StoryEditor
Producenci
24.01.2023 00:00

Marka Kneipp została wyróżniona za zrównoważony rozwój w rankingu EcoVadis

Platynowe wyróżnienie w rankingu Eco Vadis plasuje markę Kneipp wśród 1 proc. najlepiej ocenionych firm pod kątem zrównoważonego rozwoju oraz 2 proc. firm z branży kosmetycznej i środków higieny osobistej / fot. materiały prasowe
Marka Kneipp otrzymała platynowe wyróżnienie w rankingu zrównoważonego rozwoju EcoVadis. Uzyskała 75 punktów na 100 możliwych.

Firma Kneipp, producent naturalnych kosmetyków do kąpieli i pielęgnacji ciała, za swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju otrzymała platynowe wyróżnienie w rankingu Eco Vadis. Wynik ten plasuje markę Kneipp wśród 1 proc. najlepszych firm ocenianych przez EcoVadis i 2 proc. firm z branży kosmetycznej i środków higieny osobistej.

– Cieszymy się, że otrzymaliśmy potwierdzenie naszych osiągnięć w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, oznacza on bowiem odpowiedzialność – a firma, która nie bierze odpowiedzialności, nie ma przyszłości. Nagroda w rankingu Eco Vadis pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze. Naszym celem jest dalszy rozwój i mamy nadzieję, że dzięki temu poprawimy również nasz wynik w przyszłym roku – skomentował Alexander C. Schmidt, dyrektor generalny Grupy Kneipp.

Ranking EcoVadis bada praktyki środowiskowe i społeczne w ramach łańcuchów dostaw firm. Ocenia 21 wskaźników w obszarach środowiska, pracy i praw człowieka, etyki i zrównoważonych zamówień. Firma Kneipp w obszarach środowiska i etyki uzyskała 80 punktów na 100 możliwych.

75 proc. opakowań produktów marki Kneipp nadaje się do recyklingu, a firma dąży do osiągnięcia wyniku 100 proc. Ponadto Kneipp pracuje nad zastąpieniem wszystkich plastikowych opakowań plastikiem pochodzącym z recyklingu, a także coraz częściej stosuje zrównoważone alternatywy, takie jak biomateriały opakowaniowe, takie jak korek lub mieszanka papieru.

Ponadto firma jest neutralna dla klimatu we wszystkich swoich lokalizacjach na całym świecie (zarówno fabrykach, jak i biurach). Aktywnie działa na rzecz kompensacji emisji CO₂. Od 2010 roku Kneipp pozyskuje energię elektryczną wyłącznie z elektrowni wodnych. Deklarowanym celem jest lokalna neutralność klimatyczna poprzez redukcję emisji CO2.

Kosmetyki marki Kneipp są dostępne w drogeriach stacjonarnych Hebe, Rossmann, Super-Pharm oraz online w perfumerii Douglas i aptekach DOZ, Melissa i Olmed.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 15:51
Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji
Firma, która ma w portfolio między innymi Bourjois, Hugo Boss i Kylie Cosmetics, zapowiedziała redukcje zasobów ludzkich.Coty

24 kwietnia firma Coty poinformowała o planowanym zwolnieniu 700 pracowników na całym świecie. Decyzja ta jest częścią trwającej od 2020 roku transformacji strategicznej pod nazwą „All-in to Win”, której celem jest poprawa rentowności i uproszczenie struktur operacyjnych. Choć nie wskazano, które stanowiska zostaną objęte redukcją, Coty zadeklarowało, że przestrzegać będzie wszystkich wymaganych przepisów prawnych wobec osób dotkniętych zmianami.

Koszty związane z najnowszym etapem restrukturyzacji wyniosą 80 mln dolarów w formie jednorazowej płatności gotówkowej. Mimo tego wydatku, firma oczekuje rocznych oszczędności w wysokości 130 mln dolarów przed opodatkowaniem – w tym 80 mln dolarów już w 2026 roku oraz 50 mln dolarów w 2027. Dodatkowo, w ramach programu produktywności, Coty planuje wygenerować 120 mln dolarów oszczędności w łańcuchu dostaw i obszarze zakupów w 2025 roku.

Transformacja Coty opiera się na czterech filarach. Należy do nich uproszczenie struktury organizacyjnej w kluczowych regionach operacyjnych, co ma ograniczyć dublowanie funkcji i zwiększyć efektywność działania. Firma planuje również scentralizowanie funkcji wsparcia w celu ich lepszego dopasowania do nowych struktur regionalnych. Trzecim elementem jest skoncentrowanie zasobów na mniejszej liczbie inicjatyw innowacyjnych, które mają przynieść większy wpływ rynkowy.

Czwarty filar reformy zakłada optymalizację wydatków poprzez strukturalne ograniczenie kosztów stałych niezwiązanych z zatrudnieniem. Dyrektor generalna Coty, Sue Nabi, podkreśliła, że nadrzędnym celem programu „All-in to Win” jest stworzenie bardziej odpornej i rentownej organizacji, zdolnej do trwałego wzrostu i dalszych inwestycji w rozwój marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. kwiecień 2025 11:05