StoryEditor
Producenci
09.12.2021 00:00

Melo zmienia nazwę na Mel Skin

Marka Melo wprowadziła zmiany w identyfikacji wizualnej. Celem rebrandingu jest podkreślenie kluczowej roli skóry w funkcjonowaniu ludzkiego organizmu.

Marka Melo, obecna na rynku od 2019 roku i oferująca naturalne kosmetyki, zapowiedziała swój rebranding na wszystkich swoich kanałach w mediach społecznościowych. Elementami zwiastującymi przebudowę wizerunku były posty oraz krótkie animacje ukazujące proces zmiany.

Od teraz firma będzie funkcjonować po nazwą Mel Skin. Odpowiedzialni za wdrożenie nowej strategii wyjaśniają, że zmiany mają na celu wyróżnienie i wzmocnienie pozycji marki oraz dobitniejsze wyrażenie idei, które przyświecają jej twórcom. Co więcej, zmiana wizerunku ma także zapowiadać znaczne poszerzenie portfolio.

– Mel Skin to nazwa bardziej sugestywna. Nie pozostawia wątpliwości, czym pragniemy się zająć. Chcemy podkreślić rolę skóry w naszym codziennym życiu, a tym samym staramy się podkreślić wagę jej świadomej pielęgnacji. Pragniemy się rozwijać, dlatego wkrótce do oferty dołączą też zupełnie nowe produkty – mówi Katarzyna Czyżewska, brand manager Mel Skin.

Równocześnie zapewnia, że receptury nie ulegają modyfikacji. Kosmetyki będą równie naturalne, jak do tej pory. W ofercie pozostaną preparaty do oczyszczani i pielęgnacji twarzy oraz maski, sera i peelingi. Jednak już niebawem portfolio zostanie poszerzone o kosmetyki do pielęgnacji ciała i skóry głowy.

– Nowo opracowana filozofia Mel Skin trafia w punkt, jeśli chodzi o obecną dyskusję na temat samoakceptacji i definicji piękna. Pielęgnacja przestała być synonimem upiększania. Zamiast tego dzisiaj myślimy o niej jako o trosce o dobrą kondycję ciała. Dobrze jest podkreślić zarówno biologiczną, jak i społeczną rolę skóry i jej wyglądu – komentuje Paulina Makowiecka, head of marketing w drogerii Nutridome, która od dwóch lat oferuje kosmetyki Melo.  

Strategia rebrendingu Melo na Mel Skin obejmuje stworzenie nowych hashtagów, zdjęć produktowych, zdjęć aranżacyjnych i materiałów wideo. W planach jest nawiązanie kolejnych współprac z influencerkami i przeprowadzenie kampanii kreatywnej. Przearanżowaniu ulegnie także strona korporacyjna i wszystkie materiały partnerskie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 22:51