StoryEditor
Producenci
11.01.2021 00:00

Lewiatan: Duże firmy z większym optymizmem patrzą na 2021 rok. Małe są bardziej sceptyczne

Im mniejsza firma, tym krytyczniej ocenia warunki prowadzenia biznesu w 2020 roku. Pogorszyły się one zdaniem 91 proc. małych firm, 71 proc. średnich i tylko 50 proc. dużych. Z kolei 15 proc. przedsiębiorstw nie dostrzegło znaczącej zmiany - wynika z badania, które na zlecenie Konfederacji Lewiatan przeprowadził Indicator.

Z badania dowiadujemy się też, że 84 proc. przedsiębiorstw uważa, że w tym roku pogorszyły się warunki prowadzenia biznesu. Ale takie zdanie wyraża tylko 50 proc. dużych firm, bo  44 proc. firm ma pozytywne nastawienie do roku 2021 pod kątem biznesowym, w tym aż 68 proc. dużych przedsiębiorstw.

W badaniu zapytano też przedsiębiorców o nastroje dotyczące prowadzenia działalności w 2021 roku. Okazuje się, że 44% firm ma pozytywne nastawienie do roku 2021 pod kątem biznesowym. Przejawia je aż 68% dużych przedsiębiorstw, a tylko 39% małych i 55% średnich. Negatywne nastawienie w kontekście biznesowym sygnalizuje 53% firm, w tym 58% małych, 44% średnich i tylko 32% dużych.

Duże firmy są też większymi optymistami jeśli chodzi o nastawienie do 2021 roku pod kątem prawnym (regulacyjnym). Pozytywne spojrzenie ma 43% firm, w tym 42% małych, 44% średnich i 58% dużych. Z kolei negatywnie ocenia to, co może się wydarzyć, prawie 49% przedsiębiorstw, w tym 50% małych i średnich oraz 40% dużych.

Badanie przeprowadził w grudniu  ub.r. Indicator na zlecenie Konfederacji Lewiatan na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców zatrudniających powyżej 10 pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.05.2024 11:12
Estée Lauder poprawia wyniki
Timwkwaizwohfjw, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons
Estée Lauder Companies opublikowała wyniki za trzeci kwartał fiskalny zakończony 31 marca 2024 r., który zakończył się sprzedażą netto w wysokości 3,94 mld dolarów, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Sprzedaż netto Estée Lauder za trzeci kwartał fiskalny zakończony 31 marca 2024. wyniosła 3,94 mld dolarów, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z 3,75 mld dolarów w ubiegłym roku.

Organiczna sprzedaż spółki wzrosła o 6 proc., głównie ze względu na dwucyfrowy wzrost w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA), napędzany szczególnie wyższą sprzedażą w branży turystycznej w Azji. Dwucyfrowe wzrosty firma zanotowała na priorytetowych dla niej rynkach wschodzących Ameryki: Brazylia i Meksyk; EMEA: Indie, Bliski Wschód, Turcja i Republika Południowej Afryki; oraz Azja/Pacyfik: Tajlandia, Malezja, Wietnam, Indonezja i Filipiny. Sprzedaż netto wzrosła w niemal wszystkich kategoriach produktowych, do czego przyczynił się powrót do jednocyfrowego wzrostu w segmencie Skin Care.

Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 330 mln dol. w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 156 mln dol. w tym samym okresie poprzedniego roku.

Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny Estée Lauder, powiedział:  – W trzecim kwartale roku obrotowego 2024 zrealizowaliśmy nasze prognozy sprzedaży organicznej, przekroczyliśmy oczekiwania dotyczące rentowności i w dalszym ciągu poprawialiśmy kapitał obrotowy. La Mer, Estée Lauder, Jo Malone London, Le Labo i The Ordinary odnotowały organiczny wzrost sprzedaży, napędzany przez topowe produkty oraz bardzo poszukiwane innowacje.  

Dodał, że marce Clinique udało się bardzo dobrze zadebiutować w sklepie Amazon Premium Beauty w USA. Spółka otworzyła także nowe sklepy  w regionie Azji i Pacyfiku dla Jo Malone London i Le Labo.

 – Dzięki naszym wynikom za trzeci kwartał i perspektywom na czwarty kwartał jesteśmy przekonani, że druga połowa roku fiskalnego 2024 okaże się punktem zwrotnym dla wyników naszej spółki. Oczekujemy przyspieszenia dynamiki organicznego wzrostu sprzedaży w czwartym kwartale, a marża operacyjna w drugiej połowie roku fiskalnego 2024 będzie nie tylko większa niż w pierwszej połowie – stwierdził Fabrizio Freda.

Czytaj także: Jak wygląda pierwszy w Polsce butik Jo Malone London?

W trzecim kwartale zakończonym 31 grudnia 2023 r. Estée Lauder  odnotowała 7 proc. spadek sprzedaży netto do 4,28 miliarda z 4,62 miliarda dolarów w tym samym okresie roku poprzedniego. Wówczas zapowiedziano powrót do wzrostu w drugiej połowie roku fiskalnego 2024.

Czytaj więcej: Estée Lauder odnotowuje 7 proc. spadek sprzedaży

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 15:57
Pierwsze produkty należącej do Belli Hadid marki Ôrəbella już na rynku
Orebella należy do Belli Hadid, uznanej supermodelki i przedsiębiorczyni.Orebella
We wtorek marka należąca do modelki wprowadziła na rynek trzy inauguracyjne zapachy, zawierające dwufazową formułę „wstrząśnięcia w celu aktywacji”, wypełnioną olejkami eterycznymi i bez alkoholowej bazy, jaką zawiera większość tradycyjnych zapachów.

Hadid opracowała unisexowe zapachy marki – w cenach 35 dolarów za 10 ml, 72 dolarów za 50 ml i 100 dolarów za 100 ml – wraz ze światowymi domami zapachowymi Firmenich i Robertet. Window2Soul, kwiatowa woda, zawiera różę i jaśmin, akcentowane cytryną i fasolą tonka; Salted Muse to kompozycja z nutami soli morskiej, różowego pieprzu, drzewa oliwnego, lawendy, drewna i rześkiego bursztynu; Blooming Fire ma natomiast charakter tropikalny, z mieszanką kwiatu monoi z Tahiti, paczuli i bergamotki.

Działając równolegle z zapachami, fundacja Ôrəbella‘s Alchemy Foundation ma na celu wspieranie konkretnych organizacji przekazując darowiznę w wysokości co najmniej 1 proc. całej sprzedaży netto. Pierwszymi partnerami fundacji są Lower East Side Girls Club i PATH International.

Koncepcja marki Ôrəbella narodziła się z wrażliwości Hadid na zapachy na bazie alkoholu i jej skłonności do tworzenia własnych zapachów. Hadid twierdzi, że uprawiając lawendę i destylując olejki na rodzinnej farmie, stworzyła perfumy dla siebie i bliskich, co ostatecznie zainspirowało stworzenie Ôrəbelli. Formuły Ôrəbella zawierają bazę z grzybów śnieżnych oraz mieszankę olejków kamelii, migdałów, oliwek, jojoby i shea, aby wzmocnić trwałość zapachu – zwanego „Ôrəlixirem”.

Czytaj także: Bella Hadid zapowiada swoją nową markę urodową pod nazwą Ôrəbella

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. maj 2024 12:09