StoryEditor
Producenci
31.01.2019 00:00

Małgorzata Włodarczyk odchodzi z Delia Cosmetics

Małgorzata Włodarczyk z końcem stycznia zakończyła współpracę z firmą Delia Cosmetics. Przez ponad 5 lat pełniła funkcję pełnomocnika zarządu ds. rozwoju i odpowiadała za część marketingową.

- Projekt dla Delia Cosmetics to było duże wyzwanie i uznaję, że został zakończony zmianami, które teraz mogą być trampoliną do dalszego rozwoju firmy. Praca dla państwa Aliny i Józefa Szmich była wyjątkowym czasem zarówno pod względem zawodowym, jak i osobistym. Teraz przychodzi dla mnie czas na zmianę i liczę, że będzie to kolejny ciekawy projekt w branży FMCG - mówi Małgorzata Włodarczyk.

Małgorzata Włodarczyk przez ostatnie lata odpowiadała za strategię marketingową firmy Delia Cosmetics. Była inicjatorką wdrożeń wielu nowości i zmian w designie produktów. Popchnęła także firmę w kierunku nowych mediów i promocji w najpopularniejszych portalach społecznościowych. Wprowadziła nowoczesne formy reklamy poprzez instruktażowe tutoriale.

Wcześniej Małgorzata Włodarczyk była związana m.in. z firmami Eveline Cosmetics oraz Miraculum. Obecnie nie informuje o swoich dalszych planach zawodowych. Wiadomo jednak, że jest silnie związana z branżą kosmetyczną, a szczególnie bliska jest jej kosmetyka biała, pielęgnacyjna. Można się więc spodziewać, że pozostanie w biznesie kosmetycznym. Jest pasjonatką marketingu, rozwija także swoje kompetencje coachingowe.

Polska firma Delia Cosmetics w 2018 roku obchodziła 20-lecie istnienia. Zaczynała od rozjaśniacza do włosów. W  tej chwili swoje kosmetyki produkuje w dwóch zakładach o łącznej powierzchni 10 tysięcy metrów. Trafiają one do 100 tysięcy sklepów w 79 krajach całego świata.

Marki należące do łódzkiego przedsiębiorstwa to: Delia Cosmetics, Cameleo i Dairy Fun. Poza tym firma zajmuje się też produkcją kontraktową dermokosmetyków, kosmetyków masowych i profesjonalnych dla znanych marek z całego świata. Całość asortymentu jest tworzona w Polsce w dwóch zakładach produkcyjnych, wspieranych przez pięć nowoczesnych laboratoriów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
26.09.2025 13:04
Spotkanie z marką, która stawia na naturę – wśród gości doktor botaniki
Na zdjęciu od lewej: Agnieszka Cegielska, Ewelina Zięba (Farmona), Magdalena Tabor (Farmona), Barbara Barcikowska (Quality PR), dr Artur ZagajewskiFoto media Kosmala Ewa&Piotr

W tym tygodniu w warszawskiej restauracji Belvedere, w otoczeniu przyrody, odbył się event zorganizowany przez markę Herbal Care. Goście mogli się dowiedzieli się, jakie zmiany zaszły w tej marce, która postawiła na naturę. Spotkanie poprowadziła propagatorka naturalnego stylu życia – dziennikarka Agnieszka Cegielska, a gościem specjalnym był botanik, pasjonat roślin – dr Artur Zagajewski.

W ostatnim czasie marka Herbal Care, należąca do Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona, przeszła metamorfozę. Obecna na polskim rynku od 2007 roku chce być jeszcze bliżej swoich odbiorców: bardziej zrozumiała i funkcjonalna, ale nadal tak samo wierna roślinnym składnikom i zielarskim tradycjom. To właśnie te zmiany były tematem spotkania w sercu Łazienek Królewskich w Warszawie.

Podczas części oficjalnej spotkania Barbara Barcikowska, z organizującej wydarzenie agencji Quality Public Relations, opowiedziała zaproszonym dziennikarzom i influencerom, że wprowadzone zmiany to krok naprzód, który rozwija dotychczasową tożsamość marki, lecz ją rozwija. Herbal Care ma teraz zmieniony logotyp, minimalistyczną grafikę oraz butelki z zamknięciem typu disc-top. 

