StoryEditor
Producenci
03.02.2021 00:00

Lush wprowadza na rynek usługę subskrypcji kosmetyków

Znana z niekonwencjonalnych rozwiązań i podejścia eko firma Lush wprowadziła w UK nową „świeżą” usługę subskrypcji dla klientów w czasie, gdy ograniczenia dotyczące COVID-19 nadal obowiązują.

Za 35 funtów miesięcznie, wliczając w to dostawę na następny dzień, konsumenci otrzymają wybór najświeższych kosmetyków Lush i bukiet kwiatów. Produkty są mieszane ze świeżymi owocami, warzywami i ziołami, aby odżywić skórę podczas lockdownu.

Inspiracją dla tej usługi jest paryski sklep Fresh, który na miejscu wytwarza świeże produkty i sprzedaje kwiaty.

Firma Lush wprowadziła swoją koncepcję kwiaciarni do sklepów w Wielkiej Brytanii na Walentynki w 2019 roku. Początkowo był to sklep typu pop-up na Oxford Street, a teraz jako londyński sklep flagowy, na stałe zagościł w wybranych placówkach w Wielkiej Brytanii, w tym w największym centrum handlowym w Liverpoolu.

Marka ma obecnie ponad 100 sklepów zamkniętych z powodu obostrzeń w całej Wielkiej Brytanii, ale wzmacnia swoje działania zewnętrzne, aby dotrzeć do konsumentów przebywających w zaciszu własnego domu.

W 2020 roku marka Marka Constantine'a rozpoczęła comiesięczną subskrypcję Lush Kitchen, zawierającą cztery lub pięć ekskluzywnych produktów, na które głosowali konsumenci. Dodatkowo osoby, które zarejestrują się w usłudze, automatycznie stają się członkami społeczności Lush Kitchen, dając konsumentom „wyłączny dostęp do świata Lush”.

Marka znana z etycznego piękna wprowadziła również usługę dostawy ze Stuartem na początku  drugiego ogólnokrajowego lockdownu w Anglii w listopadzie 2020 roku. Platforma Stuart, dostępna w 45 sklepach w całym kraju, umożliwia klientom składanie zamówień w najbliższym sklepie Lush, które zostaną im dostarczone tego samego dnia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 00:55