StoryEditor
Producenci
08.11.2021 00:00

Marka Perwoll, należąca do firmy Henkel, podjęła współpracę z programem Top Model

Prawie 60 proc. nowych ubrań w przeciągu zaledwie roku od zakupu traci swoją przydatność i kończy jako odpad. Źródeł takich zachowań można zapewne doszukiwać się w szybko zachodzących na rynku modowym zmianach trendów, wybieraniu przez konsumentów ubrań słabej jakości czy kompulsywnych zakupach. Marka Perwoll postanowiła połączyć siły z jednym z najpopularniejszych programów telewizyjnych typu reality show w Polsce - Top Model. Efekty współpracy mogliśmy zobaczyć w odcinku wyemitowanym w minionym tygodniu, 3 listopada na antenie stacji TVN.

W ostatnim, środowym odcinku programu uczestnicy mieli za zadanie znaleźć ubrania w second handach i uszyć z nich pełną stylizację dla swojego partnera. Dodatkowym zadaniem było stworzenie hasła promującego ideę slow fashion. Uczestnicy pozowali następnie w stworzonych przez siebie strojach na warszawskich bulwarach wiślanych. Na zwycięzców tej konkurencji czekała sesja do kampanii reklamowej marki Perwoll. O wygranej zdecydowali przechodnie, a najlepsze okazały się Nicole Akonchong i Dominika Wysocka z hasłem „Second hand. Second life.” Uczestniczkom udało się w nim ująć w pełni DNA marki Perwoll - troskę o ubrania i środowisko naturalne. 

Choć moda na slow fashion powoli zaczyna gościć na naszym rodzimym rynku, to widzimy, że przed nami jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego cieszymy się, że marka Perwoll, dla której kluczowa jest edukacja konsumentów w zakresie dbałości o ubrania i odpowiedzialnej konsumpcji, mogła podjąć współpracę z tak popularnym programem modowym. Mamy nadzieję, że nasze wspólne działanie przełoży się na zmianę nawyków oraz na mądre, poparte troską o planetę, decyzje zakupowe konsumentów – powiedziała Julia Wójcik, odpowiedzialna za markę Perwoll w Henkel Polska.

Konieczna jest edukacja nakierowana na zmianę nawyków konsumpcyjnych i zbudowanie świadomości korzyści slow fashion. Oferująca specjalistyczne środki do prania marka Perwoll, nieodłącznie kojarzona z modą, od kilku lat zabiera głos w tej ważnej kwestii za sprawą kampanii #RethinkFashion, w której przekonuje, że liczy się nie ilość, ale jakość. Zachęca tym samym do odpowiedzialnej konsumpcji. 

Przeczytaj również: Kosmetyczni giganci łączą siły, by opracować system oceny wpływu produktów na środowisko

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 10:14