StoryEditor
Producenci
06.03.2023 00:00

Marzec międzynarodowym miesiącem firm z certyfikacją B-Corp

Współczesny biznes coraz częściej stawia na wartości związane z zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością społeczną. Coraz więcej firm poszukuje sposobów na prowadzenie działalności w sposób zgodny z tymi wartościami, a jednym z certyfikatów potwierdzających spełnienie odpowiednich standardów jest certyfikat B-Corp.

Czym jest certyfikat B-Corp?

Certyfikat B-Corp to certyfikat przyznawany przez organizację non-profit B Lab firmom, które spełniają wysokie standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. Firma ubiegająca się o certyfikat B-Corp musi przejść przez specjalny proces oceny, który obejmuje wiele aspektów, takich jak wpływ na środowisko, podejście do zrównoważonego rozwoju, stosunki z pracownikami oraz relacje z klientami i dostawcami.

Posiadanie certyfikatu B-Corp potwierdza, że firma działa zgodnie z najwyższymi standardami w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. Oznacza to, że takie firmy nie skupiają się tylko na maksymalizacji zysków, ale także na minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo oraz na poprawie warunków pracy i życia pracowników.

MUSTELA – jedyne francuskie dermokosmetyki z certyfikacją B-Corp

Laboratoires Expanscience to francuska firma kosmetyczna o międzynarodowym zasięgu, producent marki dermokosmetyków MUSTELA, która od lat stawia na bezpieczeństwo i naturalność swoich produktów. Od kilkunastu lat firma prowadzi intensywne działania ukierunkowane na zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczną. Firma zredukowała emisję gazów cieplarnianych, ograniczyła zużycie wody i energii podczas produkcji dermokosmetyków oraz znacząco zredukowała ilość odpadów. Od 2018 r. firma posiada certyfikację B-Corp.

Marzec – międzynarodowy miesiąc firm certyfikowanych B-Corp

Miesiąc firm należących do B-Corp odbywa się corocznie w marcu i jest okazją do promocji wartości związanych z zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością społeczną. Podczas tego miesiąca firmy należące do B-Corp organizują różne akcje i wydarzenia, aby zwiększyć świadomość społeczną na temat ich działań i zaangażowania.

W ramach obchodów międzynarodowego miesiąca B-Corp marka MUSTELA zdecydowała się podkreślić swoje działania na rzecz planety z myślą o przyszłości kolejnych pokoleń uruchamiając ogólnopolską kampanię edukacyjną „Mniej znaczy więcej”.

W ramach kampanii „Mniej znaczy więcej", MUSTELA zachęca do dbania o planetę poprzez proste, codzienne czynności, takie jak: ograniczenie zużycia wody, zredukowanie ilości wyrzucanych śmieci czy wybieranie produktów z naturalnych składników w opakowaniach nadających się do recyclingu. Kampania ta ma na celu pokazanie, że każdy z nas może w prosty sposób przyczynić się do ochrony zdrowia planety.

Zobacz także na:

fb Mustela Polska 

www.mustela.pl  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 19:23