StoryEditor
Producenci
19.02.2021 00:00

Najlepszy Produkt 2021 - Wybór Konsumentów poznaj zwycięzców!

W czwartek 18 lutego miała miejsce uroczysta gala ogłoszenia wyników badania Najlepszy Produkt 2021 – Wybór Konsumentów. Jubileuszowa, 10. edycja projektu realizowana była w trudnym czasie pandemii. Z tego względu sama gala odbyła się w formule online. Prowadził ją Tomasz Kammel.

Celem projektu Najlepszy Produkt - Wybór Konsumentów jest wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów, najlepszych produktów FMCG, które trafiły do sprzedaży w ciągu minionego roku. Tegoroczna edycja rankingu wskazała bestsellery kosmetyczne, spożywcze i chemiczne spośród tych wprowadzonych na rynek w okresie od 1 września 2019 roku do 30 września 2020 roku. Badanie przeprowadził renomowany instytut badawczy GfK Polonia.

Łącznie w badaniu uwzględniono 252 produkty, które przyporządkowane zostały do 49 kategorii. W każdej z nich, respondenci wskazywali trzy propozycje, które ich zdaniem zasługiwały na miano najlepszych, przyznając im miejsca od pierwszego do trzeciego.

O ostatecznych wynikach przesądziła reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Żeby wziąć udział w badaniu musieli oni spełnić dwa warunki: po pierwsze - decydować lub współdecydować o zakupach w gospodarstwie domowym, a po drugie - używać produktów, które oceniali.

„Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów” to znak, który sprzedaje. O jego sile dobitnie świadczą wyniki badania instytutu GfK Polonia. Pokazują one, że wyroby oznaczone tym konkretnym logotypem wybiera aż 74 proc. kupujących. 

Organizatorem badania Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca tytułów „Wiadomości Handlowe” i „Wiadomości Kosmetyczne” oraz właściciel branżowych portali wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl. 

Poza wspomnianym projektami Wydawnictwo Gospodarcze od kilkunastu lat przeprowadza rankingi „Perły Rynku Kosmetycznego” „Perły Rynku FMCG”, a od niedawna także „Perły Regionu”. Jest również pomysłodawcą badania „Ulubiona Marka Polaków”. Cenionymi w branży są również nagrody „Drogeria Roku" i „Market Roku" przyznawane najlepszym sklepom detalicznym oraz sieciom handlowym w sektorach kosmetycznym i spożywczym.
 
KATEGORIE KOSMETYCZNE

KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE DO TWARZY DLA KOBIET
Złoto: linia Bielenda Bakuchiol BioRetinol Effect, Bielenda Kosmetyki Naturalne         
Srebro: linia Perfecta BIO Retinol, Dax Cosmetics
Brąz: linia Miraculum Woda Termalna, Miraculum
 
KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE DO TWARZY DLA KOBIET - SKONCENTROWANE FORMUŁY
Złoto: maski - ampułki Perfecta, Dax Cosmetics
Srebro:  linia Oblepikha C-berrica Vitamin C Natura Siberica, Eurus
Brąz: linia Synbiotic Home Care Apis Natural Cosmetics, Synbiotic Home Care
 
MASECZKI PIELĘGNACYJNE DO TWARZY
Złoto:  koreańskie maseczki z wodą lodowcową Iceland, Blue Dot
Srebro: zestaw maseczek Orientana Glow, Orientana
Brąz: seria maseczek Dermaglin z ekstraktami owocowymi i glinką kambryjską, Dermaglin Hanna Iwona Kordiasz
 
PRODUKTY DO PIELĘGNACJI JAMY USTNEJ
Złoto: konopna pasta do zębów i płyn do płukania jamy ustnej Bio Madent, Madonis
Srebro: linia past do zębów z aktywnym wapniem oraz węglem Spa’sta, Elevita
Brąz: wybielająca pasta do zębów z kurkumą Biała Perła, Vitaprodukt  
 
