StoryEditor
Producenci
25.10.2019 00:00

Lirene wesprze przedsiębiorcze kobiety działające na rzecz środowiska

Marka Lirene rusza z akcją „Kobieta. Innowacja. Natura”. Wesprze w niej kobiece inicjatywy działające na rzecz ochrony środowiska. Główna nagroda to 30 tys. zł. Trzy dodatkowe – po 10 tys. zł

Polska marka Lirene (Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris) rozpoczyna akcję „Kobieta. Innowacja. Natura” wspierającą kobiety działające na rzecz środowiska.

„Doceniamy kobiety, które swoim działaniem, osiągnięciami naukowymi i przedsiębiorczością wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. Szukamy ciekawych kobiecych inicjatyw, które w realny sposób działają na rzecz środowiska” – Lirene wyjaśnia przesłanie akcji.

Laureatki zostaną nagrodzone m.in. statuetką Kameny Lirene. Nagroda nawiązuje do mitologicznych muz, inspirujących kobiet, które patronowały wiedzy i życiu w zgodzie z naturą. „Wierzymy, że kobiety, które nagrodzimy w ramach naszego plebiscytu, również takie są, a swoim działaniem kreują przyszłość bardziej przyjazną środowisku” – piszą organizatorzy akcji.

Zwyciężczynie plebiscytu otrzymają także nagrody pieniężne. Główna nagroda to 30 tys. zł. Przewidziano też trzy dodatkowe nagrody po 10 tys. zł.

Nagrody będą przyznawane w trzech kategoriach.

Biznes - dla liderek biznesu prowadzących przedsiębiorstwa wyróżniające się na polskim rynku swoją działalnością na rzecz środowiska. „Zgłoś się, jeśli jesteś częścią biznesu, który zrównoważoną produkcją, wyjątkową kulturą korporacyjną albo innowacyjnym produktem wyznacza nowe standardy w trosce o naturę” – zapraszają organizatorzy.

W kategorii Lifestyle nagrodzone zostaną kobiety, które inspirują do zmian, wykorzystują swój wpływ na innych, by mówić o rzeczach ważnych oraz motywować do działania na rzecz ochrony środowiska. Do tej kategorii zapraszane są influencerki, aktywistki, organizacje i inicjatywy społeczne.

W kategorii Nauka zostaną wyróżnione kobiety odpowiedzialne za inicjatywy naukowe, które mogą mieć wpływ na przyszłość  planety. „Czekamy na zgłoszenia przełomowych badań naukowych, innowacji technologicznych i wybitnych naukowczyń, które rewolucjonizują świat nauki i odważnie zmieniają przyszłość na lepsze” – zaprasza marka Lirene.

Przyjmowanie zgłoszeń trwa do 15 grudnia. Formularz znajdziecie na: kameny.lirene.pl

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.09.2025 14:38
„Sukcesja” po włosku: Testament Armaniego otwiera drogę do sprzedaży udziałów lub giełdy
Giorgio Armani Beauty w Galerii Mokotów.Giorgio Armani Beauty

Śmierć Giorgio Armaniego, który zmarł 4 września w wieku 91 lat, uruchomiła proces sukcesji w jednej z najsłynniejszych włoskich marek luksusowych. Testament projektanta zakłada stopniową sprzedaż udziałów w założonym przez niego domu mody lub alternatywnie wprowadzenie spółki na giełdę. To znacząca zmiana w strategii przedsiębiorstwa, które przez dekady broniło swojej niezależności. Wartość firmy szacowana jest na od 5 do 12 miliardów euro.

Zgodnie z zapisami, spadkobiercy mają obowiązek sprzedać pierwsze 15 proc. udziałów w ciągu 18 miesięcy. Następnie, w okresie od trzech do pięciu lat, na rynek powinien trafić kolejny pakiet – od 30 proc. do 54,9 proc. Jeśli druga transakcja nie zostanie zrealizowana, spółka powinna przeprowadzić ofertę publiczną w Mediolanie lub innym porównywalnym rynku. Kontrolę nad co najmniej 30 proc. udziałów oraz 70 proc. praw głosu zachowa Fondazione Giorgio Armani, oraz wieloletni partner projektanta, Pantaleo Dell’Orco.

Potencjalnymi nabywcami są globalne koncerny z sektora dóbr luksusowych i kosmetycznych: LVMH, L’Oréal oraz EssilorLuxottica. Analitycy wskazują, że największe szanse ma LVMH, ze względu na zasoby finansowe i strategiczną synergię. Armani, mimo ikonicznego statusu, notuje ograniczoną rentowność – w 2024 roku grupa wygenerowała 2,3 mld euro przychodów (2,7 mld dolarów), a marża operacyjna spadła poniżej 3 proc., podał bank Berenberg.

Przyszłość domu mody będzie mieć znaczenie nie tylko dla Włoch, ale i dla całej branży luksusowej, która zmaga się z wolniejszym tempem wzrostu oraz rosnącą konkurencją. Testament Armaniego formalizuje proces przejęcia kontroli nad jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, otwierając pole do konsolidacji na rynku, w którym dominują globalne holdingi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 04:32