Marka stawia nie tylko na redesign, ale także wprowadza do oferty nowe propozycje. O najczęstszych problemach i potrzebach związanych z włosami i twarzą opowiedziała gościom Ewelina Zięba, Liderka Zespołu Badań i  Rozwoju Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona. Rozmowa ta była doskonałym wprowadzeniem do wystąpienia gościa specjalnego, zwanego „ulubionym botanikiem Polaków” – Artura Zagajewskiego. Przybliżył on gościom fascynujący świat roślin, które nas otaczają, podzielił się również ciekawostkami.

image
Dla gości eventu w restauracji Belvedere przygotowano szereg atrakcji
Foto media Kosmala Ewa&Piotr

Na zaproszonych dziennikarzy i influencerów czekały także liczne atrakcje, związane z roślinami. Goście mogli wykonać własną „lasagne kwiatową” w doniczce podczas warsztatów, co było kreatywnym nawiązaniem do natury marki. Przygotowano dla nich również specjalne punkty do zdjęć: ściankę oraz efektowne lustro w pięknej kwiatowej aranżacji, za co otrzymywali personalizowane upominki.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
26.09.2025 12:20
L‘Oréal Warsaw Plant: tu powstaje 450 mln kosmetyków rocznie
W L‘Oréal Warsaw Plant produkowanych jest 450 mln kosmetyków rocznie.L ‘Oreal mat.pras.

Branża kosmetyczna w Polsce jest rosnącą siłą w Europie, napędzaną przez innowacje i eksport. L‘Oréal, główny gracz na polskim rynku kosmetycznym, od ponad 30. lat przyczynia się do tego wzrostu dzięki warszawskiej fabryce, sieci dystrybucji, centrum logistycznemu i centrum usług wspólnych. Obecnie w L‘Oréal Warsaw Plant produkowanych jest 450 mln kosmetyków rocznie.

L‘Oréal w Polsce napędza wzrost gospodarczy, wzmacnia pozycję małych firm i przyczynia się do postępu społecznego, wpływając na zatrudnienie, eksport, inwestycje i inicjatywy społeczne – podkreśla firma w swoim komunikacie.

Jako lider polskiego sektora kosmetycznego, numer 1 na rynku beauty w Polsce, L‘Oréal przyczynia się nie tylko do tworzenia piękna, ale także do rozwoju polskiej gospodarki. Działalność L‘Oréal generuje 8,1 mld zł całkowitego obrotu i 788 mln zł dochodu podatkowego i socjalnego, wspierając łącznie 17311 miejsc pracy w całym łańcuchu wartości w kraju.

Każda z 1,4 tys.bezpośrednio zatrudnionych osób generuje 12 dodatkowych miejsc pracy.

Fabryka L‘Oréal Warsaw Plant jest największym globalnym centrum produkcyjnym grupy, wytwarzającym rocznie 450 mln sztuk kosmetyków eksportowanych do blisko 30 krajów. Oznacza to, że co druga osoba w Europie używa produktu wyprodukowanego w Warszawie.

Innowacje i zrównoważony rozwój

Od 1997 roku L‘Oréal w Polsce zainwestował ponad 1,2 mld zł w działalność operacyjną, aby usprawnić produkcję, wspierać innowacje i zrównoważony rozwój. Od 2019 roku osiągnięto 26 proc. redukcję zużycia energii dzięki procesowi odzyskiwania ciepła oraz 20 proc. redukcję zużycia wody. 

Od czasu otwarcia Stacji Recyklingu Wody L‘Oréal Warsaw Plant w 2020 roku, wskaźnik ponownego wykorzystania wody osiągnął 98 proc.

Różnorodność jest podstawą działalności L‘Oréal. W Polsce 62 proc. wszystkich zatrudnionych stanowią kobiety, z czego 65 proc. zajmuje stanowiska kierownicze. Średnia wieku zatrudnionych osób wynosi 40,9 lat, a 16 proc. ma ponad 50 lat. 

Poza wpływem na gospodarkę, L‘Oréal jest głęboko zaangażowany we wspieranie społecznego postępu poprzez realizację różnych programów ukierunkowanych na lokalną społeczność:

  • Program L‘Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki – wspiera utalentowane naukowczynie; od 2001 roku przyznano stypendia 129 Polkom.
  • L’Oréal Paris Stand Up Program – szkoli w zakresie przeciwdziałania molestowaniu w przestrzeni publicznej; do tej pory przeszkolono 46 740 Polek i Polaków.
  • Yves Saint Laurent Abuse Is Not Love – program walki z przemocą w relacjach romantycznych; dotarł do 4 milionów osób w Polsce poprzez kampanię cyfrową i outdoorową oraz Antyprzemocową Linię Pomocy.
Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. wrzesień 2025 20:26