KOSMETYKI DLA MĘŻCZYZN
Złoto: linia Tołpa dermo men max efekt, Tołpa
Srebro: linia Stara Mydlarnia Pimento Wood for Men, Stara Mydlarnia
Brąz: linia Dax Men, Dax Cosmetics
 
WODY TOALETOWE I PERFUMOWANE MĘSKIE
Złoto: linia STR8 Faith, Sarantis Polska
Srebro: linia antyperspirantów STR8 All Sports, Sarantis Polska
Brąz: La Rive Ironstone woda toaletowa męska, La Rive           
 
KOSMETYKI Z OLEJEM KONOPNYM
Złoto: linia Herbal Care Konopie do pielęgnacji twarzy, dłoni i włosów, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona
Srebro: wegańska linia do pielęgnacji włosów Cameleo Green Hair Care, Delia Cosmetics
Brąz: linia produktów do makijażu Bell z olejem konopnym Hemp Seed, Bell
 
KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI CIAŁA
Złoto: linia Home Spa By Stara Mydlarnia, Stara Mydlarnia
Srebro: kostki myjące Nature Box awokado i kokos, Henkel Polska        
Brąz: linia my'Bio, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona
 
WODY TOALETOWE I PERFUMOWANE DAMSKIE
Złoto: woda perfumowana La Rive Silky Pink, La Rive
Srebro: linia wód perfumowanych Miraculum, Miraculum
Brąz: francuskie wody toaletowe Les Petits Plaisirs, Groupe Berdoues
 
KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI WŁOSÓW
Złoto: linia Gliss Split Ends Miracle, Henkel Polska
Srebro: szampon Dermena do włosów osłabionych, nadmiernie wypadających, Pharmena
Brąz: suche szampony Batiste, Ocean Trade
 
KOSMETYKI DO KOLORYZACJI I PO KOLORYZACJI WŁOSÓW
Złoto: linia Radical chroniąca kolor włosów, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona
Srebro:  szampony koloryzujące Marion Blond Edition, Marion
Brąz:  tonizujący szampon i maska Prosalon Pink Blond, Chantal, Prosalon
 
LAKIERY HYBRYDOWE
Złoto: linia  Semilac One step Hybrid, Nesperta
Srebro: linia Neonail Simple One Step Color Protein, Cosmo Group
Brąz: linia Indigo Lipstick 4You, Indigo Nails
 
KOSMETYKI DO MAKIJAŻU
Złoto: hypoalergiczny fluid nawilżająco-odżywczy Bell HypoAllergenic Hemp Seed Extract, Bell
Srebro: wodny fluid Cashmere Tint Make-up Glass Look, Dax Cosmetics                      
Brąz: linia naturalnych wegańskich rozświetlaczy Ecocera Shimmer, Kadorna
 
PRODUKTY HIGIENICZNE DLA DZIECI
Złoto: linia chusteczek dla niemowląt i dzieci Cleanic Baby Eco, Harper Hygienics        
Srebro: płatki i patyczki dla niemowląt i dzieci Cleanic Baby Eco, Harper Hygienics
Brąz: chusteczki odświeżające Smile – Kraina Lodu, Biosfera Polska                   
 
PRODUKTY KOSMETYCZNE MARKI WŁASNEJ SIECI HANDLOWYCH
Złoto: linia mleczek i żeli pod prysznic dla kobiet Manava, Scamark
Srebro: linia suplementów diety marki Medi Pharm, Wellmedica
Brąz: linia kosmetyków Medi Pharm, Wellmedica
 
KOSMETYCZNA INNOWACJA ROKU
Złoto: szampon Dermena do włosów siwiejących i nadmiernie wypadających, Pharmena
Srebro: linia past do zębów Spa’sta, Elevita Poland
Brąz: profesjonalna tarka do stóp MollyLac z jednorazowymi wymiennymi wkładami, MollyLac

