StoryEditor
Producenci
31.05.2024 10:38

Kosmetyki Polana już tylko z logo Herbapol. Nazwa Polana znika z opakowań

Kosmetyki Herbapolu w poprzedniej i w nowej szacie graficznej, już bez nazwy Polana / fot. Herbapol
Z kosmetyków Herbapolu-Lublin znika nazwa Polana. Firma, po pogłębionych badaniach, postawiła na brand Herbapol i to logo firmy działającej na rynku od 75 lat będzie eksponowane na produktach.

Firma Herbapol-Lublin w 2020 r. bazując na swojej mocnej pozycji w segmencie naturalnych, ziołowych i botanicznych produktów zdecydowała się na wejście w rynek kosmetyczny. Powstała wówczas marka Polana, która na opakowaniach kosmetyków była główną komunikacją wspieraną przez logo Herbapolu.

Po czterech latach firma zdecydowała się na zwrot w komunikacji. W 75-lecie marki Herbapol-Lublin zapadła decyzja o tym, że Herbapol będzie jedynym brandem eksponowanym na opakowaniach produktów.

image
Izabela Łuczak, senior brand manager kosmetycznej kategorii w Herbapol-Lublin
fot. K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
– Rynek kosmetyczny jest bardzo wymagający, natomiast siła i autentyczność brandu Herbapol pomogła nam umocować się na nim w kategorii kosmetyków. Jesteśmy po dużych badaniach, które pokazały nam, że Herbapol to kluczowy driver również jeśli chodzi o nasze produkty kosmetyczne. Zmieniamy więc komunikację, na produktach nie będzie już nazwy Polana, zostaje sam zielony liść z logo Herbapol, powiększyliśmy i wyeksponowaliśmy czcionkę. Część produktów już ma zmienione opakowania, kolejne będą stopniowo zastępowane nowymi – powiedziała nam Izabela Łuczak, senior brand manager kosmetycznej kategorii w Herbapol-Lublin.

Herbapol swoje produkty klasyfikuje jako fitokosmetyki („fito” – z Greki „roślina”). Zawierają one od 94 do 97 proc. składników pochodzenia naturalnego. Firma wystartowała na rynku zaczynając od kosmetyków do twarzy, ale ostatecznie z tej kategorii wycofała się i obecnie oferuje produkty w kategoriach pielęgnacji włosów i ciała.  

Czytaj więcej: Izabela Łuczak, Herbapol Polana: Będziemy się umacniać w kategoriach pielęgnacji włosów i ciała

W końcówce roku na rynku mają pojawić się nowości marki.

– Będziemy wprowadzać nowości. W końcówce bieżącego i na początku przyszłego roku pojawią się one w kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Nasze produkty są już mocno osadzone w segmentach kosmetyków do pielęgnacji włosów odpowiadających na kluczowe potrzeby Polek – czyli szamponów i odżywek do włosów suchych, przetłuszczających się i z tendencją do wypadania. Teraz nadszedł czas na produkty funkcjonalne, takie jak maski, wcierki, serum – zapowiada Izabela Łuczak.  

Kosmetyki Herbapol są dostępne w drogeriach i w sieciach drogeryjnych, supermarketach i hipermarketach. W dyskontach firma sprzedaje żele pod prysznic w dużych pojemnościach i jest to oferta skierowana wyłącznie do tego kanału sprzedaży.

Herbapol-Lublin to firma znana z rynku spożywczego i swojej specjalizacji w produktach ziołowych, naturalnych, roślinnych, w których jest liderem. Historia firmy sięga 1949 roku, kiedy powstała Centrala Zielarska wraz z oddziałem w Warszawie i terenowymi oddziałami w różnych rejonach Polski. Po kolejnych kilku przemianach, w 1996 roku, firma przekształciła się ostatecznie w Herbapol-Lublin S.A. Ważnymi wydarzeniami było m.in. przejęcie firmy Bio-Active (obecnie Big-Active) oraz Przetwórni Owoców i Warzyw w Lubawie (obecnie oddział Herbapolu-Lublin, w którym powstają produkty dżemowe). Od 2020 roku do asortymentu firmy wróciły kosmetyki naturalne. W tym roku firma obchodzi 75-lecie istnienia. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.11.2025 13:26
Skims wycenione na 5 mld dolarów po pozyskaniu 225 mln dolarów finansowania
Skims zaszokowało niedawno świat wprowadzając do oferty maski modelujące twarz z kolagenem.SKIMS

Skims, marka shapewear założona w 2019 roku przez Kim Kardashian i Jensa Grede, ogłosiła pozyskanie 225 mln dolarów nowego kapitału, co przełożyło się na wycenę firmy na poziomie 5 mld dolarów. To jedno z największych tegorocznych rund finansowania w segmencie marek celebryckich, które – jak podkreślają analitycy – korzystają z rosnącego znaczenia twórców kultury internetowej w napędzaniu sprzedaży. Skims potwierdziło również, że w 2025 roku spodziewa się przekroczyć 1 mld dolarów przychodów netto.

