StoryEditor
Producenci
16.07.2024 10:23

Miraculum utrzymuje wzrost sprzedaży

Sławomir Ziemski, prezes spółki Miraculum / fot. Miraculum
Zarząd Miraculum cieszy się z dobrych wyników spółki. Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez firmę wzrosły zarówno w czerwcu br., jak i w pierwszym półroczu, w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r.

Spółka Miraculum opublikowała dane finansowe za czerwiec br. Ze sprawozdania wynika, że firma wypracowała czerwcu 4,5 mln przychodów w porównaniu do 3,06 mln zł w czerwcu 2023. Stanowi to wzrost o 48 proc. r/r.   

Zgodnie z dotychczasowymi trendami w spółce – najszybciej rozwija się jej sprzedaż w kanale nowoczesnym. W czerwcu br. przychody z tego kanału wyniosły 2,4 mln zł, rok wcześniej było to 1,1 mln zł.   

W pierwszy półroczu br. Miraculum wygenerowało 25,6 mln zł przychodów. Stanowi to wzrost o 5 proc. w stosunku do okresu styczeń-czerwiec 2023, kiedy wyniosły one 24,4 mln zł.

– Narastająco, najlepszy wynik odnotowuje nowoczesny kanał dystrybucji, który obejmuje sieci drogerii, dyskonty oraz hipermarkety – w omawianym okresie wypracował 13,7 mln zł i jest to wzrost o 31 proc. w porównaniu do okresu I półrocza 2023 r. – skomentował Sławomir Ziemski, prezes Miraculum.

image
Miraculum, przychody ze sprzedaży netto za styczeń-czerwiec 2024
Miraculum, raport giełdowy

Spółka szacuje, że w pierwszym półroczu br. osiągnęła 230 tys. zł przychodu ze sprzedaży przez sklep internetowy (wzrost o 3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku).

W ujęciu półrocznym spadła natomiast o 29 proc. sprzedaż eksportowa Miraculum. Przychody z eksportu w 2023 r. w okresie styczeń-czerwiec wyniosły 5,9 mln zł, a w 2024 r. 4,2 mln zł.

Miraculum to notowana na GPW polska spółka kosmetyczna, która niedawno obchodziła 100-lecie istnienia. 

Czytaj też: Miraculum świętuje 100-lecie. Zarząd zapewnia o dobrej przyszłości spółki. 

Działalność społki koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu. Firma skupia w portfolio dwanaście marek: Miraculum, Prasatra, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. lipiec 2025 15:12