 
KATEGORIE CHEMICZNE

UNIWERSALNE I SPECJALISTYCZNE ŚRODKI CZYSTOŚCI
Złoto: płyny do mycia naczyń Ludwik, Grupa Inco
Srebro: płyny dezynfekujące do kuchni i łazienki Tytan, Zakłady Chemiczne Unia
Brąz: odtłuszczacz uniwersalny Meglio Lemon, Bolton Polska     
 
EKOLOGICZNE ŚRODKI CZYSTOŚCI
Złoto: ekologiczna pianka do mebli Ludwik, Grupa Inco  
Srebro: linia ProNature, Henkel Polska
Brąz: linia BioMio, SIA Splat Traiding         
 
PRODUKTY DO PRANIA I PŁUKANIA
Złoto: linia Persil Against Bad Odors, Henkel Polska         
Srebro: płyn do płukania Silan Sensitive, Henkel Polska              
Brąz: Perwoll Renew & Blossom, Henkel Polska    
 
ARTYKUŁY HIGIENICZNE I ANTYBAKTERYJNE
Złoto: chusteczki higieniczne Velvet eukaliptus i mentol, Velvet Care
Srebro: patyczki kosmetyczne Velvet BIO, Velvet Care     
Brąz: chusteczki Smile nawilżane D-Panthenol z efektem antybakteryjnym, Biosfera Polska           
 
ARTYKUŁY GOSPODARSTWA DOMOWEGO
Złoto: linia worków na śmieci z uszami Anna Zaradna o zapachu miętowym, Stella Pack
Srebro: linia antybakteryjnych worków na śmieci Stella, Stella Pack
Brąz: mop płaski ze spryskiwaczem York Dual Splash, York PL     
 

KATEGORIE SPOŻYWCZE
WODY I NAPOJE
Złoto: naturalne wody mineralne Rodowita z Roztocza, Rodowita z Roztocza
Srebro: OKF Aloe Vera King Natural, Gladio
Brąz: linia Purella SuperShots, Purella
 
HERBATY I ZIOŁA
Złoto: herbatka Odporność Herbapol, Herbapol-Lublin
Srebro: herbata Adalbert's Earl Grey with Orange Peel, Adalbert's
Brąz: linia Purella Superherbs, Purella
 
WÓDKI CZYSTE
Złoto: Czarny Bocian, Polmos Bielsko-Biała
Srebro: Wyborowa, Wyborowa Pernod Ricard
Brąz: Wawelska - 100% pszenicy orkiszowej, Wawelskie Alkohole Łukasz Bylica
 
ALKOHOLE KOLOROWE
Złoto: Jack Daniel's Tennesse Apple, Brown-Forman Polska        
Srebro: Żołądkowa Gorzka Rześka, Stock Polska
Brąz: Rajska Cytrusówka, CEDC International
 
WINA
Złoto: Stock Prossecco, Stock Polska           
Srebro: Passiamo Prosecco, TiM
Brąz: linia Porta Classic, Platinum Wines
 
KARTY AROMATYZUJĄCE
Złoto: wkłady aromatyzujące Hipzz, Sensation Poland
Srebro: karty aromatyzujące Kompan, Tobacco Trading International
Brąz: karta aromatyzująca Ether świeża mięta, Vape Ride                      
 
CUKIERKI MIĘKKIE, ŻELKI, PIANKI, GALARETKI
Złoto: Królewskie Mleczko waniliowe, Wawel
Srebro: Żelki jak Smok w czekoladzie z sokami, Wawel
Brąz: galaretki w cukrze z nadzieniem Pszczółka BeeJelly, Fabryka Cukierków Pszczółka           
 
SŁODYCZE CZEKOLADOWE
Złoto: czekolady gorzkie Premium Wawel, Wawel
Srebro: batony Knoppers, Storck
Brąz: miniczekolady Wawel, Wawel
 
PRZEKĄSKI SŁODKIE
Złoto: czereśnie suszone Helio Natura, Helio
Srebro: baton Solony Orzech Dobra Kaloria, Kubara
Brąz: linia ETi Browni, ETi European Food Industries
 
