StoryEditor
Producenci
05.03.2025 13:46

Louis Vuitton wkracza w świat kosmetyków kolorowych

Louis Vuitton, największa marka luksusowa pod względem przychodów, poszerza swoje portfolio o nową kategorię produktów – kosmetyki. W ubiegłym roku marka osiągnęła szacunkowe przychody w wysokości 21,9 miliarda euro i nie zamierza spoczywać na laurach. Nową linią kosmetyków, której premiera zaplanowana jest na jesień tego roku, pokieruje brytyjska makijażystka Pat McGrath.

W ofercie znajdzie się 55 pomadek (symbolizujących rzymskie LV), 10 balsamów do ust oraz 8 palet cieni do powiek. Produkty będą dostępne w 116 butikach Louis Vuitton, a ich wprowadzenie stanowi strategiczny krok w dalszym rozwoju marki. Kosmetyki Louis Vuitton będą sprzedawane wyłącznie w autoryzowanych sklepach marki, co podkreśla ekskluzywny charakter oferty. Firma posiada ponad 400 butików na całym świecie, jednak nowa linia będzie początkowo dostępna w wybranych 116 lokalizacjach.

Pietro Beccari, dyrektor generalny Louis Vuitton, zaznacza, że marka nigdy nie zamierza dystrybuować swoich produktów w zewnętrznych sieciach, takich jak Sephora. Taki model sprzedaży ma na celu utrzymanie prestiżu i kontroli nad jakością obsługi klientów. Warto podkreślić, że cała produkcja – zarówno formuły kosmetyków, jak i opakowania – odbywa się we Francji, a skórzane akcesoria powstają w europejskich warsztatach Louis Vuitton.

W ramach nowej kategorii marka zaprezentuje również ekskluzywne akcesoria skórzane, które nawiązują do jej bogatej historii. W kolekcji znajdą się m.in. miniaturowe kufry oraz etui na pomadki inspirowane kosmetycznymi walizkami Louis Vuitton, produkowanymi od 1854 roku. Wprowadzenie kosmetyków wpisuje się w strategię firmy polegającą na oferowaniu produktów luksusowych w przystępniejszym segmencie cenowym. Wzrost cen torebek, biżuterii i innych kluczowych kategorii od 2020 roku sprawił, że młodsi konsumenci zaczęli dystansować się od tradycyjnych luksusowych dóbr. Nowa linia ma na celu przyciągnięcie tej grupy odbiorców.

Debiut kosmetyków to także pierwsza duża inicjatywa Pietra Beccariego od czasu objęcia stanowiska dyrektora generalnego Louis Vuitton po przejściu z Diora w 2023 roku. Marka dąży do umocnienia swojej pozycji nie tylko jako domu mody, ale także jako „marki kulturowej”, której oferta obejmuje coraz więcej obszarów stylu życia.

Beccari już zapowiada możliwość rozszerzenia gamy kosmetycznej o kolejne kategorie, takie jak pielęgnacja skóry czy podkłady. Nowy projekt Louis Vuitton to więc nie tylko krok w stronę makijażu, ale również zapowiedź dalszego poszerzania luksusowego świata marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.09.2025 12:33
Der Spiegel: Historyczka odkryła powiązania Weledy z obozem w Dachau
Weleda ma, według Anne Sudrow, powiązania z obozem w Dachau.SchmiAlf, CC BY 4.0, via Wikimedia Commons

Naturalne kosmetyki Weleda, dostępne dziś powszechnie w niemieckich drogeriach, mają według „Der Spiegel” niechlubną historię związaną z okresem nazizmu. Z badań historyczki Anne Sudrow, przeprowadzonych na zlecenie Miejsca Pamięci Dachau, wynika, że firma miała bliskie powiązania z SS, w tym z obozem koncentracyjnym Dachau pod Monachium. Weleda dostarczała m.in. krem, który – jak twierdzi tygodnik – mógł być wykorzystywany w eksperymentach medycznych na więźniach obozu.

