StoryEditor
Producenci
25.10.2019 00:00

Lirene wesprze przedsiębiorcze kobiety działające na rzecz środowiska

Marka Lirene rusza z akcją „Kobieta. Innowacja. Natura”. Wesprze w niej kobiece inicjatywy działające na rzecz ochrony środowiska. Główna nagroda to 30 tys. zł. Trzy dodatkowe – po 10 tys. zł

Polska marka Lirene (Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris) rozpoczyna akcję „Kobieta. Innowacja. Natura” wspierającą kobiety działające na rzecz środowiska.

„Doceniamy kobiety, które swoim działaniem, osiągnięciami naukowymi i przedsiębiorczością wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. Szukamy ciekawych kobiecych inicjatyw, które w realny sposób działają na rzecz środowiska” – Lirene wyjaśnia przesłanie akcji.

Laureatki zostaną nagrodzone m.in. statuetką Kameny Lirene. Nagroda nawiązuje do mitologicznych muz, inspirujących kobiet, które patronowały wiedzy i życiu w zgodzie z naturą. „Wierzymy, że kobiety, które nagrodzimy w ramach naszego plebiscytu, również takie są, a swoim działaniem kreują przyszłość bardziej przyjazną środowisku” – piszą organizatorzy akcji.

Zwyciężczynie plebiscytu otrzymają także nagrody pieniężne. Główna nagroda to 30 tys. zł. Przewidziano też trzy dodatkowe nagrody po 10 tys. zł.

Nagrody będą przyznawane w trzech kategoriach.

Biznes - dla liderek biznesu prowadzących przedsiębiorstwa wyróżniające się na polskim rynku swoją działalnością na rzecz środowiska. „Zgłoś się, jeśli jesteś częścią biznesu, który zrównoważoną produkcją, wyjątkową kulturą korporacyjną albo innowacyjnym produktem wyznacza nowe standardy w trosce o naturę” – zapraszają organizatorzy.

W kategorii Lifestyle nagrodzone zostaną kobiety, które inspirują do zmian, wykorzystują swój wpływ na innych, by mówić o rzeczach ważnych oraz motywować do działania na rzecz ochrony środowiska. Do tej kategorii zapraszane są influencerki, aktywistki, organizacje i inicjatywy społeczne.

W kategorii Nauka zostaną wyróżnione kobiety odpowiedzialne za inicjatywy naukowe, które mogą mieć wpływ na przyszłość  planety. „Czekamy na zgłoszenia przełomowych badań naukowych, innowacji technologicznych i wybitnych naukowczyń, które rewolucjonizują świat nauki i odważnie zmieniają przyszłość na lepsze” – zaprasza marka Lirene.

Przyjmowanie zgłoszeń trwa do 15 grudnia. Formularz znajdziecie na: kameny.lirene.pl

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 03:59