StoryEditor
Producenci
06.04.2020 00:00

Marek Bielenda, Bielenda Kosmetyki Naturalne: Apeluję do branży o solidarność  

– Stosujmy wprowadzone ograniczenia i słuchajmy zaleceń, ale nie poddawajmy się panice. Nie podejmujmy pochopnych decyzji, które mogą mieć długofalowe skutki oraz wpływać na całe otoczenie. Apeluję o solidarność, analizowanie faktów, a nie pogłosek oraz wspólne rozwiązywanie problemów – w sieci naszych biznesowych powiązań, czyli razem z dostawcami surowców i opakowań, firmami transportowymi i kupcami. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za dostarczanie Polakom produktów, których obecności na półkach po prostu oczekują – mówi Marek Bielenda, prezes zarządu firmy Bielenda Kosmetyki Naturalne.

W tym trudnym dla wszystkich okresie – który jest niewątpliwie czasem wielu wyzwań dla całej gospodarki – wzajemnie się wspieramy oraz realizujemy cele i zadania ważne dla społeczeństwa. Oczywiście w pierwszej kolejności, wspólnie z zespołem firmy, przekazujemy podziękowania tym, którzy walczą z epidemią na pierwszym froncie. Nasze wsparcie wyrażamy w postaci przekazywanych kosmetyków do higieny i pielęgnacji – podobnie zresztą jak robi to cała branża. W obecnej sytuacji jest to po prostu naturalne.

Wspólnym wysiłkiem pracowników, realizujemy produkcję zgodnie z założeniami. Nie zaprzestajemy tworzenia kosmetyków, nie planujmy przerw. Wszystko odbywa się przy zachowaniu wszelkich procedur bezpieczeństwa – nie tylko tych koniecznych i rekomendowanych, ale też wykraczających poza zalecane instrukcje organizacji pracy. Robimy to wszystko, aby pracownicy firmy byli maksymalnie bezpieczni.

Działamy w obrębie technologii i metod, których jesteśmy pewni. Nie wprowadzamy preparatów, w których produkcji nie mamy doświadczenia – minimalizujemy ryzyko względem bezpieczeństwa naszej załogi. Równocześnie, w możliwie najlepszy sposób, wykorzystujemy potencjał naszego laboratorium oraz produkcji. Biorąc pod uwagę sytuację rynkową i potrzeby społeczne, zreorganizowaliśmy proces wytwarzania naszych produktów. Przede wszystkim zwiększyliśmy możliwości wytwórcze w segmencie kosmetyków do higieny. Wiemy bowiem jak istotne są to dziś preparaty – zarówno dla konsumentów, jak i dla placówek medycznych, które mocno wspieramy. Jest to również czas intensywnej pracy nad nowościami, które chcemy przedstawić latem i jesienią.

Ogromnie doceniam pracę, wysiłek i poczucie odpowiedzialności naszych pracowników – zarówno tych pracujących na miejscu, jak i zdalnie. Wyrazy szacunku kieruję jednocześnie do osób, które pracują teraz w sklepach, drogeriach i we wszystkich aktywnych kanałach dystrybucji – to dzięki nim nasi klienci mają dostęp do produktów, których potrzebują w tym trudnym czasie. Wiem też jaka odpowiedzialność spoczywa na osobach zarządzających, które muszą swoim zespołom zapewnić bezpieczeństwo. To dziś ogromne wyzwanie, za które jestem wdzięczny – nie tylko jako przedsiębiorca, ale przede wszystkim jako zwykły obywatel.

Stosujmy wprowadzone ograniczenia i słuchajmy zaleceń, ale nie poddawajmy się panice. Nie podejmujmy pochopnych decyzji, które mogą mieć długofalowe skutki oraz wpływać na całe otoczenie. Apeluję o solidarność, analizowanie faktów, a nie pogłosek oraz wspólne rozwiązywanie problemów – w sieci naszych biznesowych powiązań, czyli razem z dostawcami surowców i opakowań, firmami transportowymi i kupcami. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za dostarczanie Polakom produktów, których obecności na półkach po prostu oczekują. Zadbajmy o ich dostępność, nie wprowadzajmy niepotrzebnej niepewności. Wzmacniajmy ich nawyki higieniczne i pielęgnacyjne, które są teraz kluczowe w zwalczaniu pandemii. To między innymi na nas ciąży odpowiedzialność za utrzymanie zachowań konsumenckich i optymizmu konsumpcyjnego. Utrzymanie handlu, poprzez możliwie najszerszy dostęp do produktów, to w tej chwili najbardziej rozsądna, kluczowa dla gospodarki, decyzja.

W tym momencie obok rozsądku, spokoju i wspólnego patrzenia w przyszłość potrzeba nam przede wszystkim zdrowia. I właśnie tego życzę nam wszystkim na nadchodzące dni.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.09.2024 11:35
Estée Lauder ostrzega akcjonariuszy przed mini ofertą skupu akcji TRC
Estée Lauder Companies wydało ostrzeżenie dla swoich akcjonariuszy, przestrzegając ich przed odpowiedzią na niezapowiedzianą ofertę mini-tender złożoną przez firmę TRC.Shutterstock

Estée Lauder Companies wydało ostrzeżenie dla swoich akcjonariuszy, aby nie odpowiadali na niechcianą mini ofertę skupu akcji wystosowaną przez firmę TRC. Producent kosmetyków premium zaznaczył, że proponowana cena jest niższa od aktualnej wartości rynkowej.