Według ustaleń Sudrow, Weleda w czasach III Rzeszy pozyskiwała zioła lecznicze z gospodarstwa prowadzonego przez SS w Dachau. Tamtejsza „plantacja”, prowadzona zgodnie z metodami rolnictwa biodynamicznego, opierała się na pracy przymusowej więźniów. Z kolei należąca do SS placówka badawcza ds. żywienia i wyżywienia (DVA) prowadziła doświadczenia rolnicze w oparciu o metody Demeter. Powiązania między środowiskiem antropozoficznym, rolnictwem biodynamicznym a strukturami SS były w tym czasie – jak podkreślają badania – bardzo ścisłe.

„Spiegel” podaje, że lekarz SS Sigmund Rascher, antropozof i absolwent szkoły Waldorf, prowadził w Dachau eksperymenty z hipotermią, w których testował m.in. środki przeciwmrozowe. W wyniku jego badań życie straciło wielu więźniów. Weleda miała wówczas dostarczać krem przeciw odmrożeniom, który mógł być używany w tych doświadczeniach. Sudrow wskazuje także na powiązania personalne – były kierownik ogrodu roślin leczniczych firmy, Frank Lippert, od 1941 r. pracował dla SS, wykorzystując pracę przymusową więźniów, a jednocześnie pozostawał w kontakcie z dawnym pracodawcą.

Firma Weleda w swojej historii wspomina o dostawach kremu dla SS, ale nie potwierdza, by został on użyty do eksperymentów na ludziach. „Spiegel” zwraca uwagę, że według oficjalnych stanowisk działalność Lipperta w Dachau nie miała związku z jego wcześniejszą pracą w spółce. Jednak nowe ustalenia Sudrow rzucają światło na skomplikowaną i niejednoznaczną rolę antropozofów i firm związanych z rolnictwem biodynamicznym w okresie nazizmu, podważając dotychczasowy obraz środowiska wyłącznie jako ofiar reżimu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.09.2025 09:31
IFF inwestuje 10 milionów euro w rozbudowę LMR Naturals w Grasse
IFF to globalny gracz w sektorze produkcji aromatów.IFF

Amerykańska firma IFF, specjalizująca się w produkcji aromatów i kompozycji zapachowych, ogłosiła zakończenie rozbudowy swojego zakładu LMR Naturals w Grasse we Francji. Inwestycja o wartości 10 milionów euro zwiększyła powierzchnię kompleksu o 75 proc., do 4 687 mkw. Rozszerzenie ma umożliwić opracowywanie nowej generacji naturalnych składników, które – jak podkreśla spółka – będą kształtować przyszłość segmentu luksusowych perfum.

Nowa infrastruktura obejmuje zaawansowaną halę pilotażową, której zadaniem jest przyspieszenie rozwoju składników naturalnych. Uzupełnieniem kompleksu jest pole eksperymentalne zlokalizowane w pobliżu zakładu, zapewniające bezpośredni dostęp do materiałów roślinnych. Pozwoli to nie tylko na głębsze badania nad potencjałem botanicznym, ale także na szybsze wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w produkcji surowców dla branży perfumeryjnej i spożywczej.

W wyniku rozbudowy pod jednym dachem pracować będzie ponad 30 ekspertów z obszaru badań i rozwoju. Według zarządu IFF ma to istotnie zwiększyć zdolność spółki do odpowiadania na rosnący popyt na składniki naturalne o potwierdzonym pochodzeniu, wysokiej jakości i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma planuje w nowej strukturze wprowadzać od czterech do sześciu nowych produktów rocznie.

LMR Naturals zostało założone w 1983 roku przez Monique Remy i od 2000 roku należy do IFF. Obecnie dostarcza składniki do perfum, kosmetyków, a także do produktów do pielęgnacji domu i tkanin oraz do aromatów spożywczych. Rozbudowa zakładu w Grasse – uznawanego za światową stolicę perfum – ma umocnić pozycję IFF jako jednego z liderów innowacji w dziedzinie składników naturalnych i wspierać globalny rozwój rynku perfumeryjnego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 09:48