StoryEditor
Producenci
08.08.2019 00:00

Marcin Pawlikowski, wiceprezes Boruta Zachem: Postawiliśmy na zieloną chemię

-  Postawiliśmy na rozwój tzw. zielonej chemii, zatrudniliśmy zespół doświadczonych naukowców i menedżerów. Koncentrujemy się na rozbudowie dystrybucji Only Bio i Only Eco i zamierzamy wprowadzić nowe unikalne linie produktowe - zapowiada Marcin Pawlikowski, wiceprezes zarządu Boruta Zachem.

Działania firmy Boruta Zachem skoncentrują się  m.in. na rozwoju Laboratorium Naturella, które opracowuje  substancje oraz kosmetyki i środki czystości oparte na surowcach naturalnych. 

- Ambicją naszej grupy jest budowa silnego portfolio produktów ekologicznych dzięki wykorzystaniu pionierskiej ekoprodukcji - powiedział podczas konferencji prasowej Marcin Pawlikowski, wiceprezes Boruta-Zachemspółki notowanej na NewConnect, działającej w branży chemicznej. - Każdy kanał jest dla nas ważny, ale stawiamy bardzo mocno na rozwój e-commerce - dodał. Za strategiczne cele uznał też rozbudowę sieci dystrybucyjnej Only Bio (kosmetyki) i Only Eco (środki czystości) oraz zwiększenie wolumenów sprzedaży.

Spółka inwestuje również w budowę proekologicznej zielonej fabryki z nowoczesnym centrum R&D, gdzie produkowane będą kosmetyki naturalne nowej generacji oraz w firmę InventionBio, która zajmuje się biotechnologią. - Misją tej firmy jest stworzenie największej w Polsce biorafinerii, gdzie produkcja biosurfaktantów zastąpi całkowicie surfaktanty chemiczne. Boruta Zachem skupi się na promowaniu zielonej chemii i gospodarki obiegu zamkniętego - podkreślił Marcin Pawlikowski.

Wyniki finansowe

Za najważniejsze osiągnięcie spółki w ostatnim czasie wiceprezes zarządu uznał znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży. Na koniec maja 2019 r. przychody firmy były o ponad 1 mln zł wyższe niż w całym ubiegłym roku. W czwartym kwartale 2018 r. spółka osiągnęła 8,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o ponad 24 proc. względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk netto w tym okresie wyniósł 2 mln zł. Dynamiczny wzrost przychodów był efektem rosnącej skali działalności segmentu chemii gospodarczej i kosmetyków, których produkcja oparta jest na bazie ekologicznej biosurfaktyny.

Ekspansja krajowa i zagraniczna

Firma planuje dalszy dynamiczny wzrost biznesu, chce zwiększyć zdolności sprzedażowe w rezultacie nawiązania relacji z dużymi sieciami handlowymi i drogeriami, rozszerzając dystrybucję w kraju i za granicą. 

Nowe kontrakty w kraju spółka podpisała z dystrybutorem Davi, udziałowcem wchodzącym w skład Grupy Południe, dystrybutorem Primavera Parfum (e-commerce) oraz z sieciami drogeryjnymi takimi jak Rossmann, Super-Pharm, Hebe (rozszerzenie oferty o kilkanaście nowych indeksów), drogerie Visage (wchodzące w skład sieci DP Drogerie Polskie) i drogerie Vica. Nowe umowy zostały też zawarte z sieciami handlowymi, takimi jak Kaufland, Auchan/Schiever, Lewiatan oraz niemiecką siecią ekomarketów.

Nowe zagraniczne kontrakty Boruta Zachem podpisała z dystrybutorami marek Only Bio i Only Eco w Szwajcarii, Hiszpanii, Słowacji, Tajwanie oraz na Węgrzech. Obecnie produkty tych marek sprzedawane są już w 10 krajach - w UK, Francji, Niemczech, Finlandii, na Węgrzech, w Rumunii, na Słowacji i w Czechach, w Szwajcarii i na Tajwanie. Trwają negocjacje nowych kontraktów w USA, Włoszech, Szwecji, Chinach, Japonii, Korei i w Australii.

Rozpoznawalność marek

Boruta Zachem buduje też rozpoznawalność marek Only Bio i Only Eco produkowanych przez należące do spółki Laboratorium Naturella. W tym celu firma zatrudniła Katarzynę Bosacką w roli ambasadorki tych marek i rozpoczęła długofalową kampanię edukacyjno-promocyjną z jej udziałem, w różnych mediach - prasie, internecie - w tym w mediach społecznościowych. - Stawiamy na komunikację oraz kampanię marketingową i edukacyjną w internecie. W sierpniu ruszy kanał internetowy "Eco Bosacka" - zapowiedział Marcin Pawlikowski

Jak poinformował, Naturella dynamicznie się rozwija i na koniec lipca osiągnęła dwukrotność zeszłorocznego przychodu. Firma rozszerzyła ofertę pielęgnacyjną marki Only Bio o różne rodzaje produktów do twarzy na dzień i noc oraz o hipoalergiczny krem do twarzy dla mężczyzn i gamę naturalnych kremów do rąk i paznokci.

- Każdy nasz produkt ma co najmniej 99 proc. składników naturalnych. Mamy certyfikaty Vegan Society. Cały czas rozszerzamy naszą ofertę produktową, w dziale badawczo-rozwojowym pracujemy również nad kolejnymi kosmetykami dla mężczyzn - podał Marcin Pawlikowski. 

