala Zielarska wraz z oddziałem w Warszawie i terenowymi oddziałami w różnych rejonach Polski. Po kolejnych kilku przemianach, w 1996 roku, firma przekształciła się ostatecznie w Herbapol-Lublin S.A. Ważnymi wydarzeniami było m.in. przejęcie firmy Bio-Active (obecnie Big-Active) oraz Przetwórni Owoców i Warzyw w Lubawie (obecnie oddział Herbapolu-Lublin, w którym powstają produkty dżemowe). Od 2020 roku do asortymentu firmy wróciły kosmetyki naturalne. W tym roku firma obchodzi 75-lecie istnienia. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. grudzień 2025 00:56