PRZEKĄSKI SŁONE     
Złoto: linia krakersów mini Lajkonik, The Lorenz Bahlsen Snack-World
Srebro: linia chipsów Crunchips Wow, The Lorenz Bahlsen Snack-World
Brąz: linia Tygryski BIO, TBM
 
PRODUKTY ALTERNATYWNE WEGETARIAŃSKIE I WEGAŃSKIE
Złoto: kabanosy Rośl-inne, Tarczyński
Srebro: roślinne kiełbaski na patelnię „węgierskie” Dobra Kaloria, Kubara        
Brąz: wegańskie dania Food House, Virtu Production
Brąz (ex aequo): linia Z Gruntu Dobre, Sokołów
 
PRODUKTY EKO, BIO,VEGE
Złoto: pasty Naura, Merkury
Srebro: linia Bakoma Ave Vege, Bakoma
Brąz: owsianki Nutri Vege, Polmlek
 
ŻYWNOŚĆ I PRODUKTY DLA DZIECI
Złoto: lemoniady Bobo Frut,  Nestlé Polska
Srebro: soki Pysio BIO, Fortuna
Brąz: paróweczki z piersi kurczaka Gryzzale, Tarczyński
 
PRODUKTY ŚNIADANIOWE
Złoto: linia Almette bez laktozy, Hochland Polska
Srebro: twaróg łowicki (klinek), Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu
Brąz: mleko łowickie UHT 3,2% w opakowaniu przyjaznym dla klimatu, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu            
 
SERY I SERKI KANAPKOWE
Złoto: ser Gouda łowicki w plastrach, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu
Srebro: serek śmietankowy Łaciaty z kurkami, Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol
Brąz: sery Gouda i Edam Mlekpol w plastrach, Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol
 
DANIA GOTOWE
Złoto: dania gotowe Sokołów Premium, Sokołów
Srebro: linia Kaszetki Bonduelle (mixy i dania), Bonduelle Polska
Brąz: nuggetsy z fileta z piersi kurczaka Drosed Chrupiąca Panierka, Roldrob
 
SOSY I PRZYPRAWY W PŁYNIE    
Złoto: sosy Street Food Roleski, Roleski
Srebro: musztardy z alkoholem Prymat, Prymat
Brąz: Saucy Sauce Heinz, HJ Heinz Polska
                       
PRODUKTY MLECZNE
Złoto: ser mascarpone Łowicz, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu
Srebro: jogurt typu greckiego Polmlek, Polmlek                
Brąz: śmietanka Łowicka UHT 36%, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu
 
PRODUKTY SYPKIE
Złoto: ryże pełnoziarniste Cenos, Cenos
Srebro: makarony Goliard, Goliard   
Brąz: cukry pudry Diamant, Pfeifer & Langen Marketing  
 
PARÓWKI
Złoto: Sokoliki Foodbolówki, Sokołów
Srebro: parówki drobiowe z wołowiną BIO, Zakład Mięsny Wasąg
Brąz: parówki z cielęciną Zielona Kraina, Artek
 
PRZEKĄSKI MIĘSNE
Złoto: kabanosy z ziarnami Pekpol, Zakłady Mięsne Pekpol Ostrołęka
Srebro: linia kabanosów Duda Nasze Polskie, Zakłady Mięsne Silesia    
Brąz: linia chipsów mięsnych Tarczyński, Tarczyński         
 
KIEŁBASY
Złoto: kiełbasa krakowska sucha Tarczyński Naturalnie, Tarczyński
Srebro: kiełbasa wiejska Z Kurnej Półki Cedrob, Zakłady Mięsne Silesia
Brąz: kiełbasa Kurpiowskie Specjały, Zakłady Mięsne Pekpol Ostrołęka
           
WĘDLINY
Złoto: linia z liściem Sokołów, Sokołów
Srebro: linia Zielona Kraina z cielęciną, Artek        
Brąz: kurczak gotowany Tarczyński Naturalnie, Tarczyński
 
