StoryEditor
Producenci
25.01.2023 00:00

Mydlarnia 4 Szpaki z certyfikatem Dobrej Praktyki Produkcyjnej

Historia Mydlarni 4 Szpaki zaczęła się od produkcji naturalnego mydła w kostce / fot.facebook/4szpaki
Mydlarnia 4 Szpaki, polski producent kosmetyków naturalnych, uzyskała certyfikat Dobrej Praktyki Produkcyjnej GMP ISO 22716 uznawany za złoty standard w zakresie produkcji, kontroli, magazynowania i wysyłki produktów kosmetycznych.

Mydlarnia 4 Szpaki, polski producent kosmetyków naturalnych, poinformowała że uzyskała Certyfikat Dobrej Praktyki Produkcyjnej GMP ISO 22716.

ISO 22716 - Dobra Praktyka Produkcyjna (GMP)* to norma opracowana przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną, która uwzględnia specyficzne potrzeby branży kosmetycznej. Jest uznawana za złoty standard w zakresie produkcji, kontroli, magazynowania i wysyłki produktów kosmetycznych. Definiuje wytyczne dla pomieszczeń, wyposażenia, surowców, opakowań czy zarządzania zasobami ludzkimi i podwykonawcami.

ISO 22716 może być wykorzystywane w całym przepływie produktów od receptury aż po wysyłkę przez organizacje dowolnej wielkości i w dowolnym miejscu na świecie. Norma stała się rozpoznawalnym międzynarodowym standardem przy wdrażaniu programu GMP dla produktów kosmetycznych. Organy regulacyjne z USA, UE, Kanady i Japonii przyjęły zasady ISO 22716 jako podstawę swoich inicjatyw GMP dotyczących kosmetyków.

Od 11 lipca 2013 roku, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009, wdrożenie zasad GMP jest obowiązkowe dla wszystkich firm z sektora kosmetycznego. Wdrożenie i certyfikacja ISO 22716, nie tylko pozwala na spełnienie wymagań prawnych, ale również umożliwia stałe doskonalenie procesów i utrzymanie najwyższego poziomu bezpieczeństwa produktu.

Mydlarnia 4 Szpaki to polska rodzinna firma. Powstała w 2015 r. Właścicielami firmy są Magdalena Łotowska-Kudaszewicz i Tomasz Kudaszewicz. Rozpoczynali od produkcji kosmetyków w domowych warunkach i – jak sami opowiadają w wywiadach – nie mieli doświadczenia w branży kosmetycznej, produkcji kosmetyków uczyli się z dostępnych źródeł, metodą prób i błędów. Ich pierwszym produktem było mydło w kostce. Dziś, oprócz mydeł, w portolio marki znajdują się m.in. naturalne kremy, balsamy (w kostce), musy, peelingi i olejki do ciała, naturalne dezodoranty, szampony i odzywki w kostce, akcesoria – świece sojowe, rękawice do peelingu, wielorazowe płatki kosmetyczne i wiele innych produktów zgodnych z jej filozofią.

*Źródło: SGS Polska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 15:38
L’Oréal z niższą sprzedażą w IV kwartale – spowolnienie w Chinach odbija się na wynikach

L’Oréal SA odnotował niższy niż oczekiwano wzrost sprzedaży w czwartym kwartale 2024 roku, osiągając wynik 2,5 proc. wobec prognozowanych 3,8 proc. Główną przyczyną były trudności na rynku chińskim, gdzie popyt na produkty kosmetyczne nadal spada. Słabe wyniki w Azji nie zostały zrekompensowane przez rynek amerykański, który zanotował jedynie 1,4 proc. wzrostu.

L’Oréal SA odnotował wzrost sprzedaży w czwartym kwartale 2024 roku na poziomie 2,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Wynik ten okazał się niższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali wzrost na poziomie 3,8 proc.. Kluczowym czynnikiem wpływającym na wyniki firmy był utrzymujący się spadek popytu w Chinach, który nie został zrekompensowany przez sprzedaż na rynku amerykańskim. W Ameryce Północnej przychody wzrosły jedynie o 1,4 proc., co nie wystarczyło, by zneutralizować słabsze wyniki w Azji.

