StoryEditor
Producenci
14.07.2020 00:00

Marka Melisa stała się bardziej eko

Melisa, to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych, która powstała w latach 70. XX w. W jej ramach pojawiła się niedawno linia Melisa eco, która zyskała uznanie nie tylko na rodzimym rynku, ale także poza jego granicami. Swój sukces buduje w oparciu o receptury zawierające w składzie wyciąg z melisy oraz inne roślinne surowce – o czym opowiada jej twórczyni, mgr kosmetologii Anna Trzeciak, brand manager licensing & skin care products w firmie Uroda Polska.

Dlaczego warto konsumentom polecać kosmetyki oparte o naturalne składniki?

Kosmetyki naturalne w odróżnieniu do kosmetyków konwencjonalnych nie zawierają w składzie syntetycznych i sztucznych komponentów, takich jak silikony, składniki ropopochodne, parabeny, syntetyczne zagęstniki, PEG-i oraz substancje drażniące (SLS-y/ SLES-y). Formuły bez dodatku chemii nie naruszają naturalnej bariery lipidowej naskórka, dzięki czemu są bezpieczne dla skóry, jak i dla całego organizmu. Kosmetyki naturalne mają w składzie o wiele więcej substancji aktywnych, które są cudowny panaceum na wszelkie dolegliwości skórne. Kluczową rolę odgrywaj tu komponenty roślinne bogate w witaminy, białka, lipidy, aminokwasy, koenzymy, minerały, oligoelementy. Marka melisa eco dużo uwagi poświęca flawonoidom – naturalnym związkom bioaktywnym, które występują w produktach pochodzenia roślinnego

 

Czy czerpiecie z tego, co oferuje w tym zakresie polska przyroda?

Polska flora jest niewyczerpalnym źródłem surowców pochodzenia naturalnego. Znajdziemy tu ponad 150 gatunków roślin o wysokiej aktywności biologicznej. Najwięcej tych wykorzystywanych w polskim przemyśle kosmetycznym oferują zbiorowiska łąkowe, gdzie gatunkami dominującym są zioła o dobroczynnym działaniu. Jednym z nich jest melisa lekarska, z której wyciąg skutecznie łagodzi podrażnienia oraz przynosi ulgę zmęczonej skórze, chroniąc ją jednocześnie przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Marka melisa eco w swych recepturach wykorzystuje także liczne oleje wytwarzane na drodze ekstrakcji. Wśród nich odnajdziemy olej rycynowy, bogactwo witaminy A i E oraz kwasów omega-6, olej z pestek winogron potężny antyoksydant o silnych właściwościach ochronnych oraz olej z pestek słonecznika, który zawiera w składzie beta-karoten i witaminę E, przez co hamuje procesy fotostarzenia się skóry.

 

Wydaje się, że marka Melisa przeżywa obecnie renesans w związku z trendem naturalnym.

Strategia firmy Uroda opiera się na nieustannym doskonaleniu produktów. Inwestujemy w rozwój pracowników oraz korzystamy z najnowszych osiągnięć nauki, po to by tworzyć unikalne formuły o nadzwyczajnych właściwościach. Uważnie śledzimy trendy i adaptujemy to, co wydaje nam się najciekawsze i najlepsze dla skóry. W trosce o bezpieczeństwo i satysfakcję naszych klientów w Międzynarodowym Roku Zdrowia Roślin postanowiliśmy stworzyć wyjątkową markę kosmetyków pielęgnacyjnych Melisa eco. Naszym celem było wykorzystanie maksymalnej ilości naturalnych składników i utworzenie formuł zawierających co najmniej 96 proc. składników pochodzenia naturalnego.

 

Mocne umocowanie w trendach jest ważne. Liczy się jednak także solidna promocja.

Wprowadzeniu nowej linii towarzyszyć będzie silne wsparcie marketingowe, które jest fundamentem budowania dobrego wizerunku firmy. W kampaniach promocyjnych wykorzystamy reklamę w mediach społecznościowych oraz prasie, postawimy na dobrze wyeksponowane ekspozytory i standy, a także wesprzemy poszczególne działy sprzedaży dedykowanymi ulotkami, katalogami oraz plakatami.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 14:27
Beiersdorf inwestuje 350 milionów euro w rozbudowę zakładu w Meksyku
Siedziba Beiersdorf w HamburguBeiersdorf

Beiersdorf, niemiecki koncern kosmetyczny znany z marek takich jak Nivea czy Eucerin, ogłosił inwestycję o wartości 350 milionów euro w rozbudowę swojej fabryki w Silao, w stanie Guanajuato. Informację potwierdziło Ministerstwo Gospodarki Meksyku, wskazując, że projekt wzmocni rolę kraju jako kluczowego centrum produkcyjnego i eksportowego w regionie.

