StoryEditor
Producenci
25.10.2019 00:00

Miraculum wyemituje obligacje o wartości 4,5 mln zł

Miraculum uchwaliło emisję 1,5 mln obligacji zamiennych na akcje serii S1 o łącznej wartości 4,5 mln zł - podała w komunikacie spółka. Środki uzyskane z emisji przeznaczone zostaną na spłatę kredytu inwestycyjnego w Santander Bank Polska oraz na kapitał obrotowy w celu rozwijania działalności lub w celu realizacji bieżących zobowiązań powstających w związku z kontraktami.

"Emisja obligacji dojdzie do skutku pod warunkiem subskrybowania 1 500 000 obligacji. […] Propozycja nabycia obligacji została skierowana do dwóch inwestorów" – czytamy w komunikacie, który zamieścił portal ISBnews.

Obligacje zostaną wykupione po upływie 24 miesięcy od dnia przydziału chyba, że posiadacz wykona prawo do zamiany obligacji na akcje serii P. Cena emisyjna obligacji serii S1 i akcji serii P równa będzie 3,00 zł, co oznacza, że posiadacz obligacji będzie uprawniony do objęcia w zamian za jedną obligację jednej akcji serii P. Oprocentowanie obligacji wynosi 6  proc. w skali roku. Odsetki płatne są w odstępach kwartalnych. Obligacje zostaną zabezpieczone poprzez ustanowienie zastawów rejestrowych na znakach towarowych "JOKO", WARS", Być Może..." - wymieniono w komunikacie.

Działalność Miraculum opiera się na opracowywaniu i sprzedaży kosmetyków pielęgnacyjnych, do depilacji, a także perfum i produktów do makijażu. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

W portfolio Miraculum są produkty marek Pani Walewska, Miraculum, Gracja, Tanita, Paloma, a także kosmetyki dla mężczyzn (Wars, Lider), perfumy (Wars, Pani Walewska, Być Może..., Miraculum) i produkty do makijażu (Joko, Virtual). Miraculum jest też właścicielem marki Chopin, pod którą oferuje perfumy premium. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.05.2024 11:12
Estée Lauder poprawia wyniki
Timwkwaizwohfjw, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons
Estée Lauder Companies opublikowała wyniki za trzeci kwartał fiskalny zakończony 31 marca 2024 r., który zakończył się sprzedażą netto w wysokości 3,94 mld dolarów, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Sprzedaż netto Estée Lauder za trzeci kwartał fiskalny zakończony 31 marca 2024. wyniosła 3,94 mld dolarów, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z 3,75 mld dolarów w ubiegłym roku.

Organiczna sprzedaż spółki wzrosła o 6 proc., głównie ze względu na dwucyfrowy wzrost w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA), napędzany szczególnie wyższą sprzedażą w branży turystycznej w Azji. Dwucyfrowe wzrosty firma zanotowała na priorytetowych dla niej rynkach wschodzących Ameryki: Brazylia i Meksyk; EMEA: Indie, Bliski Wschód, Turcja i Republika Południowej Afryki; oraz Azja/Pacyfik: Tajlandia, Malezja, Wietnam, Indonezja i Filipiny. Sprzedaż netto wzrosła w niemal wszystkich kategoriach produktowych, do czego przyczynił się powrót do jednocyfrowego wzrostu w segmencie Skin Care.

Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 330 mln dol. w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 156 mln dol. w tym samym okresie poprzedniego roku.

Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny Estée Lauder, powiedział:  – W trzecim kwartale roku obrotowego 2024 zrealizowaliśmy nasze prognozy sprzedaży organicznej, przekroczyliśmy oczekiwania dotyczące rentowności i w dalszym ciągu poprawialiśmy kapitał obrotowy. La Mer, Estée Lauder, Jo Malone London, Le Labo i The Ordinary odnotowały organiczny wzrost sprzedaży, napędzany przez topowe produkty oraz bardzo poszukiwane innowacje.  

Dodał, że marce Clinique udało się bardzo dobrze zadebiutować w sklepie Amazon Premium Beauty w USA. Spółka otworzyła także nowe sklepy  w regionie Azji i Pacyfiku dla Jo Malone London i Le Labo.

 – Dzięki naszym wynikom za trzeci kwartał i perspektywom na czwarty kwartał jesteśmy przekonani, że druga połowa roku fiskalnego 2024 okaże się punktem zwrotnym dla wyników naszej spółki. Oczekujemy przyspieszenia dynamiki organicznego wzrostu sprzedaży w czwartym kwartale, a marża operacyjna w drugiej połowie roku fiskalnego 2024 będzie nie tylko większa niż w pierwszej połowie – stwierdził Fabrizio Freda.

Czytaj także: Jak wygląda pierwszy w Polsce butik Jo Malone London?

W trzecim kwartale zakończonym 31 grudnia 2023 r. Estée Lauder  odnotowała 7 proc. spadek sprzedaży netto do 4,28 miliarda z 4,62 miliarda dolarów w tym samym okresie roku poprzedniego. Wówczas zapowiedziano powrót do wzrostu w drugiej połowie roku fiskalnego 2024.

Czytaj więcej: Estée Lauder odnotowuje 7 proc. spadek sprzedaży

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 15:57
Pierwsze produkty należącej do Belli Hadid marki Orebella już na rynku
Orebella należy do Belli Hadid, uznanej supermodelki i przedsiębiorczyni.Orebella
We wtorek marka należąca do modelki wprowadziła na rynek trzy inauguracyjne zapachy, zawierające dwufazową formułę „wstrząśnięcia w celu aktywacji”, wypełnioną olejkami eterycznymi i bez alkoholowej bazy, jaką zawiera większość tradycyjnych zapachów.

Hadid opracowała unisexowe zapachy marki – w cenach 35 dolarów za 10 ml, 72 dolarów za 50 ml i 100 dolarów za 100 ml – wraz ze światowymi domami zapachowymi Firmenich i Robertet. Window2Soul, kwiatowa woda, zawiera różę i jaśmin, akcentowane cytryną i fasolą tonka; Salted Muse to kompozycja z nutami soli morskiej, różowego pieprzu, drzewa oliwnego, lawendy, drewna i rześkiego bursztynu; Blooming Fire ma natomiast charakter tropikalny, z mieszanką kwiatu monoi z Tahiti, paczuli i bergamotki.

Działając równolegle z zapachami, fundacja Orebella‘s Alchemy Foundation ma na celu wspieranie konkretnych organizacji przekazując darowiznę w wysokości co najmniej 1 proc. całej sprzedaży netto. Pierwszymi partnerami fundacji są Lower East Side Girls Club i PATH International.

Koncepcja marki Orebella narodziła się z wrażliwości Hadid na zapachy na bazie alkoholu i jej skłonności do tworzenia własnych zapachów. Hadid twierdzi, że uprawiając lawendę i destylując olejki na rodzinnej farmie, stworzyła perfumy dla siebie i bliskich, co ostatecznie zainspirowało stworzenie Orebelli. Formuły Orebella zawierają bazę z grzybów śnieżnych oraz mieszankę olejków kamelii, migdałów, oliwek, jojoby i shea, aby wzmocnić trwałość zapachu – zwanego „Oreliksirem”.

Czytaj także: Bella Hadid zapowiada swoją nową markę urodową pod nazwą Orebella

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. maj 2024 11:38