StoryEditor
Producenci
16.10.2019 00:00

Madonis: Najmodniejszy naturalny składnik kosmetyczny? Ekstrakt z konopi!

Dla nabywców kosmetyków naturalnych liczy się jakość, atrakcyjność podania, wiarygodność deklarowanych informacji, ale najbardziej skuteczność produktów – powiedziała Elżbieta Andrzejak, wiceprezes zarządu Madonis, podczas Forum Branży Kosmetycznej 2019. A jakich składników szukają konsumenci? Ostatnio bardzo polubili ekstrakt z konopi. Jednak szczyt jego popularności dopiero nadejdzie.

Konsumenci poszukują kosmetyków innowacyjnych, naturalnych na poziomie 95 proc. składników i z certyfikatami. – Niektóre sieci handlowe dopiero zaczynają budować półkę z takimi produktami. Inne mają już dość szeroką ich reprezentację, ale cały czas poszukują nowości w trendzie natury, eko, organiczności – zdradziła portalowi wiadomoscikosmetyczne.pl podczas Forum Branży Kosmetycznej Elżbieta Andrzejak, wiceprezes Madonis. Jej firma ma dla nich zarówno ekologiczne środki czystości pod marką Mill Clean Eco, jak i kosmetyki Nutka z certyfikatami Eco Label i Viva dla wegetarian i wegan.

Wciąż pracujemy też nad nowymi formulacjami i recepturami. Nie boimy się nowych marek i składników. W dobie mediów społecznościowych, ogólnodostępnego internetu łatwiej jest pokazać konsumentowi nowy produkt i zachęcić do niego. Jednak taki kosmetyk musi być dobrze „wycelowany” w konkretną grupę konsumentów – przyznała Elżbieta Andrzejak. Zdradziła przy okazji, że to co najbardziej liczy się dla nabywców kosmetyków naturalnych to jakość, atrakcyjność podania, wiarygodność deklarowanych informacji, ale najbardziej – skuteczność produktów. – Najlepszy naturalny, ekologiczny produkt nie zyska wiernych fanów jeśli nie będzie skuteczny – zastrzegła wiceprezes zarządu.

Jedną z ostatnich nowości zaoferowaną pod marką Nutka jest linia z Konopie Polskie. – Ekstrakt z konopi to ostatnio modny składnik. Równocześnie jest wdzięczny pod względem kosmetycznym i technologicznym. Jest też bezpieczny i myślę że szczyt jego popularności jeszcze przed nami – mówi nasza rozmówczyni z Madonis.

Więcej o kosmetykach z dodatkiem konopi pisaliśmy tutajA o oleju z konopnym tutaj

Krzysztof Chybiński, dyrektor handlowy Madonis, na stoisku firmy podczas Forum Branży Kosmetycznej 2019

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B poświęcona biznesowi kosmetycznemu, informująca o najważniejszych trendach na tym rynku, łącząca przemysł z handlem. Organizatorem Forum Branży Kosmetycznej jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca magazynów B2B "Wiadomości Kosmetyczne" i "Wiadomości Handlowe" oraz portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl. 7. Edycja Forum odbyła się 3 października br. w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 15:16