StoryEditor
Producenci
05.03.2025 13:46

Louis Vuitton wkracza w świat kosmetyków kolorowych

Louis Vuitton, największa marka luksusowa pod względem przychodów, poszerza swoje portfolio o nową kategorię produktów – kosmetyki. W ubiegłym roku marka osiągnęła szacunkowe przychody w wysokości 21,9 miliarda euro i nie zamierza spoczywać na laurach. Nową linią kosmetyków, której premiera zaplanowana jest na jesień tego roku, pokieruje brytyjska makijażystka Pat McGrath.

W ofercie znajdzie się 55 pomadek (symbolizujących rzymskie LV), 10 balsamów do ust oraz 8 palet cieni do powiek. Produkty będą dostępne w 116 butikach Louis Vuitton, a ich wprowadzenie stanowi strategiczny krok w dalszym rozwoju marki. Kosmetyki Louis Vuitton będą sprzedawane wyłącznie w autoryzowanych sklepach marki, co podkreśla ekskluzywny charakter oferty. Firma posiada ponad 400 butików na całym świecie, jednak nowa linia będzie początkowo dostępna w wybranych 116 lokalizacjach.

Pietro Beccari, dyrektor generalny Louis Vuitton, zaznacza, że marka nigdy nie zamierza dystrybuować swoich produktów w zewnętrznych sieciach, takich jak Sephora. Taki model sprzedaży ma na celu utrzymanie prestiżu i kontroli nad jakością obsługi klientów. Warto podkreślić, że cała produkcja – zarówno formuły kosmetyków, jak i opakowania – odbywa się we Francji, a skórzane akcesoria powstają w europejskich warsztatach Louis Vuitton.

W ramach nowej kategorii marka zaprezentuje również ekskluzywne akcesoria skórzane, które nawiązują do jej bogatej historii. W kolekcji znajdą się m.in. miniaturowe kufry oraz etui na pomadki inspirowane kosmetycznymi walizkami Louis Vuitton, produkowanymi od 1854 roku. Wprowadzenie kosmetyków wpisuje się w strategię firmy polegającą na oferowaniu produktów luksusowych w przystępniejszym segmencie cenowym. Wzrost cen torebek, biżuterii i innych kluczowych kategorii od 2020 roku sprawił, że młodsi konsumenci zaczęli dystansować się od tradycyjnych luksusowych dóbr. Nowa linia ma na celu przyciągnięcie tej grupy odbiorców.

Debiut kosmetyków to także pierwsza duża inicjatywa Pietra Beccariego od czasu objęcia stanowiska dyrektora generalnego Louis Vuitton po przejściu z Diora w 2023 roku. Marka dąży do umocnienia swojej pozycji nie tylko jako domu mody, ale także jako „marki kulturowej”, której oferta obejmuje coraz więcej obszarów stylu życia.

Beccari już zapowiada możliwość rozszerzenia gamy kosmetycznej o kolejne kategorie, takie jak pielęgnacja skóry czy podkłady. Nowy projekt Louis Vuitton to więc nie tylko krok w stronę makijażu, ale również zapowiedź dalszego poszerzania luksusowego świata marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.10.2025 10:22
Avon International złożył wniosek o przejęcie Natura & Co UK Holdings
Kolejne wielkie zmiany w globalnej marce.Avon

8 października 2025 r. do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek w sprawie planowanej koncentracji pomiędzy Avon International Limited a Natura & Co UK Holdings Limited. Postępowanie prowadzone jest pod sygnaturą DKK-2.421.69.2025.RAW. Zgodnie z informacjami opublikowanymi w rejestrze UOKiK, wnioskodawcą jest Avon International Limited z siedzibą w Birmingham w Wielkiej Brytanii, a sprawa pozostaje na etapie rozpatrywania.

Planowana transakcja polega na przejęciu przez Avon International Limited wyłącznej kontroli nad spółką Natura & Co UK Holdings Limited z siedzibą w Bristolu. Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 2 ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, koncentracja tego rodzaju wymaga zgody UOKiK, jeżeli może ona wpływać na strukturę konkurencyjną rynku. Avon International Limited należy do grupy kapitałowej kontrolowanej przez osobę fizyczną, której spółki portfelowe działają w różnych sektorach gospodarki – od technologii i dóbr konsumpcyjnych po przemysł, media i rozrywkę. Grupa prowadzi działalność w Europie, Ameryce Północnej i Azji.

