StoryEditor
Producenci
08.08.2024 09:39

Łatwogang i Schwarzkopf będą bić fryzjerski rekord Guinnessa. Jaki?

Influencer Łatwogang będzie próbował pobić fryzjerski rekord Guinnessa. / Łatwogang

221 osób – tyle wynosi obecnie rekord Guinnessa w liczbie pofarbowanych włosów w ciągu 8 godzin. Nowy rekord został pobity 21 lipca 2024 roku w Chinach. Poprzedni rekord, ustanowiony latem 2023 roku przez fanów drużyny bejsbolowej w Portoryko, wynosił 192 pofarbowane osoby. Teraz marka Schwarzkopf LIVE planuje zawiesić poprzeczkę jeszcze wyżej, angażując do tego wyzwania popularnego influencera, Łatwoganga.

21 lipca 2024 roku w Chinach pobito rekord Guinnessa w liczbie pofarbowanych włosów w ciągu 8 godzin, osiągając wynik 221 osób. Wcześniejszy rekord, ustanowiony przez fanów bejsbolu w Portoryko, wynosił 192 osoby. Marka Schwarzkopf LIVE chce teraz podjąć kolejne wyzwanie i pobić ten rekord, angażując do tego Łatwoganga – influencera znanego z realizacji niezwykłych, szalonych zadań. W ramach kampanii „Szalej jak nikt inny”, Schwarzkopf LIVE pragnie zachęcić młodych ludzi do odważnego wyrażania siebie poprzez farbowanie włosów na jaskrawe kolory.

Łatwogang, znany ze swoich wyjątkowych wyzwań i bliskiej relacji z fanami, ma za zadanie pomóc w pobiciu rekordu. Współpraca z marką Schwarzkopf LIVE pozwoli mu na nowo zintegrować się z widzami, którzy często podsuwają mu pomysły na kolejne wyzwania. Wyzwanie polega na pofarbowaniu włosów uczestnikom na szalone kolory, takie jak czerwony, niebieski, różowy czy fioletowy. Wydarzenie to odbędzie się 10 sierpnia w Warszawie w przestrzeni Loft44. Aby wziąć w nim udział, należy zarejestrować się na stronie www.jakniktinny.pl, spełniając określone kryteria, takie jak jasny odcień włosów o długości do ramion.

Akcja ta nie tylko ma na celu pobicie rekordu, ale także zapewnienie uczestnikom dobrej zabawy i okazji do spotkania z ulubionym influencerem. Na miejscu czekać będą dodatkowe atrakcje, takie jak symulatory jazdy, gry VR czy stół z piłkarzykami, w które będzie można pograć z Łatwogangiem. Schwarzkopf LIVE chce przez to wydarzenie promować odwagę w wyrażaniu siebie i pozytywne nastawienie do życia, zachęcając młodych ludzi do wakacyjnego szaleństwa (choć lato zmierzan ku końcowi) z kolorami włosów.

To marka o dobrych emocjach i dużej dynamice. Poprzez współpracę z młodym, znanym influencerem marka Schwarzkopf LIVE chce poszerzać grupę odbiorców i zachęcać do wakacyjnego szaleństwa z kolorami włosów. Kiedy, jak nie w wakacje?

powiedział Gracjan Duda, brand manager marki Schwarzkopf LIVE.

Czytaj także: Eveline zorganizowało pierwszy event influencerski w Niemczech

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 06:50