Kapitał został zapewniony głównie przez Goldman Sachs Alternatives, przy udziale funduszy powiązanych z BDT & MSD Partners. Nowi inwestorzy dołączają do już silnego grona wspierającego markę, w którym znajdują się Thrive Capital i Greenoaks. Według Erica Bellomo, starszego analityka e-commerce w PitchBook, struktura akcjonariatu i obecna dynamika wzrostu czynią ze Skims wiarygodnego kandydata do przyszłego IPO.

Ruch inwestycyjny wpisuje się w szerszy trend, w którym marki sygnowane nazwiskami celebrytów przyciągają znaczące środki od funduszy VC. W maju 2025 roku e.l.f. Beauty przejęło markę Rhode Hailey Bieber za ok. 1 mld dolarów, a wcześniej inwestycje otrzymały m.in. Fenty Beauty Rihanny oraz Good American Khloé Kardashian. Skims zapowiada, że dzięki nowemu finansowaniu rozbuduje ofertę bielizny modelującej, poszerzy linie odzieżowe i aktywne oraz przyspieszy ekspansję międzynarodową.

W ostatnich miesiącach doszło także do konsolidacji biznesów Kardashian – Coty sprzedało 20 proc. udziałów w jej marce beauty SKKN do Skims. Firma podkreśla, że zintegrowane zarządzanie segmentami apparel i beauty ma wzmocnić spójność ekosystemu produktów. Marka rozwija również strategiczne partnerstwa – jednym z najważniejszych jest współpraca z Nike przy wprowadzeniu aktywnej linii dla kobiet.

Skims kontynuuje także rozbudowę sieci sklepów stacjonarnych. Obecnie posiada 18 sklepów własnych w USA i dwa franczyzowe w Meksyku. Firma deklaruje, że w perspektywie kilku lat chce stać się marką, w której sprzedaż fizyczna będzie dominować, co stanowi wyraźny zwrot w stronę omnichannelu opartego na silnej obecności offline.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
14.11.2025 11:08
Estée Lauder inwestuje na rynku meksykańskim – stawia na niszową markę perfumeryjną
Marka XINÚ wypracowała sobie niszę na rynku luksusowych perfum dzięki skupieniu się na rzemiośle, zrównoważonym wzornictwieIG xinuperfumes

Firma Estée Lauder Companies poinformowała o nabyciu mniejszościowego pakietu udziałów w meksykańskiej marce luksusowych perfum XINÚ, charakteryzującej się łączeniem regionalnego, lokalnego dziedzictwa z nowoczesnym wzornictwem. To pierwsza inwestycja amerykańskiego koncernu w markę pochodzącą z Ameryki Łacińskiej.

Inwestycja Estée Lauder odzwierciedla szerszą strategię firmy, polegającą na wspieraniu wschodzących przedsiębiorców z branży kosmetycznej oraz dywersyfikacji w ten sposób globalnego portfolio zapachów.

Założona w 2017 roku marka XINÚ wypracowała sobie niszę na rynku luksusowych perfum dzięki skupieniu się na rzemiośle, zrównoważonym wzornictwie i tworzeniu zapachów opartych na storytellingu. Marka jest znana z aranżowania sensorycznych przestrzeni handlowych i podejścia do rozwoju produktów, które czerpie ze składników botanicznych i odniesień kulturowych z obu Ameryk.

Według Stéphane‘a de La Faverie, prezesa i dyrektora generalnego Estée Lauder Companies, inwestycja wpisuje się w długofalowe dążenie firmy do identyfikacji i wspierania innowatorów zapachowych na wczesnym etapie rozwoju. Zwrócił on uwagę, że Meksyk staje się coraz bardziej aktywnym rynkiem dla rozwoju perfum, gdzie marki łączą techniki rzemieślnicze z nowoczesną estetyką.

Inwestycja ta stanowi ważny kamień milowy dla XINÚ i oznacza początek nowego rozdziału dla naszej marki, stanowiąc przełomowy moment, w którym nasza unikalna wizja firmy perfumeryjnej spotyka się z globalnymi możliwościami – komentuje de La Faverie. – Perfumeryjny kunszt i doskonałość leżą u podstaw Estée Lauder Companies i napędzają naszą pasję do odkrywania nowych głosów w dziedzinie piękna. Jako inwestor mniejszościowy z dumą wspieramy XINÚ w jego dalszym rozwoju oraz dzieleniu się bogatą kreatywnością i duchem Meksyku i Ameryki Łacińskiej ze światem – dodaje dyrektor.

Kierownictwo XINÚ składa się ze współzałożycieli: są to Verónica Peña, Ignacio Cadena i Héctor Esrawe. Wspólnie zbudowali oni markę opartą na zrównoważonym rozwoju, narracji kulturowej i nowoczesnych reinterpretacjach tradycyjnego rzemiosła.

Oczekuje się, że partnerstwo z Estée Lauder Companies wesprze przyszłą ekspansję XINÚ przy jednoczesnym zachowaniu kreatywnego kierunku marki i jej tożsamości. Warunki inwestycji nie zostały ujawnione.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. listopad 2025 14:13