StoryEditor
Producenci
29.07.2024 14:17

Marki premium napędzają sprzedaż Unilevera

W pierwszej połowie 2024 r. Unilever zaprezentował jednocyfrowy wzrost sprzedaży  / fot. Unilever

Unilever pokazał wyniki finansowe za pierwszą połowę roku 2024 r. W markach kosmetycznych sprzedaż napędzały produkty z segmentu premium.

W pierwszej połowie 2024 r. Unilever osiągnął wzrost całościowej sprzedaży o 4,1 proc. przy wolumenowym wzroście o 2,6 proc.

Firma podkreśla, że wielkość sprzedaży była dodatnia trzeci kwartał z rzędu – o 2,9 proc. w drugim kwartale w porównaniu z 2,2 proc. w pierwszym kwartale 2024 i 1,8 proc. w czwartym kwartale 2023 r.

W obszarze Beauty & Wellbeing bazowa sprzedaż wzrosła o 7,1 proc. Wolumenowy wzrost wyniósł 5,5 proc. Sektor miał 21 proc. udział w obrotach Grupy.

W tym obszarze priorytetowe dla Unilevera są następujące działania: dążenie do premiumizacji podstawowych marek do pielęgnacji skóry i włosów; napędzanie rozwoju marek z segmentów Prestige Beauty and Health & Wellbeing poprzez selektywną ekspansję międzynarodową; wzmacnianie możliwości rozwoju firmy w obszarze Beauty & Wellbeing.

Segment produktów do pielęgnacji włosów odnotował jednocyfrowy wzrost. Dwucyfrowo wzrosła marka Sunsilk, jednocyfrowo Dove, głównie dzięki  wprowadzeniu na rynek linii Scalp + Hair Therapy, poprawiającej zdrowie skóry głowy i gęstość włosów.  

W segmencie Personal Care wzrost bazowej sprzedaży wyniósł 5,6 proc. wolumenowy 2,9 proc. Sektor miał 22 proc. udział w obrotach Grupy.

Dezodoranty w dalszym ciągu odnotowywały dwucyfrowy wzrost, przy jednocyfrowym wzroście wolumenu, na który największy wpływ miały Europa i Ameryka Łacińska. Marka Dove odnotowała dwucyfrowy wzrost dzięki dużym wolumenom i rozszerzyła swoją działalność na rynek dezodorantów do całego ciała.

Wolumenowo rosły także marki Rexona i Axe, głównie dzięki innowacjom i ofercie Fine Fragrance.

W produktach do oczyszczania skóry wzrost był niski jednocyfrowy. Został zahamowany przez deflację w Indiach i wyzwania rynkowe w Indonezji. Marka Dove poradziła sobie, a szczególnie dobrze kosmetyki dla mężczyzn Dove Men+Care. W Europie segment Skin Cleansing wzrósł dwucyfrowo. W USA Unilever wprowadził na rynek linię premium Dove Body Wash wzbogaconą serum do pielęgnacji skóry, w tym kwasem hialuronowym, kolagenem i witaminą C.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 09:43