PASZTETY I KONSERWY
Złoto: filety z makreli w sosie pieprzowym z marynowanym pieprzem Graal, Graal
Srebro: pasztet pieczony jak dawniej Zielona Kraina, Artek
Brąz: pasztet z gęsiną Polskie Rarytasy, Dobrowolscy
 
KARMY DLA ZWIERZĄT
Złoto: karmy dla kotów Shelma, Partner in Pet Food Polska
Srebro: karma Purizon Adult, wołowina Black-Angus i indyk, Zooplus         
Brąz: mokre karmy dla psów Butcher's Functional, Butcher's Pet Care
 
PRODUKTY MARKI WŁASNEJ SIECI HANDLOWYCH
Złoto: Krówka mleczna Premium 300 g, Jutrzenka Dobre Miasto        
Srebro: Jogurty Actiplus LGG, Jeronimo Martins Polska 
Brąz: linia herbat ziołowych Dr.Max, Dr.Max
 
DANIA GOTOWE I GARMAŻERYJNE MARKI WŁASNEJ SIECI HANDLOWYCH
Złoto: tagliatelle z kurczakiem w sosie szpinakowym Żabka Szamamm, Hilton Foods
Srebro: Wołowiner Żabka Szamamm, Hilton Foods
Brąz: buraki czerwone gotowane na parze Notre Jardin, Scamark Polska
                       
SPOŻYWCZA INNOWACJA ROKU
Złoto: Kaszetki Bonduelle, Bonduelle Polska
Srebro: czereśnie suszone Helio Natura, Helio      
Brąz: Łosoś wędzony Suempol w dwupaku, Suempol    

   
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 15:51
Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji
Firma, która ma w portfolio między innymi Bourjois, Hugo Boss i Kylie Cosmetics, zapowiedziała redukcje zasobów ludzkich.Coty

24 kwietnia firma Coty poinformowała o planowanym zwolnieniu 700 pracowników na całym świecie. Decyzja ta jest częścią trwającej od 2020 roku transformacji strategicznej pod nazwą „All-in to Win”, której celem jest poprawa rentowności i uproszczenie struktur operacyjnych. Choć nie wskazano, które stanowiska zostaną objęte redukcją, Coty zadeklarowało, że przestrzegać będzie wszystkich wymaganych przepisów prawnych wobec osób dotkniętych zmianami.

Koszty związane z najnowszym etapem restrukturyzacji wyniosą 80 mln dolarów w formie jednorazowej płatności gotówkowej. Mimo tego wydatku, firma oczekuje rocznych oszczędności w wysokości 130 mln dolarów przed opodatkowaniem – w tym 80 mln dolarów już w 2026 roku oraz 50 mln dolarów w 2027. Dodatkowo, w ramach programu produktywności, Coty planuje wygenerować 120 mln dolarów oszczędności w łańcuchu dostaw i obszarze zakupów w 2025 roku.

Transformacja Coty opiera się na czterech filarach. Należy do nich uproszczenie struktury organizacyjnej w kluczowych regionach operacyjnych, co ma ograniczyć dublowanie funkcji i zwiększyć efektywność działania. Firma planuje również scentralizowanie funkcji wsparcia w celu ich lepszego dopasowania do nowych struktur regionalnych. Trzecim elementem jest skoncentrowanie zasobów na mniejszej liczbie inicjatyw innowacyjnych, które mają przynieść większy wpływ rynkowy.

Czwarty filar reformy zakłada optymalizację wydatków poprzez strukturalne ograniczenie kosztów stałych niezwiązanych z zatrudnieniem. Dyrektor generalna Coty, Sue Nabi, podkreśliła, że nadrzędnym celem programu „All-in to Win” jest stworzenie bardziej odpornej i rentownej organizacji, zdolnej do trwałego wzrostu i dalszych inwestycji w rozwój marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 20:33