StoryEditor
Producenci
04.06.2018 00:00

Mintel wskazał najciekawsze kosmetyki maja 2018

Agencja badawcza Mintel wybrała najciekawsze produkty kosmetyczne, które pojawiły się na światowych rynkach w maju tego roku.

Zespół pielęgnacji urody i higieny osobistej Mintela śledzi pojawiające się na światowych rynkach nowe produkty kosmetyczne. Eksperci firmy, chcąc na bieżąco wyłapywać trendy, przyglądają się składnikom, koncepcjom, teksturom, formatom i projektom opakowań. Oto kilka najciekawszych rynkowych propozycji wśród wyróżnionych przez nich produktów.

Jednym z nich jest w pełni ekologiczny szampon do włosów. Produkt skomponowany został z organicznych, wegańskich i biodegradowalnych składników. Jest oferowany w kostkach. Każda kostka to jedna porcja szampony, po której nie pozostaje żadne opakowanie.

Kolejny kosmetyk z majowych nowości to sucha maseczka do twarzy w płachcie. Przeciwdziała uszkodzeniom spowodowanym zanieczyszczeniem. Jest całkowicie pozbawiona wody (co oznacza mniej bakterii) i zawiera 83 proc. substancji czynnych, które zostały wydrukowane na tkaninie.

Inna propozycja z kategorii pielęgnacji twarzy to Foreo UFO, które wygląda tak jakby przyleciało z innego świata. Jest to inteligentne urządzenie do nakładania maski na twarz. Wykorzystuje technologię Hyper-Infusion (ogrzewanie, chłodzenie i pulsacje T-Sonic) oraz terapię światłem LED, aby zapewnić profesjonalną pielęgnacje twarzy w domu w zaledwie 90 sekund. Nakładanie esencji maski jest sterowane aplikacją, która zapewniają wnikanie składników aktywnych w głębokie warstwy skóry.

Eksperci Mintela zwrócili też uwagę na kosmetyki kolorowe. Jednym z wyróżnionych przez nich produktów jest linia palet marki MAC stworzona we współpracy z projektantem mody Jeremym Scottem. Ich opakowania zostały zainspirowane muzyką lat 80. i 90. I przedstawiają magnetofon kasetowy, samą kasetę i płytę CD.  Kolejny intersujący produkt to Lancôme Macaron Blush & Blender, czyli róż do policzków wraz gąbeczka do jego nakładania – oba wyglądające jak kolorowe makaroniki.

Na koniec warto wspomnieć o hollywoodzkich plasterkach ujędrniających pośladki. Zawierają miłorząb dwuklapowy, kofeinę i kapsaicynę, aby redukować cellulit i ujędrniać. Idealny dla osób, którym brak wytrwałości w stosowaniu terapii wymagających codziennej aplikacji kremów i balsamów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 14:30