StoryEditor
Producenci
08.11.2021 00:00

Marka Perwoll, należąca do firmy Henkel, podjęła współpracę z programem Top Model

Prawie 60 proc. nowych ubrań w przeciągu zaledwie roku od zakupu traci swoją przydatność i kończy jako odpad. Źródeł takich zachowań można zapewne doszukiwać się w szybko zachodzących na rynku modowym zmianach trendów, wybieraniu przez konsumentów ubrań słabej jakości czy kompulsywnych zakupach. Marka Perwoll postanowiła połączyć siły z jednym z najpopularniejszych programów telewizyjnych typu reality show w Polsce - Top Model. Efekty współpracy mogliśmy zobaczyć w odcinku wyemitowanym w minionym tygodniu, 3 listopada na antenie stacji TVN.

W ostatnim, środowym odcinku programu uczestnicy mieli za zadanie znaleźć ubrania w second handach i uszyć z nich pełną stylizację dla swojego partnera. Dodatkowym zadaniem było stworzenie hasła promującego ideę slow fashion. Uczestnicy pozowali następnie w stworzonych przez siebie strojach na warszawskich bulwarach wiślanych. Na zwycięzców tej konkurencji czekała sesja do kampanii reklamowej marki Perwoll. O wygranej zdecydowali przechodnie, a najlepsze okazały się Nicole Akonchong i Dominika Wysocka z hasłem „Second hand. Second life.” Uczestniczkom udało się w nim ująć w pełni DNA marki Perwoll - troskę o ubrania i środowisko naturalne. 

Choć moda na slow fashion powoli zaczyna gościć na naszym rodzimym rynku, to widzimy, że przed nami jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego cieszymy się, że marka Perwoll, dla której kluczowa jest edukacja konsumentów w zakresie dbałości o ubrania i odpowiedzialnej konsumpcji, mogła podjąć współpracę z tak popularnym programem modowym. Mamy nadzieję, że nasze wspólne działanie przełoży się na zmianę nawyków oraz na mądre, poparte troską o planetę, decyzje zakupowe konsumentów – powiedziała Julia Wójcik, odpowiedzialna za markę Perwoll w Henkel Polska.

Konieczna jest edukacja nakierowana na zmianę nawyków konsumpcyjnych i zbudowanie świadomości korzyści slow fashion. Oferująca specjalistyczne środki do prania marka Perwoll, nieodłącznie kojarzona z modą, od kilku lat zabiera głos w tej ważnej kwestii za sprawą kampanii #RethinkFashion, w której przekonuje, że liczy się nie ilość, ale jakość. Zachęca tym samym do odpowiedzialnej konsumpcji. 

Przeczytaj również: Kosmetyczni giganci łączą siły, by opracować system oceny wpływu produktów na środowisko

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 04:11