StoryEditor
Producenci
03.04.2019 00:00

Marka Benefit chce zebrać 6 mln dolarów na pomoc kobietom

Benefit Cosmetics, marka kosmetyczna z San Francisco specjalizująca się w makijażu brwi, rozpoczyna w Polsce swój program charytatywny Bold is Beautlful. W jego ramach, przez cały maj 100 proc. ze sprzedaży wszystkich usług stylizacji brwi (wykonywanych w Brow Barach zlokalizowanych w perfumeriach Sephora) trafi do partnerskiej organizacji charytatywnej.

W Polsce pieniądze trafią do Habitat for Humanity Poland. Fundacja zajmuje się poprawą warunków mieszkaniowych i bytowych, a także pomocą prawną dla osób, które jej potrzebują. – Środki zebrane w ramach partnerstwa zostaną przeznaczone głównie na pomoc kobietom, aby mogły w spokoju się rozwijać, wychowywać dzieci, być w 100 proc. sobą i uwolnić swój potencjał – mówi Karolina Sirko, marketing and communication manager w firmie Benefit Cosmetics.

Program Bold is Beautiful prowadzony jest przez markę Benefirt od 2015 roku. W tym czasie w różnych akcjach na świecie firma zebrała 16,5 mln dolarów na wsparcie lokalnych organizacji charytatywnych. W tym roku, między innymi dzięki przyłączeniu do programu Polski, marka planuje zebrać 6 milionów w 21 krajach na całym świecie.

U podstaw naszego DNA leży głębokie przekonanie, że uroda i piękno to coś więcej, niż to, co widać na zewnątrz. Dlatego po dekadach dostarczania kobietom produktów pozwalających im zadbać o wygląd, stworzyliśmy program, który wychodzi poza ramy stanowiska do makijażu. Chcemy pomagać kobietom i dziewczynom w trudnej sytuacji życiowej, by także one mogły być w 100 proc. sobą – wyjaśnia powody stworzenia programu Bold is Beautlful Annie Ford Danielson, córka oraz siostrzenica założycielek Benefit, a równocześnie ambasadorka marki.

W majowej akcji charytatywnej udział biorą wszystkie 38 Brow Bary Benefit w perfumeriach Sephora w całej Polsce. Środki zebrane podczas akcji w całości wesprą działania statutowe fundacji Habitat for Humanity Poland. Według wspólnych wyliczeń organizacji i firmy kosmetycznej jedna usługa stylizacji brwi pozwoli kupić trzy puszki farby do odmalowania mieszkania, 5 stylizacji to miejsce do nauki dla dziecka w odremontowanym mieszkaniu, a 10 zapewni pomoc prawną kilku potrzebującym jej kobietom, aby mogły odmienić swoje życie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2025 14:19
Marka REN Clean Skincare kończy działalność po 25 latach
REN Clean Skincare zostało przejęte przez Unilever w 2015 rokuIG renskincare

REN Clean Skincare zakończy działalność pod koniec 2025 roku, tłumacząc to wewnętrznymi problemami firmy oraz trudnościami rynkowymi, które znacząco utrudniły funkcjonowanie w ostatnich latach. Marka została przejęta kilka lat temu przez Unilever.

Po zakończeniu etapu konsultacji, firma podjęła decyzję o rozpoczęciu formalnych kroków w celu zamknięcia działalności. Chociaż nie ustalono jeszcze ostatecznej daty, marka spodziewa się zakończyć działalność do końca trzeciego kwartału 2025 roku. Pierwsze informacje o możliwości zakończenia działalności REN pojawiły się na początku tego roku.

Jak podkreślili w swoim oświadczeniu właściciele REN Clean Skincare, są oni dumni z zespołu REN oraz ze wszystkich osiągnięć z 25 lat działalności. Priorytetem firmy zawsze była “czysta” pielęgnacja skóry i innowacyjne produkty, mające pozytywny wpływ na ludzi oraz na stan planety.  