Estée Lauder Companies, jeden z czołowych producentów kosmetyków luksusowych na świecie, przestrzegł swoich akcjonariuszy przed ofertą zakupu akcji złożoną przez TRC. Firma TRC oferuje skupienie do 1 500 000 akcji klasy A po cenie 83,65 dolara za sztukę. W oświadczeniu Estée Lauder zaznaczono, że proponowana cena jest niższa od aktualnej wartości rynkowej akcji, dlatego akcjonariusze powinni zachować ostrożność.

W odpowiedzi na działania TRC, Estée Lauder zaleciło swoim akcjonariuszom, aby uzyskali bieżące notowania rynkowe swoich akcji i skonsultowali się z maklerem lub doradcą finansowym przed podjęciem jakichkolwiek decyzji. Mini oferty tego typu mogą skusić nieświadomych inwestorów, oferując im cenę, która wydaje się atrakcyjna, ale w rzeczywistości jest poniżej bieżącej wartości rynkowej akcji.

Lauder przypomniało również o wytycznych amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), która ostrzega przed tego rodzaju ofertami. SEC zwraca uwagę, że niektóre firmy, jak TRC, wielokrotnie próbują przeprowadzać mini oferty skupu akcji po cenach niższych niż rynkowe, licząc na to, że część inwestorów nie zauważy różnicy i zdecyduje się na sprzedaż.

Działania TRC nie są przypadkowe, a firma ta była już wcześniej określana jako “recydywista” w tego typu działaniach. Estée Lauder w swoim oświadczeniu podkreśliło, że akcjonariusze powinni zachować szczególną ostrożność w przypadku takich ofert i nie podejmować pochopnych decyzji, które mogą skutkować sprzedażą akcji po cenie niższej niż ich aktualna wartość rynkowa.

Czytaj także: Estée Lauder Companies ze spadkiem sprzedaży, obrotów i wartości akcji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.09.2024 10:30
L’Oréal wspiera rozwój biotechnologii dzięki współpracy z Abolis i Evonik
L’Oréal Groupe, we współpracy z Abolis Biotechnologies oraz Evonik, podejmuje kroki na rzecz przyspieszenia produkcji innowacyjnych, zrównoważonych składników biopochodnych, które mają kluczowe znaczenie dla przyszłości branży kosmetycznej.L‘Oréal

L’Oréal, lider w branży kosmetycznej, ogłosił nowe partnerstwo z Abolis Biotechnologies oraz Evonik, mające na celu przyspieszenie rozwoju zrównoważonych, opartych na biologicznych komponentach składników do produktów kosmetycznych. Współpraca ma na celu zaspokojenie globalnego popytu na ekologiczne rozwiązania, co jest zgodne z długoterminową strategią zrównoważonego rozwoju L’Oréal.

L’Oréal nawiązał trzystronne partnerstwo z Abolis Biotechnologies i Evonik, które ma na celu przyspieszenie rozwoju innowacyjnych, bio-opartych składników do kosmetyków. Umowa ta wspiera cele zrównoważonego rozwoju marki, zgodnie z którymi do 2030 roku aż 95% składników w formułach kosmetycznych będzie pochodzenia biologicznego, z zasobów mineralnych lub procesów zamkniętego obiegu. Dzięki tej współpracy L’Oréal zwiększa skalę produkcji składników potrzebnych do zaspokojenia rosnącego globalnego zapotrzebowania na odpowiedzialne ekologicznie kosmetyki.

Partnerstwo z Abolis, francuską firmą biotechnologiczną, wspiera jej rozwój dzięki inwestycji L’Oréal oraz Evonik. W ramach tej współpracy, Abolis pozyskał fundusze w wysokości 35 milionów euro, co pozwoli firmie na dalsze rozwijanie rozwiązań opartych na mikroorganizmach. Technologie te mogą być stosowane w wielu branżach, w tym w kosmetyce, opiece zdrowotnej oraz przemyśle spożywczym. Współpraca L’Oréal z Abolis trwa od 2019 roku, a w 2022 roku doszło do rozbudowy wspólnego laboratorium badawczego.

Evonik, globalny lider w produkcji specjalistycznych chemikaliów, odegra kluczową rolę w przemyśle na skalę przemysłową. Firma, która w 2023 roku wygenerowała przychody w wysokości 15,3 miliarda euro, będzie odpowiedzialna za produkcję na dużą skalę nowych, ekologicznych składników. L’Oréal podkreśla, że ich partnerstwo z Evonik pozwoli na wprowadzenie na rynek przełomowych, zrównoważonych rozwiązań, które zrewolucjonizują sektor kosmetyczny.

Czytaj także: Beiersdorf przedłuża współpracę z WWF i Evonik na rzecz zrównoważonej produkcji oleju palmowego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. wrzesień 2024 08:53