Po publikacji wyników analitycy Jefferies przewidywali negatywną reakcję rynku, co znalazło odzwierciedlenie w notowaniach L’Oréal na giełdzie w Nowym Jorku – akcje spółki spadły w ciągu dnia o 2,4 proc.. Cała branża kosmetyczna zmaga się z trudnościami na chińskim rynku, gdzie spadek zaufania konsumentów wynika m.in. z kryzysu na rynku nieruchomości i wysokiego bezrobocia wśród młodzieży. Pomimo trudnej sytuacji L’Oréal poradził sobie lepiej niż jego konkurent, Estée Lauder, który w tym samym okresie zapowiedział redukcję nawet 7 000 miejsc pracy i prognozował spadek sprzedaży o 12 proc. w związku z problemami w sektorze duty-free w Azji.

Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, L’Oréal osiągnął wzrost zysku operacyjnego do poziomu 8,69 miliarda euro, nieznacznie przewyższając prognozy analityków, które wynosiły 8,65 miliarda euro. Wśród wyzwań dla branży pojawia się również możliwość nałożenia ceł przez administrację prezydenta Donalda Trumpa, co mogłoby dodatkowo wpłynąć na wyniki spółek kosmetycznych. Niezależnie od sytuacji rynkowej, L’Oréal czekają także zmiany we władzach – Françoise Bettencourt Meyers, która kontroluje udziały rodzinne w firmie, nie będzie ubiegać się o przedłużenie swojego mandatu w radzie nadzorczej. Zostanie ona zastąpiona przez Alexandre’a Benaisa, zarządzającego funduszem inwestycyjnym Tethys Invest.

Czytaj także: L’Oréal sprzedaje udziały w Sanofi za 3 miliardy euro

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 14:37
Sukcesja w L’Oreal: Françoise Bettencourt Meyers ustępuje z zarządu
Luxury Smart: How The World‘s Richest Woman Spends Her BILLIONS

Françoise Bettencourt Meyers, najbogatsza kobieta Europy i spadkobierczyni fortuny L’Oréal, ogłosiła rezygnację z zarządu firmy po 28 latach. Jej decyzja oznacza przekazanie władzy kolejnemu pokoleniu, co może mieć istotne znaczenie dla przyszłości globalnego giganta kosmetycznego. Zmiany wejdą w życie po zatwierdzeniu przez akcjonariuszy w kwietniu.

Françoise Bettencourt Meyers, spadkobierczyni fortuny L’Oréal i najbogatsza kobieta Europy, ogłosiła rezygnację z członkostwa w zarządzie firmy. Decyzja ta, nieoczekiwana dla wielu obserwatorów rynku, oznacza stopniowe przekazanie sterów kolejnemu pokoleniu rodziny Bettencourt Meyers. Po prawie 3 dekadach pracy w zarządzie 71-letnia miliarderka przekaże stanowisko wiceprzewodniczącej swojemu synowi, 38-letniemu Jeanowi-Victorowi Meyersowi, który już zasiada w zarządzie, podobnie jak jego młodszy brat Nicolas. Jej miejsce w radzie dyrektorów zajmie Alexandre Benais, kierujący rodzinnym funduszem inwestycyjnym Tethys Invest.

Rodzina Bettencourt Meyers kontroluje około 35 proc. akcji L’Oréal, co przekłada się na majątek wyceniany na 76 miliardów dolarów według indeksu Bloomberg Billionaires. W grudniu 2023 roku Françoise Bettencourt Meyers jako pierwsza kobieta w historii osiągnęła wartość majątku przekraczającą 100 miliardów dolarów, co było kamieniem milowym zarówno dla niej, jak i dla francuskiego przemysłu kosmetycznego oraz mody. Jednak w ciągu ostatnich 12 miesięcy akcje L’Oréal straciły około 20 proc. wartości, głównie ze względu na spowolnienie popytu na kosmetyki, szczególnie w Chinach.

L’Oreal, założony w 1909 roku przez chemika Eugène’a Schuellera, od dekad jest zarządzany przez menedżerów spoza rodziny. Bettencourt Meyers, znana z unikania życia publicznego, poświęca swój czas na grę na fortepianie oraz działalność literacką – napisała pięciotomowe studium Biblii oraz opracowanie na temat genealogii greckich bogów. Oficjalne zmiany w zarządzie mają zostać zatwierdzone podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy w kwietniu.

Czytaj także: Alice Walton zdetronizowała Françoise Bettencourt Meyers jako najbogatszą kobietę świata

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. luty 2025 09:01