StoryEditor
Producenci
02.06.2022 00:00

Lidl Polska sfinansuje szkolenie psów asystujących dla osób niewidomych

Sieć Lidl Polska rozpoczęła współpracę z fundacją na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik”, w ramach której sfinansuje m.in. szkolenie psów asystujących. Po intensywnym szkoleniu zostaną one bezpłatnie przekazane beneficjentom fundacji. Oprócz tego, pracownicy sieci Lidl Polska zostaną przeszkoleni z zakresu obsługi osób, którym podczas zakupów towarzyszą psy asystujące.

Fundacja na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik” pomaga osobom niewidomym i niedowidzącym w nabieraniu szerszych kompetencji społecznych oraz pracowniczych. Psy asystujące bywają nazywane oczami niewidomego, jednak aby mogły pełnić tę funkcję niezbędne jest długie szkolenie.

Młode psy do ok. 18 miesiąca życia przebywają w domach wolontariuszy, którzy uczą ich szeroko rozumianego posłuszeństwa i prowadzą proces socjalizacji. Po tym czasie czworonogi przechodzą właściwe, półroczne szkolenie na psa-przewodnika. Do końca życia pozostają podopiecznymi fundacji, która zapewnia im również właściwą opiekę, gdy nie mogą już pełnić swojej roli.

 Psy asystujące są nieocenioną pomocą dla osób z niepełnosprawnością – realnie podnoszą komfort ich życia, a także dbają o ich bezpieczeństwo podczas wykonywania codziennych czynności. Osoby niewidome oraz niedowidzące dzięki ich wsparciu, mogą sprawniej poruszać się w przestrzeni publicznej. Cieszymy się ze współpracy z Lidl Polska, dzięki której kolejne osoby będą mogły skorzystać z wielkiej pomocy, jaką niosą psy asystujące – mówi Irena Semmler, prezes fundacji na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik”.

Lidl Polska sfinansował m.in. pełne profesjonalne przeszkolenie psów asystujących. Dodatkowo sieć będzie szkoliła swoich pracowników z zakresu obsługi osób, którym towarzyszą psy asystujące. 

Niezwykle ważne jest dla nas, aby nasi pracownicy potrafili okazać pomoc i wsparcie wszystkim klientom. Chcemy, aby nasze sklepy były komfortowe dla wszystkich klientów – w tym celu udostępniamy m.in. kasy pierwszeństwa, a w wybrane dni z  myślą o osobach ze spektrum autyzmu funkcjonują „ciche godziny” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of communications and CSR w Lidl Polska.

Lidl Polska wspiera różne fundacje skupiające się na pomocy potrzebującym. Już od 13 lat współpracuje z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, działa również na rzecz Federacji Polskich Banków Żywności, Caritas Polska, fundacji „Mam Marzenie”, fundacji Instytutu Matki i Dziecka, fundacji Anny Wierskiej Drużyna Szpiku, fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii oraz fundacji JiM.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 13:10