StoryEditor
Producenci
16.01.2023 00:00

Lancôme wybiera Emmę Chamberlain na globalną ambasadorkę marki

Po wcześniejszej współpracy z markami modowymi, takimi jak Cartier i Louis Vuitton, Emma przeżywa właśnie swój wielki przełom jako nowa globalna ambasadorka Lancôme. Reprezentantka Pokolenia Z będzie propagować wartości marki, jakimi są pozytywne i silne piękno, i występuje w obrandowanym serialu internetowym. To jednak nie pierwsza wyprawa Emmy Chamberlain w świat piękna; wcześniej była dyrektorką kreatywną i globalną ambasadorką marki produktów do pielęgnacji skóry Bad Habit.

Lancôme, marka należąca do L’Oréal, wyznaczyła amerykańską ikonę mody i przedsiębiorczynię Emmę Chamberlain, na światową ambasadorkę marki. Emma stała się światową sensacją wkrótce po uruchomieniu swojego kanału na YouTube w wieku 16 lat; w bardzo szybkim tempie stała się gwiazdą mediów społecznościowych. Od tego czasu Emma wygrała nagrodę People‘s Choice w kategorii Pop Podcast i została doceniona przez Forbes, dzięki czemu znalazła się na liście „30 under 30 – Social Media” w 2021 roku.

Emma mówi: „Zawsze miałam własne pojęcie o pięknie i nie próbowałam się przebić w branży kosmetycznej ze względu na dwoistość, którą wykazuję, łącząc komfort z przyjemnym wyglądem. Dlatego, kiedy Lancôme do mnie się odezwało, czułam się tak zaszczycona i podekscytowana, że marka zrozumiała i doceniła to, kim jestem”. Françoise Lehmann, prezes Lancôme International, dodaje: „Jestem dumna, że witam Emmę w rodzinie Lancôme. Poza tym, że osiągnęła tak wiele w tak młodym wieku, jest uwielbiana przez całe pokolenie za punkt widzenia, który z nami podziela. Możemy tylko docenić jej poczucie humoru, i autentyczny ton używany do omawiania znaczących tematów”.
 


Dołączając do grona ambasadorów Lancôme, Emma ma za zadanie dodać swojego dowcipu i wyjątkowości do już zmieniającego się wizerunku marki, i będzie dalej szerzyć wartości marki, jakim jest pozytywne i mocne piękno. Na kanale Lancôme na YouTube ukazała się internetowa seria „Jak powiedzieć piękno po francusku”, która ukazuje świeże spojrzenie Emmy i jej nowoczesny humor. W 4-odcinkowej serii Emma wyraża swoje poglądy na obraz siebie i dzieli się swoją wizją piękna, jednocześnie odkrywając świat pielęgnacji skóry i makijażu.Chamberlain krąży po siedzibie marki, przemierza Paryż i testuje wszystkie najnowocześniejsze technologie Lancôme, aby znaleźć idealny odcień podkładu, nowy ulubiony tusz do rzęs i dokładne potrzeby w zakresie pielęgnacji skóry.

Czytaj także: Lancôme ujawnia kolekcję stworzoną we współpracy z Bearbrick

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 13:57
Coty sprzedaje ostatnie udziały w Wella i przyspiesza redukcję zadłużenia
W portfolio Coty obecnie znajdują się takie brandy jak Bruno Banani, Lancaster, Sally Hansen czy Miss Sporty.Shutterstock

Amerykański koncern kosmetyczny Coty poinformował o sprzedaży pozostałych 25,8 proc. udziałów w marce fryzjerskiej Wella do funduszu KKR za 750 mln dolarów. Transakcja zamyka wieloletni proces wyjścia Coty z tej inwestycji, przy jednoczesnym zachowaniu prawa do udziału w przyszłych wpływach z ewentualnej sprzedaży Wella lub jej pierwszej oferty publicznej.

Jak donosi Bloomberg, zgodnie z komunikatem spółki Coty będzie uprawnione do 45 proc. wpływów z potencjalnej sprzedaży lub IPO Wella po osiągnięciu przez KKR tzw. preferowanego zwrotu z inwestycji. Większość środków uzyskanych z transakcji ma zostać przeznaczona na redukcję zadłużenia, co wpisuje się w deklarowany przez spółkę cel poprawy bilansu i stabilności finansowej.

Decyzja o sprzedaży udziałów zapada w okresie wyraźnych trudności operacyjnych Coty. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka miała problemy ze wzrostem sprzedaży w segmencie mass beauty, który pozostaje pod silną presją konkurencji ze strony nowszych marek. Notowania Coty spadły w tym czasie o ponad 70 proc., choć po ogłoszeniu transakcji akcje wzrosły o około 2 proc. w handlu przedsesyjnym.

Na początku 2025 roku Coty rozpoczęło przegląd strategiczny, rozważając sprzedaż części aktywów w celu skoncentrowania się na segmencie zapachów, który pozostaje kluczowym obszarem działalności spółki. Tydzień wcześniej „Financial Times” informował, że główny akcjonariusz, JAB Holding, rozważa zmiany w kierownictwie, które mogą skutkować odejściem przewodniczącego rady nadzorczej oraz dyrektora generalnego.

Coty podkreśla, że obecna transakcja finalizuje program restrukturyzacyjny zapoczątkowany w 2020 roku, którego celem było uproszczenie portfela marek i operacji. Spółka nabyła Wella w 2015 roku od Procter & Gamble w ramach transakcji o wartości 12,5 mld dolarów obejmującej biznes kosmetyczny P&G. Założona w 1904 roku w Paryżu Coty posiada obecnie kapitalizację rynkową na poziomie około 2,8 mld dolarów i licencjonuje m.in. zapachy marek Gucci, Chloé oraz Burberry.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2025 07:02