StoryEditor
Producenci
18.03.2020 00:00

Lady Dermacol i czeska historia piękna

Olga Knoblochová, Pierwsza Dama czeskich kosmetyków, nazywana także jako Lady Dermacol. Kobieta, która pomogła stworzyć legendarny Dermacol Make-up Cover i markę Dermacol. Jako profesjonalna kosmetyczka pozostaje ważną i aktywną częścią marki. Spójrz razem z nami na jej wyjątkową historię.

Kiedy Instytut Kosmetyków Medycznych utworzony został w Pradze w 1958 r., był wyjątkowym miejscem wyprzedzającym swoje czasy, łącząc trzy uzupełniające się dziedziny: kosmetykę, dermatologię korekcyjną i chirurgię estetyczną. Olga dołączyła do Instytutu jako jeden z pierwszych pracowników. Dzięki temu Instytut, jedyny w swoim rodzaju w Europie, dał Oldze możliwość uczestniczenia w profesjonalnych kursach kosmetycznych zarówno w Czechach, jak i za granicą, zdobycia praktycznego doświadczenia w dermatologii i wkrótce zaczęła szkolić przyszłe kosmetyczki, zarówno dla Instytutu jak i innych gabinetów i klinik dermatologicznych. Te doświadczenie stopniowo doprowadziło do narodzin legendarnego Dermacol Make-up Cover.

Operacje dermatologiczne były wykonywane dla pacjentów cierpiących na różne problemy skórne, takie jak blizny potrądzikowe, piegi, plamy pigmentacyjne lub naevus flammeus, powszechnie znany również jako „ogień”.

„W 1965 roku do naszego instytutu przyszła matka z dzieckiem. Dziecko miało duże zaczerwienienie na skórze oraz białe plamy bez pigmentu. Nie mieliśmy wtedy lasera, więc jak mielibyśmy zakryć plamy?”,wspomina Olga. Zaczęli więc zastanawiać się, w jaki sposób można opracować produkt kryjący, który mógłby idealnie zakryć nawet tego typu defekty skórne, pozostając „niewidocznym” na skórze, być wodoodpornym, odpowiednim do codziennego użytku, pozwolić skórze oddychać i jej nie obciążać .

„Zwróciliśmy się do Pana Boublíka, który w tym czasie był szefem laboratorium rozwojowego i produkcji kosmetyków do makijażu w wytwórniach filmowych Barrandov. Właściwie zaczął badać ten problem i po wielu próbach, rok później opracowano klinicznie sprawdzony makijaż o wysokim kryciu, Dermacol Make-Up Cover. W tym czasie był dostępny w dziesięciu różnych odcieniach. Nazwa produktu powstała logicznie - jest nakładana na skórę (derma) i plamy (kolor), co dało początek nazwie Dermacol. Nazwa stała się tak powszechnie znana, że zaczęto ją identyfikować z podkładem. Cieszę się, że byłam świadkiem narodzin marki, a później całej firmy Dermacol”.

Jedno z najżywszych wspomnień Olgi Knoblochová, założycielki Dermacol

„Podczas kongresu dermatologicznego, który odbył się w 1967 roku, demonstrowałam, jak pokryć duże znamię na twarzy 20-letniej studentki medycyny. Studentka zobaczyła siebie w lustrze bez swojej wady skóry po raz pierwszy w życiu. Rozpłakała się z zaskoczenia i radości. Sama używałam tego produktu do zakrywania piegów, które w tamtym czasie nie były stylowe”.

Udana współpraca między specjalistami z Instytutu Kosmetyki Medycznej i ekspertami w dziedzinie makijażu filmowego dała światu wyjątkowy produkt, który nie ma konkurencji w żadnym miejscu na świecie. Dziś Dermacol Make-up Cover jest produkowany w 19 różnych odcieniach i wraz z innymi produktami Dermacol jest z powodzeniem eksportowany do ponad 70 krajów na całym świecie, a jego popularność stale rośnie.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 17:14