Obecnie około 70 proc. produkcji z zakładu w Silao trafia na rynki zagraniczne, co czyni go istotnym elementem globalnego łańcucha dostaw Beiersdorf. Rozbudowa pozwoli zwiększyć moce produkcyjne i wdrożyć zaawansowane technologie wytwórcze, co ma zaspokoić rosnące zapotrzebowanie międzynarodowe na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Według władz Meksyku, inwestycja przyniesie również znaczące efekty lokalne – stworzenie nowych, wysokiej jakości miejsc pracy oraz transfer know-how w zakresie nowoczesnych procesów przemysłowych. Projekt wpisuje się także w strategię długoterminową firmy, zakładającą osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2045 roku, poprzez m.in. ograniczanie emisji i wdrażanie rozwiązań zrównoważonej produkcji.

Rozbudowa fabryki w Silao podkreśla rosnące znaczenie Meksyku w globalnej strategii Beiersdorf. Kraj, dzięki swojemu położeniu i rozwiniętej infrastrukturze, staje się nie tylko ważnym ośrodkiem zaopatrzeniowym dla Ameryki Łacińskiej, ale także istotnym punktem eksportowym na inne rynki światowe. Inwestycja w wysokości 350 milionów euro stanowi jedną z największych w historii działalności firmy w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 13:43
Boom w branży kosmetycznej poprawia zyski VBH – marki Victorii Beckham
Victoria Beckham ugruntowała swoje miejsce na globalnym rynku dóbr luksusowych dzięki konsekwentnemu budowaniu marki i innowacyjnym produktom kosmetycznymVictoria Beckham mat.pras.

Firma należąca do Victorii Beckham odnotowała solidny, dwucyfrowy wzrost – już czwarty rok z rzędu. To efekt boomu w branży beauty. Za 2024 rok wzrost przychodów zwiększył się o 26 proc. – do 112,7 mln funtów, pomimo bardzo dużej konkurencji na rynku dóbr luksusowych i kosmetycznych.

Firma, prowadząca proces długoterminowej restrukturyzacji, osiągnęła dodatni zysk EBITDA w wysokości 2,2 mln funtów – wobec 1,8 mln funtów w roku 2023. Zysk EBITDA (z wyłączeniem niedawno uruchomionego działu perfum) wzrósł o 47 proc.

Eksperci wskazują, że jest to już czwarty, kolejny z rzędu rok, kiedy firma borykająca się wcześniej z wysokimi stratami notuje dwucyfrowe wzrosty przychodów. Reset strategii został zapoczątkowany w 2019 roku.

Główne motory wzrostu dla marki to kanały bezpośredniej sprzedaży konsumenckiej, flagowy butik w londyńskiej dzielnicy Mayfair, a także kanał e-commerce. Generują one obecnie w sumie 62 proc. sprzedaży netto.

VBH notuje wzrosty w obydwu kategoriach: fashion oraz beauty. W kategorii kosmetyków do makijażu oczu bestsellerem jest Satin Kajal Liner, sprzedający się co 30 sekund. Popularnością cieszą się też kosmetyki pielęgnacyjne marki, które powstały we współpracy z  a pielęgnacja skóry została wzmocniona dzięki dwuetapowemu oczyszczaniu i korektorowi w formie pisaka The Concealer Pen opracowanemu we współpracy z marką luksusowych kosmetyków Augustinus Bader.

Jeszcze w tym roku Victoria Beckham Beauty zapowiada rynkowy debiut swojego pierwszego podkładu, który ma stać się kamieniem milowym marki w segmencie kosmetyków do twarzy. Kategoria ta do końca 2025 roku ma generować ponad 20 proc. całkowitej sprzedaży. 

Media branżowe przypominają, że marka Victorii Beckham była początkowo postrzegana jako marka typowa celebrycka, oparta na nazwisku swojej założycielki. Z czasem jednak ugruntowała swoje miejsce na globalnym rynku dóbr luksusowych dzięki konsekwentnemu budowaniu marki i innowacyjnym produktom kosmetycznym. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 02:39