Firma została założona w 2000 roku przez Roba Calcrafta i Antony‘ego Bucka. Motywacją były osobiste przeżycia i potrzeby założycieli, co zdeterminowało ich do opracowania gamy naturalnych, zdrowych i skutecznych produktów do pielęgnacji skóry, który w tamtym czasie były bardzo trudno lub wręcz dostępne.

Obecnie marka jest znana dzięki swojej najlepiej sprzedającej się serii Evercalm, a także kolekcji Radiance Ready.

REN Clean Skincare zadebiutował w sprzedaży detalicznej w 2004 roku, rok później nawiązał współpracę z domem towarowym John Lewis. Do 2016 roku marka, mająca siedzibę w Wielkiej Brytanii, była dostępna w sieciach Marks & Spencer oraz Selfridges, a także trafiła do sprzedaży u wielu innych retailerów i domów towarowych na całym świecie.

Firma została przejęta przez koncern Unilever w 2015 roku, celem było zwiększenie globalnego wzrostu REN. Jednak nawarstwianie się wewnętrznych wyzwań oraz trudności rynkowych utrudniło marce kontynuowanie sukcesu.

W 2023 roku REN Clean Skincare wycofało 29 produktów w ramach strategii optymalizacji swojego portfolio. Wówczas położono nacisk na produktach przeznaczonych do skóry wrażliwej, skupiając jednocześnie wysiłki na rynku amerykańskim.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.04.2025 14:14
Przychody koncernu Puig rosną – głównie dzięki perfumom i pielęgnacji
Najlepsze wyniki sprzedażowe w ramach koncernu Puig osiągnęły w I kwartele 2025 marki Jean Paul Gaultier oraz Carolina HerreraIG jeanpaulgaultier

Hiszpański Puig odnotował wzrost przychodów netto o 7,8 proc., osiągając 1,2 mld euro po pierwszym kwartale 2025 roku. Było to efektem dobrej sprzedaży perfum oraz kosmetyków do pielęgnacji skóry, co pozwoliło zrekompensował słabsze wyniki w segmencie makijażu.

Perfumy oraz fashion generują zdecydowaną większość (74 proc.) przychodów koncernu Puig, wzrost wyniósł 10,4 proc. Najlepsze wyniki w ramach koncernu osiągnęły marki Jean Paul Gaultier oraz Carolina Herrera, odnotowano także wzrost znaczenia perfum niszowych.

Dział kosmetyków do pielęgnacji skóry odnotował przychód w wysokości 144 mln euro, stanowiąc 12 proc. całkowitych przychodów Puig (wzrost o 7,2 proc. w porównaniu z rokiem 2024).

Puig wskazuje również na rosnące wyniki swojej marki dermokosmetyków Uriage, która sukcesywnie wprowadzała nowe produkty. Dobrymi wynikami może pochwalić się też marka Charlotte Tilbury Beauty. 

Zobacz więcej: Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie

gółem segment makijażu odnotował dla Puig przychód w wysokości 165 mln euro milionów euro, co oznacza spadek o 4,2 proc. w obliczu utrzymującej się słabej sprzedaży kosmetyków premium. Wzrost ten odnotowano na wszystkich rynkach, przy czym dla regionu EMEA wzrost przychodów wyniósł 4,3 proc., co stanowi 53 proc. przychodów koncernu. Ameryka oraz region Azji i Pacyfiku odpowiadały odpowiednio za 37 i 9 proc. całkowitych przychodów.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025, to Puig oczekuje wzrostów na poziomie 6-8 proc. pomimo „trudnego globalnego otoczenia makroekonomicznego”. 

Zaczynamy rok 2025 z dużym powodzeniem, licząc na dalsze sukcesy na rynku kosmetyków premium. Po raz kolejny nasz największy segment – zapachy i moda – przynosi najlepsze wyniki, co świadczy o sile naszych prestiżowych oraz niszowych marek, a także o atrakcyjności naszego portfolio – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. maj 2025 08:27