StoryEditor
Producenci
06.03.2023 00:00

Marzec międzynarodowym miesiącem firm z certyfikacją B-Corp

Współczesny biznes coraz częściej stawia na wartości związane z zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością społeczną. Coraz więcej firm poszukuje sposobów na prowadzenie działalności w sposób zgodny z tymi wartościami, a jednym z certyfikatów potwierdzających spełnienie odpowiednich standardów jest certyfikat B-Corp.

Czym jest certyfikat B-Corp?

Certyfikat B-Corp to certyfikat przyznawany przez organizację non-profit B Lab firmom, które spełniają wysokie standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. Firma ubiegająca się o certyfikat B-Corp musi przejść przez specjalny proces oceny, który obejmuje wiele aspektów, takich jak wpływ na środowisko, podejście do zrównoważonego rozwoju, stosunki z pracownikami oraz relacje z klientami i dostawcami.

Posiadanie certyfikatu B-Corp potwierdza, że firma działa zgodnie z najwyższymi standardami w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. Oznacza to, że takie firmy nie skupiają się tylko na maksymalizacji zysków, ale także na minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo oraz na poprawie warunków pracy i życia pracowników.

MUSTELA – jedyne francuskie dermokosmetyki z certyfikacją B-Corp

Laboratoires Expanscience to francuska firma kosmetyczna o międzynarodowym zasięgu, producent marki dermokosmetyków MUSTELA, która od lat stawia na bezpieczeństwo i naturalność swoich produktów. Od kilkunastu lat firma prowadzi intensywne działania ukierunkowane na zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczną. Firma zredukowała emisję gazów cieplarnianych, ograniczyła zużycie wody i energii podczas produkcji dermokosmetyków oraz znacząco zredukowała ilość odpadów. Od 2018 r. firma posiada certyfikację B-Corp.

Marzec – międzynarodowy miesiąc firm certyfikowanych B-Corp

Miesiąc firm należących do B-Corp odbywa się corocznie w marcu i jest okazją do promocji wartości związanych z zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością społeczną. Podczas tego miesiąca firmy należące do B-Corp organizują różne akcje i wydarzenia, aby zwiększyć świadomość społeczną na temat ich działań i zaangażowania.

W ramach obchodów międzynarodowego miesiąca B-Corp marka MUSTELA zdecydowała się podkreślić swoje działania na rzecz planety z myślą o przyszłości kolejnych pokoleń uruchamiając ogólnopolską kampanię edukacyjną „Mniej znaczy więcej”.

W ramach kampanii „Mniej znaczy więcej", MUSTELA zachęca do dbania o planetę poprzez proste, codzienne czynności, takie jak: ograniczenie zużycia wody, zredukowanie ilości wyrzucanych śmieci czy wybieranie produktów z naturalnych składników w opakowaniach nadających się do recyclingu. Kampania ta ma na celu pokazanie, że każdy z nas może w prosty sposób przyczynić się do ochrony zdrowia planety.

Zobacz także na:

fb Mustela Polska 

www.mustela.pl  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. listopad 2025 15:37