Obecnie w portfolio Naturelli jest prawie 150 produktów. 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.01.2025 00:47
Nowa twarz wiosennej kampanii Dior – Monica Bellucci to jej matka
20-letnia Deva Cassel jest ambasadorką wiosennej kolekcji kosmetyków Dioradiorbeauty IG

Modelka Deva Cassel jest ambasadorką wiosennej kolekcji Dior Makeup Glowmania, w której dominują pastelowe, subtelne odcienie różu, brzoskwini i złota.

Kolekcja Diora, przygotowana na wiosnę 2025, celebruje miękkie, promienne, wiosenne odcienie – Spring Pinkmania i Spring Peachmania

Do kolekcji błyszczyków Dior Addict Lip Maximizer, nadających ustom objętości, wprowadzono na wiosnę pięć nowych odcieni – od błyszczących różów po opalizujące złoto. Błyszczyki te nawilżają usta, zapewniają połysk i objętość.

Blask i promienny wygląd cery zapewni Dior Forever Glow Maximizer w nowym odcieniu 10 Lilac. Jest to płynny rozświetlacz o wszechstronnym zastosowaniu w makijażu – można go używać jako rozświetlacz, róż, bronzer, a nawet delikatny cień na powieki. Formuła produktu nasycona jest drobnymi perłowymi pigmentami, zapewnia też łatwą aplikację i doskonałe wtapianie się w skórę. Zapewnia efekt lekkiego makijażu. 

image
W kolekcji znalazły się m.in. paletki Diorshow 5 Couleurs
diorbeauty IG

W kolekcji znalazły się też paletki Diorshow 5 Couleurs, zawierające bogato napigmentowane, pastelowe odcienie cieni do powiek.  

Twarzą wiosennej kampanii Dior Makeup Glowmania jest 20-letnia Deva Cassel. To córka legend europejskiego kina – jej matką jest Włoszka Monica Bellucci (uznawana za jedną z najpiękniejszych aktorek), a ojciec to francuski aktor Vincent Cassel. Już na początku marca Deva Cassel zadebiutuje w kostiumowym serialu NetflixaLeopard” (Il Gattopardo), gdzie zagra rolę Angeliki. W postać tę pierwotnie, w adaptacji z 1963 roku, wcieliła się inna Włoszka – Claudia Cardinale.

Dla Devy Cassel, która była wcześniej znana z bycia modelką i twarzą Dolce & Gabbana, będzie to pierwsza tak duża rola filmowa. Ma na swoim koncie debiut aktorski w „The Beautiful Summer” Laury Luchetti.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.01.2025 09:00
Procter & Gamble oraz Colgate-Palmolive pozwane za targetowanie reklam produktów dla dzieci
Pixelshot

Procter & Gamble (P&G) oraz Colgate-Palmolive zostały pozwane w sześciu sprawach zbiorowych dotyczących sprzedaży past do zębów i płukanek do ust dla dzieci. Rodzice zarzucają producentom wprowadzanie w błąd co do bezpieczeństwa produktów zawierających fluor, co mogło prowadzić do nieprawidłowego stosowania tych produktów.

Procter & Gamble (P&G) oraz Colgate-Palmolive znalazły się w centrum kontrowersji po złożeniu sześciu pozwów zbiorowych dotyczących sprzedaży past do zębów i płukanek do ust dla dzieci. Skargi, złożone 13 stycznia w sądach federalnych w Kalifornii i Illinois, zarzucają producentom stosowanie wprowadzających w błąd praktyk marketingowych dotyczących produktów zawierających fluor. Rodzice oskarżają firmy o to, że myląco przedstawiały te produkty jako bezpieczne dla małych dzieci.

Pod lupą znalazły się m.in. pasta do zębów Kids Crest Fluoride Anticavity Toothpaste produkowana przez P&G oraz produkty marek Colgate i Tom’s of Maine należących do Colgate-Palmolive. Wśród zakwestionowanych płukanek do ust wymieniono produkty marek Colgate, Firefly (Perigo), ACT Rinse (Chattem) oraz Hello. Fluor, choć skuteczny w zapobieganiu próchnicy przy stosowaniu miejscowym, może być niebezpieczny w przypadku nadmiernego spożycia przez dzieci. Pozwy wskazują na ryzyko wystąpienia objawów grypopodobnych, fluorozy zębów, neurotoksyczności, zaburzeń endokrynologicznych, a nawet śmierci.

Rodzice zarzucają producentom, że ich kolorowe opakowania z motywami owoców i postaciami z bajek mogą sugerować, że produkty są przeznaczone do spożycia jak słodycze. Na przykład płukanki ACT Rinse dla dzieci oferowane są w smakach takich jak Groovy Grape i Wild Watermelon, a produkty Firefly przypominają zabawki. W pozwach podkreślono również brak wyraźnych ostrzeżeń i instrukcji użytkowania zgodnych z wytycznymi amerykańskiej Agencji Żywności i Leków (FDA). Powodowie domagają się odszkodowań oraz kar finansowych za naruszenie przepisów ochrony konsumentów.

Czytaj także: Sephora odżegnuje się od plotek o tym, że sieć przekazywała pieniądze na kampanię Trumpa

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. styczeń 2025 08:29