StoryEditor
Producenci
26.07.2023 11:34

LVMH notuje rekordowe przychody w pierwszej połowie 2023 r.

Do grupy LVMH należą takie marki jak Louis Vuitton, Moët & Chandon, Hennessy, Christian Dior, Givenchy, Fendi, TAG Heuer, Sephora i wiele innych znanych luksusowych marek. / 663highland, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), wiodąca na świecie grupa produktów luksusowych, odnotowała przychody w wysokości 42,2 miliarda euro w pierwszej połowie 2023 r., co oznacza wzrost o 15 proc. Wzrost przychodów organicznych wyniósł 17 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku. Wszystkie grupy biznesowe osiągnęły dwucyfrowy wzrost przychodów organicznych w ciągu półrocza, z wyjątkiem Wines & Spirits, które miały szczególnie wysoką podstawę porównawczą.

Grupa biznesowa Perfumy i kosmetyki odnotowała organiczny wzrost przychodów o 13 proc. w pierwszej połowie 2023 r. dzięki silnemu impetowi osiągniętemu dzięki innowacjom w połączeniu z wysoce selektywną polityką dystrybucji. Zysk z operacji powtarzalnych wzrósł o 15 proc. Christian Dior osiągnął niezwykłe wyniki, umacniając swoją pozycję lidera na strategicznych rynkach. Sauvage potwierdził swoją pozycję wiodących światowych perfum, podczas gdy kultowe zapachy damskie J’adore i Miss Dior kontynuują swój wieloletni sukces. Makijaż również przyczynił się do mocnego zestawu wyników grupy, w szczególności Dior Addict Lip Maximizer i podkład Forever Skin Correct.

Wreszcie produkty do pielęgnacji skóry osiągnęły doskonałe wyniki, szczególnie w segmencie premium w Azji dzięki bardzo popularnej gamie Prestige. Guerlain nadal się rozwijał, napędzany w szczególności żywotnością konsumencką produktów do pielęgnacji skóry Abeille Royale i kolekcją perfum l’Art et la Matière, wzbogaconą o nową kreację Jasmin Bonheur. Givenchy skorzystał na doskonałym przyjęciu swojego nowego zapachu Gentleman Society. Benefit z powodzeniem rozszerzył swoją linię produktów do pielęgnacji skóry The Porefessional, a najnowszy produkt Fenty Beauty, tusz do rzęs Hella Thicc, jest już jednym z bestsellerów grupy.

Dzięki atrakcyjności naszych marek podchodzimy do drugiej połowy roku z ufnością i optymizmem, ale pozostaniemy czujni w obecnym otoczeniu i liczymy na zwinność i talent naszych zespołów w celu dalszego wzmocnienia naszej globalnej pozycji lidera w dziedzinie dóbr luksusowych w 2023 r.

powiedział Bernard Arnault, prezes i dyrektor generalny LVMH.

W drugim kwartale grupa zanotowała organiczny wzrost przychodów o 17 proc., co jest zgodne z trendami zaobserwowanymi w pierwszym kwartale. Zysk z operacji powtarzalnych w pierwszej połowie 2023 roku wzrósł o 13 proc., osiągając poziom 11 574 milionów euro. Marża operacyjna sięgnęła 27,4 proc. przychodów. Udział Grupy w zysku netto zwiększył się o 30 proc. do 8 481 milionów euro.

Czytaj także: Współpraca Deppa i Diora okazała się najbardziej lukratywnym kontraktem na bycie twarzą męskich perfum w historii

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 05:41