StoryEditor
Producenci
11.10.2021 00:00

Maybelline wyda miliony dolarów na walkę z depresją

Marka Maybelline poinformowała, że do 2025 roku przekaże 10 mln dolarów na cele związane ze zdrowiem psychicznym, w tym wsparcie osób dotkniętych depresją.

1 na 5 osób doświadcza lęku i depresji. Nasza marka podnosi świadomość i zachęca ludzi do szukania pomocy, zapewniając bezpłatne wsparcie 24/7 w przypadku lęku i depresji. Współpracując z wiodącymi organizacjami pozarządowymi zajmującymi się zdrowiem psychicznym, Maybelline zobowiązuje się do przekazania do 2025 roku 10 milionów dolarów na cele związane ze zdrowiem psychicznym – poinformowała marka należąca do wiodących brandów w koncernie L’Oreal.

To działanie w ramach  kampanii #BraveTogether prowadzonej przez markę, która zwróciła uwagę na to, że pandemia znacząco wpłynęła na zdrowie psychiczne całych społeczeństw. Głównymi celami Brave Together jest pomoc w eliminowaniu lęków i depresji, zapewnienie indywidualnego wsparcia tym, którzy na nie cierpią oraz ich rodzinom i bliskim. Maybelline zobowiązuje się do zainwestowania 10 milionów dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat w organizacje zajmujące się zdrowiem psychicznym na całym świecie, które podzielają nasz cel, jakim jest dokonanie prawdziwej zmiany w podejściu do problemu.

Marka nawiązała m.in.  współpracę z czołową organizacją non-profit, Crisis Text Line, aby zapewnić większy dostęp do bezpłatnego, całodobowego, poufnego poradnictwa kryzysowego za pośrednictwem wiadomości tekstowych — osoby w potrzebie mogą wysłać SMS-a RAZEM pod numer 741741, aby skontaktować się z doradcą kryzysowym. Do tej pory Maybelline przekazała tej organizacji 500 tys.  dolarów, a w ciągu ostatniego roku bezpośrednio wsparła ponad 48 tys. rozmów z piszącymi w sytuacji kryzysowej.

Maybelline nawiązała także współpracę z Columbia University, aby opublikować białą księgę skupiającą się na globalnych wskaźnikach i przyczynach lęku i depresji charakterystycznych dla kobiet z pokolenia Z.

Marka uruchomiła także internetową witrynę edukacyjną, aby dać ludziom z całego świata dostęp do społeczności internetowej zawierającej inspiracje i prawdziwe historie pochodzące od osób, które są  na własnej drodze do zdrowia psychicznego, a także dostęp do ekspertów i porad.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 21:36