StoryEditor
Producenci
29.05.2023 00:00

Marka Neboa zaadaptowała żółwicę leczoną na Florydzie

Żółwica Rocky po leczeniu w Loggerhead Marinelife Center wróciła na wolność / fot. materiały prasowe
Marka Neboa zaadoptowała żółwicę Rocky, która dzięki specjalistycznej pomocy mogła wrócić do swojego naturalnego środowiska.

Neboa nie pierwszy raz zainteresowała się losem morskich stworzeń. Opakowania jej produktów są wykonane m.in. z plastiku odłowionego z oceanów. Marka aktywnie angażuje się w działania Fundacji MARE, takie jak sprzątanie bałtyckich plaż, czy oczyszczanie wód ze śmieci poprzez ufundowanie kosza morskiego PortBin.  

Czytaj też:

Neboa wykorzystuje w opakowaniach plastik odłowiony z oceanów

Neboa funduje kosz, który oczyszcza Bałtyk ze śmieci

Neboa i Noszesztuke we wspólnej akcji dla Bałtyku

Tym razem marka podjęła decyzję o adopcji 100-kilogramowej samicy żółwia z gatunku Karetta, która – najprawdopodobniej na skutek zderzenia z łodzią – przypłynęła ranna na wybrzeże Florydy. Trafiła pod opiekę ośrodka naukowego Loggerhead Marinelife Center, gdzie w pierwszej kolejności zajęto się ranami i uszkodzeniami skorupy. Jednak przeprowadzone wnikliwie badania stanu zwierzęcia wykazały, że dodatkowo cierpi ono na odmę płucną. 

Żółwica, która otrzymała imię Rocky, została poddana nowatorskiej metodzie leczenia, na którą dobrze zareagowała i po kilku tygodniach obserwacji została wypuszczona na wolność. Obecnie pływa wzdłuż wybrzeża Florydy wraz z nadajnikiem satelitarnym, monitorującym stan jej zdrowia. 

– Wspieranie ośrodków opieki nad zwierzętami poprzez wirtualną adopcję, to jeden z prostych sposób niesienia pomocy ich podopiecznym. Los morskich stworzeń jest szczególnie bliski Neboa, stąd adopcja Rocky jest oczywistym wyborem. To dopiero początek, bo plany marki sięgają znacznie dalej. Wciąż wiele wodnych zwierząt potrzebuje opieki, a ponad 300 milionów ton sztucznych odpadów zalega w oceanicznej toni – czytamy w komunikacie marki Neboa.

Neboa to polska marka naturalnych kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała. Zapewnia ona, że jej produkty są tworzone zgodnie z filozofią Respect the Nature, która towarzyszy marce we wszystkich obszarach: od opracowania wegańskich receptur, poprzez opakowania stworzone w duchu less waste, na realnych działaniach na rzecz oczyszczania mórz i oceanów kończąc. Wszystkie kosmetyki marki posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 04:22