StoryEditor
Producenci
16.02.2021 00:00

Marki własne w górę, kosmetyczne brandy w dół

Sprzedaż kosmetyków marek własnych, czyli produkowanych na zlecenie sieci handlowych, wzrosła w 2020 r. o 2,4 proc. W tym samym czasie brandy producentów zanotowały spadek o 3,3 proc. rok do roku – podał Nielsen.

Firma badawcza Nielsen podsumowała sprzedaż kategorii w branży FMCG za 2020 r. Na wyniki poszczególnych sektorów duży wpływ miała pandemia, okresy kwarantanny i przestoje w handlu.

Jednym z symptomatycznych zjawisk jest wyraźny zwrot konsumentów w stronę marek własnych, które w okresie pandemii umocniły swoją pozycję. – Obecnie stanowią ok. 21 proc. wartości koszyka FMCG i ten udział wciąż rośnie – skomentował Michał Rudecki, Client Director, Beauty & Come Care, Nielsen Polska.

W 2019 r. produkty brandowe i marki własne rosły w podobnym tempie i było to ok. 5 proc. rok do roku. Natomiast w 2020 r. dynamika marek własnych była dwa razy wyższa niż produktów brandowych i wyniosła ok. 8,4 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

W 2020 r. marki własne miały 1/3 udziałów we wzroście całego koszyka, podczas gdy w 2019 r. odpowiadały zaledwie za 1/5.

Największe wzrosty marki własne odnotowały, w 2020 r. w porównaniu do 2019 r., w kategoriach spożywczych, było to 9,1 proc., podczas gdy sprzedaż brandów producentów wzrosła o 4,9 proc.

W kategoriach chemii domowej i artykułów papierowo-sanitarnych sprzedaż produktów pod markami sieci handlowych wzrosła wartościowo o 5,7 proc., natomiast brandy producentów odnotowały wzrost o  4,2 proc.

Na tym tle sprzedaż kosmetycznych marek własnych była zdecydowanie niższa, ale również rosła. W 2020 r. w porównaniu do 2019 r. sprzedaż kosmetyków produkowanych na zlecenie sieci handlowych wzrosła o 2,4 proc. Jednak kosmetyczne produkty brandowe, jako jedyne w tym zestawieniu, zanotowały spadek o 3,3 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 14:54
Paul Mitchell stawia na Paris Hilton jako globalną ambasadorkę
Paris Hilton została twarzą marki produktów do stylizacji i pielęgnacji włosów.Paul Mitchell

Marka Paul Mitchell ogłosiła wybór Paris Hilton – przedsiębiorczyni, ikony popkultury i filantropki – na nową globalną ambasadorkę. Współpraca została zaprezentowana w wielokanałowej kampanii, której centralnym motywem jest połączenie piękna, pewności siebie i idei ciągłego odradzania się. Kampania obejmuje zarówno działania cyfrowe i społecznościowe, jak i aktywacje w sklepach.

Projekt Paul Mitchell x Paris Hilton przewiduje m.in. modernizację opakowań oraz wprowadzenie innowacji produktowych. Za nowe stylizacje odpowiada znana stylistka fryzur gwiazd, Sienree Du – absolwentka szkoły Paul Mitchell. Stylistka przygotuje materiały zza kulis, wskazówki krok po kroku oraz inspiracje pokazujące, jak odtworzyć fryzury Hilton i jej codzienną pielęgnację włosów.

Ważnym elementem inicjatywy jest także podkreślenie historii Paris Hilton, która – według kampanii – przechodziła własną drogę w branży beauty i fryzjerskiej. Marka stawia na narrację pokazującą nie tylko produkty, ale także doświadczenie i wiedzę stojącą za każdą metamorfozą. W ten sposób Paul Mitchell chce połączyć świat celebrytów z profesjonalnym rzemiosłem stylistów fryzur.

Nowa kampania jest także platformą dla projektu XO Your Pro, który ma na celu uhonorowanie profesjonalnych fryzjerów. Inicjatywa celebruje więź między klientem a stylistą oraz kreatywność, jaka towarzyszy pracy za salonowym fotelem. Paul Mitchell podkreśla w ten sposób znaczenie sztuki fryzjerskiej jako fundamentu wszystkich transformacji, które marka prezentuje w swoich działaniach marketingowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 09:23
Givaudan poinformował o strategii firmy do 2030 oraz zmianie na stanowisku CEO

Givaudan, producent perfum i aromatów ze Szwajcarii, podał informację o przyjętych celach rozwoju firmy na najbliższe pięć lat. Firma przedstawiła również plan sukcesji, dotyczący długoletniego CEO Gillesa Andriera, który uda się na emeryturę w marcu 2026 roku – po 20 latach spędzonych za sterami firmy.

Następcą Andriera zostanie Christian Stammkoetter, dyrektor wykonawczy Danone. Firma poinformowała również, że prezes Calvin Grieder ustąpi ze stanowiska w 2026 roku, a Andrier zastąpi go po uzyskaniu akceptacji przez akcjonariuszy.

Givaudan przedstawił również nową strategię na lata 2026-2030. Zakłada ona średni wzrost sprzedaży porównywalnej na poziomie 4-6 proc., co stanowi wzrost w porównaniu z obecnym celem (4-5 proc.). 

image

Givaudan notuje niższy niż oczekiwany wzrost sprzedaży – akcje spadają o 6 proc.

Nowa strategia Givaudan zakłada m.in. rozszerzenie zasięgu klientów i pogłębienie globalnej obecności, a ponadto wejście w segmenty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki i karmy dla zwierząt.

Dyrektor finansowy Stewart Harris dodał, że nakłady inwestycyjne wzrosną do 4-5 proc. – w planie jest finansowanie rozwoju i modernizacji produkcji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 18:19