StoryEditor
Producenci
03.01.2022 00:00

Marka Vabun po raz kolejny zmienia właściciela

MBF Group zawarł umowę ze spółką Cosma Group, na mocy której nabył wyodrębnione przedsiębiorstwo, samodzielnie realizujące zadania w ramach produkcji, dystrybucji i sprzedaży detalicznej oraz hurtowej kosmetyków i perfum marki Vabun. Nowy właściciel myśli o udzielaniu licencji na markę lub jej dalszej odsprzedaży.

W ramach umowy sprzedaży firma Cosma Group przeniosła na spółkę MBF Group prawa własności do nazwy i marki Vabun, w tym m.in. do opakowań i nazw handlowych, znaków towarowych, domen i stron internetowych oraz znajdujących się na nich treści  oraz patentów i wniosków patentowych, dodatkowych praw ochronnych, wzorów przemysłowych i użytkowych, a także do receptur i całego know-how.  

Spółka MBF Group nabyła markę za kwotę 383 837 zł i 16 gr (trzysta osiemdziesiąt trzy tysiące osiemset trzydzieści siedem złotych i szesnaście groszy). Po odliczeniu wierzytelności, do dopłaty pozostało 128 077 zł. Umowa weszła w życie z chwilą jej zawarcia, czyli w dniu 29 grudnia 2021 r.

Zarząd Spółki MBF Group - której podstawowym przedmiotem działalności jest doradztwo biznesowe w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, badania i analizy typu due diligence oraz organizacja i pomoc w zdobyciu kapitału na rozwój - zapowiedział, że zamierza udzielić licencji lub sublicencji na korzystanie z aktywów podmiotowi powiązanemu lub odsprzedać całości firmy zajmującej się produkcją i dystrybucją kosmetyków i perfum Vabun podmiotowi powiązanemu lub niepowiązanemu.

Przypomnijmy, że Vabun to marka, którą ponad 10 lat temu stworzył Radosław Majdan, były bramkarz i celebryta. Oferowała perfumy i żele pod prysznic dla mężczyzn oraz zapachy dla kobiet. Produkty sprzedawane były m.in. w sieci Biedronka, a w 2019 r. trafiły także do drogerii Natura. Jednak wyniki marki z miesiąca na miesiąc wyglądały coraz gorzej. W grudniu 2020 roku były piłkarz zrezygnował z prezesury i sprzedał swoje udziały.

Czytaj też: Marka Radosława Majdana miała być „złotym jastrzębiem”. Teraz będzie zajmować się energią odnawialną

W maju 2021 spółka Vabun podpisała umowę połączenia z Cosma Cannabis, firmą która działa na rynku konopnym i zajmuje się dystrybucją produktów farmaceutycznych, suplementów diety oraz medycznej marihuany. Jednak pandemia doprowadziła nowego właściciela marki Vabun do finansowych kłopotów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 17:55