StoryEditor
Producenci
11.10.2021 00:00

Maybelline wyda miliony dolarów na walkę z depresją

Marka Maybelline poinformowała, że do 2025 roku przekaże 10 mln dolarów na cele związane ze zdrowiem psychicznym, w tym wsparcie osób dotkniętych depresją.

1 na 5 osób doświadcza lęku i depresji. Nasza marka podnosi świadomość i zachęca ludzi do szukania pomocy, zapewniając bezpłatne wsparcie 24/7 w przypadku lęku i depresji. Współpracując z wiodącymi organizacjami pozarządowymi zajmującymi się zdrowiem psychicznym, Maybelline zobowiązuje się do przekazania do 2025 roku 10 milionów dolarów na cele związane ze zdrowiem psychicznym – poinformowała marka należąca do wiodących brandów w koncernie L’Oreal.

To działanie w ramach  kampanii #BraveTogether prowadzonej przez markę, która zwróciła uwagę na to, że pandemia znacząco wpłynęła na zdrowie psychiczne całych społeczeństw. Głównymi celami Brave Together jest pomoc w eliminowaniu lęków i depresji, zapewnienie indywidualnego wsparcia tym, którzy na nie cierpią oraz ich rodzinom i bliskim. Maybelline zobowiązuje się do zainwestowania 10 milionów dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat w organizacje zajmujące się zdrowiem psychicznym na całym świecie, które podzielają nasz cel, jakim jest dokonanie prawdziwej zmiany w podejściu do problemu.

Marka nawiązała m.in.  współpracę z czołową organizacją non-profit, Crisis Text Line, aby zapewnić większy dostęp do bezpłatnego, całodobowego, poufnego poradnictwa kryzysowego za pośrednictwem wiadomości tekstowych — osoby w potrzebie mogą wysłać SMS-a RAZEM pod numer 741741, aby skontaktować się z doradcą kryzysowym. Do tej pory Maybelline przekazała tej organizacji 500 tys.  dolarów, a w ciągu ostatniego roku bezpośrednio wsparła ponad 48 tys. rozmów z piszącymi w sytuacji kryzysowej.

Maybelline nawiązała także współpracę z Columbia University, aby opublikować białą księgę skupiającą się na globalnych wskaźnikach i przyczynach lęku i depresji charakterystycznych dla kobiet z pokolenia Z.

Marka uruchomiła także internetową witrynę edukacyjną, aby dać ludziom z całego świata dostęp do społeczności internetowej zawierającej inspiracje i prawdziwe historie pochodzące od osób, które są  na własnej drodze do zdrowia psychicznego, a także dostęp do ekspertów i porad.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 09:23
Givaudan poinformował o strategii firmy do 2030 oraz zmianie na stanowisku CEO

Givaudan, producent perfum i aromatów ze Szwajcarii, podał informację o przyjętych celach rozwoju firmy na najbliższe pięć lat. Firma przedstawiła również plan sukcesji, dotyczący długoletniego CEO Gillesa Andriera, który uda się na emeryturę w marcu 2026 roku – po 20 latach spędzonych za sterami firmy.

Następcą Andriera zostanie Christian Stammkoetter, dyrektor wykonawczy Danone. Firma poinformowała również, że prezes Calvin Grieder ustąpi ze stanowiska w 2026 roku, a Andrier zastąpi go po uzyskaniu akceptacji przez akcjonariuszy.

Givaudan przedstawił również nową strategię na lata 2026-2030. Zakłada ona średni wzrost sprzedaży porównywalnej na poziomie 4-6 proc., co stanowi wzrost w porównaniu z obecnym celem (4-5 proc.). 

image

Givaudan notuje niższy niż oczekiwany wzrost sprzedaży – akcje spadają o 6 proc.

Nowa strategia Givaudan zakłada m.in. rozszerzenie zasięgu klientów i pogłębienie globalnej obecności, a ponadto wejście w segmenty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki i karmy dla zwierząt.

Dyrektor finansowy Stewart Harris dodał, że nakłady inwestycyjne wzrosną do 4-5 proc. – w planie jest finansowanie rozwoju i modernizacji produkcji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 14:27
Beiersdorf inwestuje 350 milionów euro w rozbudowę zakładu w Meksyku
Siedziba Beiersdorf w HamburguBeiersdorf

Beiersdorf, niemiecki koncern kosmetyczny znany z marek takich jak Nivea czy Eucerin, ogłosił inwestycję o wartości 350 milionów euro w rozbudowę swojej fabryki w Silao, w stanie Guanajuato. Informację potwierdziło Ministerstwo Gospodarki Meksyku, wskazując, że projekt wzmocni rolę kraju jako kluczowego centrum produkcyjnego i eksportowego w regionie.

Obecnie około 70 proc. produkcji z zakładu w Silao trafia na rynki zagraniczne, co czyni go istotnym elementem globalnego łańcucha dostaw Beiersdorf. Rozbudowa pozwoli zwiększyć moce produkcyjne i wdrożyć zaawansowane technologie wytwórcze, co ma zaspokoić rosnące zapotrzebowanie międzynarodowe na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Według władz Meksyku, inwestycja przyniesie również znaczące efekty lokalne – stworzenie nowych, wysokiej jakości miejsc pracy oraz transfer know-how w zakresie nowoczesnych procesów przemysłowych. Projekt wpisuje się także w strategię długoterminową firmy, zakładającą osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2045 roku, poprzez m.in. ograniczanie emisji i wdrażanie rozwiązań zrównoważonej produkcji.

Rozbudowa fabryki w Silao podkreśla rosnące znaczenie Meksyku w globalnej strategii Beiersdorf. Kraj, dzięki swojemu położeniu i rozwiniętej infrastrukturze, staje się nie tylko ważnym ośrodkiem zaopatrzeniowym dla Ameryki Łacińskiej, ale także istotnym punktem eksportowym na inne rynki światowe. Inwestycja w wysokości 350 milionów euro stanowi jedną z największych w historii działalności firmy w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 13:08