Przedmiot przejęcia – Natura & Co UK Holdings Limited – wraz ze swoimi spółkami zależnymi prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży kosmetyków oraz produktów do pielęgnacji ciała. Jak wskazano we wniosku, spółka prowadzi działalność pod marką Avon poza rynkami Ameryki Łacińskiej, Ameryki Północnej i Rosji. Obecnie sprawa oczekuje na decyzję UOKiK dotyczącą dopuszczalności koncentracji.

Obecnie marka Avon przechodzi etap restrukturyzacji i zmian właścicielskich. W dniu 18 września 2025 roku grupa Natura &Co ogłosiła, że zawarła wiążącą umowę sprzedaży działalności Avon International (obejmującej rynki Europy, Azji i Afryki) firmie private equity Regent – wartość transakcji ma być nominalna (1 funt brytyjski), z możliwością dodatkowych płatności warunkowych do 60 mln funtów.  Jednocześnie Natura zaznaczyła, że sprzedaż nie obejmuje operacji w Ameryce Łacińskiej ani Rosji, gdzie marka Avon pozostaje pod jej kontrolą.  Wcześniej, Avon International był już klasyfikowany jako „przeznaczony do sprzedaży” w raportach Naty (Natura) – to część strategii upraszczania struktury, rozpoczętej w 2022 roku. 

Ponadto firma Avon zmaga się z trudnościami finansowymi. Na przykład w raporcie za I kwartał 2023 r. wykazano stratę netto z działalności ciągłej w wysokości 92,5 milionów dolarów oraz łączne zobowiązania krótkoterminowe sięgające 1 579,6 milionów dolarów, przy aktywach ogółem 2 074,4 milionów dolarów. W ostatnich latach marka Avon generowała przychody rzędu 9,1 miliardów dolarów rocznie (stan przed połączeniem z grupą kosmetyczną Natura) i była obecna w ponad 100 krajach, z bazą milionów przedstawicieli sprzedaży bezpośredniej. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.10.2025 15:30
Kimberly-Clark inwestuje 28,7 mln dolarów w programy wspierające kobiety i dziewczęta
W ramach akcji kobiety i dziewczynki na całym globie otrzymają pomoc materialną.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark Corporation ogłosiła nowy etap globalnego zaangażowania społecznego, którego celem jest poprawa dostępu do podstawowej opieki zdrowotnej dla kobiet i dziewcząt. W ramach czteroletnich partnerstw z organizacjami Baby2Baby, Plan International, Project HOPE oraz UNICEF, firma planuje wesprzeć około 24 miliony kobiet i dziewcząt w siedmiu krajach – Brazylii, Peru, Chinach, Indiach, Indonezji, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych – w ciągu najbliższych trzech lat.

Nowe programy są finansowane przez Kimberly-Clark Foundation, która przeznaczy na ten cel 28,7 mln USD. Fundacja skoncentrowała swoją działalność na wspieraniu kobiet i dziewcząt w kluczowych etapach życia – od okresu dojrzewania po macierzyństwo. Projekty obejmą m.in. programy dotyczące higieny menstruacyjnej, edukacji zdrowotnej i przełamywania tabu wokół miesiączki, a także inicjatywy zwiększające dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych oraz kompleksowej opieki okołoporodowej i poporodowej.

Znacząca część środków trafi do regionów i społeczności o ograniczonym dostępie do opieki zdrowotnej. Projekty realizowane z partnerami będą obejmować m.in. działania z zakresu wsparcia zdrowia psychicznego matek oraz wzmocnienia lokalnych systemów ochrony zdrowia, by poprawić wyniki zdrowotne w najbardziej wrażliwych grupach społecznych.

Kimberly-Clark od lat współpracuje z organizacją Baby2Baby, która wspiera rodziny żyjące w ubóstwie w Stanach Zjednoczonych. Partnerstwo rozpoczęte w 2011 roku stało się jednym z filarów społecznego zaangażowania firmy. W 2024 roku marka Huggies zacieśniła współpracę, wspierając inicjatywę mającą na celu przeciwdziałanie rosnącej śmiertelności matek w USA, realizowaną wspólnie z Departamentem Zdrowia i Opieki Społecznej USA.

Jednym z kluczowych elementów tego projektu jest dystrybucja Maternal Health & Newborn Supply Kits – zestawów wspierających zdrowie matek i noworodków. Program łączy kwestie niedoboru pieluch, zdrowia noworodków i psychicznego dobrostanu matek, tworząc spójny model pomocy o wymiernym znaczeniu społecznym. Dzięki nowym inwestycjom Kimberly-Clark zamierza rozszerzyć ten model również na inne regiony świata, by skutecznie odpowiadać na globalne wyzwania w zakresie opieki nad kobietami i dziećmi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2025 12:35