StoryEditor
Producenci
08.03.2023 00:00

Natrue nawiązuje współpracę w zakresie kosmetyków z Organic Trade Board

Natrue i Organic Trade Board połączyły siły, aby podnieść świadomość na temat kosmetyków organicznych i zwiększyć sprzedaż. Celem partnerstwa jest wspieranie, promowanie i poszerzanie wiedzy na temat sektora kosmetyków naturalnych i organicznych w Wielkiej Brytanii, w szczególności na temat marek z certyfikatem Natrue. Zostanie to osiągnięte poprzez dostarczanie konsumentom informacji w „łatwy do przyswojenia sposób na temat korzyści płynących z certyfikowanego, organicznego piękna”.

Dzięki niedawno ogłoszonemu partnerstwu Natrue i Organic Trade Board chcą wzmocnić swój przekaz poprzez dzielenie się jasnymi, zwięzłymi informacjami na temat korzyści płynących z certyfikowanych kosmetyków organicznych. Nadrzędnym celem jest wspieranie, promowanie i zwiększanie wiedzy na temat sektora kosmetyków naturalnych i organicznych w Wielkiej Brytanii, w szczególności na temat marek certyfikowanych przez Natrue, przy czym głównym celem jest dostarczanie konsumentom w przystępny sposób informacji na temat korzyści płynących z certyfikowanych organiczne piękno. Historycznie kampania marketingowa

Organic Trade Board była ograniczona do członków z branży spożywczej, ale teraz obejmuje wszystkie obszary branży ekologicznej, w tym kosmetyki. Organic Trade Board to brytyjskie stowarzyszenie członkowskie branży ekologicznej, którego celem jest zapewnienie jej jednolitego, słyszalnego głosu, wspólne wzmacnianie świadomości ekologicznej i wzrost sprzedaży produktów eko. Historycznie rzecz biorąc, kampania marketingowa Organic Trade Board była ograniczona do członków z branży spożywczej; jednak organizacja zmieniła się radykalnie w ciągu ostatnich kilku lat, otwierając kampanię dla produktów niespożywczych i przyjmując członków ze wszystkich dziedzin przemysłu ekologicznego, w tym kosmetycznego. Częścią misji Organic Trade Board jest podnoszenie świadomości ekologicznych marek kosmetycznych. W przeciwieństwie do obostrzeń dotyczących żywności i napojów, nie ma prawnej definicji kosmetyku organicznego; tak więc, szczególnie dla konsumentów, ważne jest zapewnienie jasności przekazu reklamowego.

Natrue została założona w 2007 roku i oferuje kryteria, które określają surowe wymagania zarówno dla naturalnych, jak i organicznych produktów kosmetycznych, mając na celu zapewnienie jasności i przejrzystości. Certyfikacja Natrue dotyczy gotowych produktów i surowców marek kosmetycznych; organizacja rozwinęła, spopularyzowała i poszerzyła zasięg rozpoznawalności swojej marki w całej Europie, obecnie skupiając się na rynkach poza blokiem unijnym. „W przeciwieństwie do żywności i napojów, nie ma prawnej definicji kosmetyku organicznego. Szczególnie dla konsumentów ważne jest, aby zapewnić przejrzystość i tu właśnie wkracza Natrue” – stwierdza organizacja. Rzeczywiście, marki często ustalają własne definicje tego, co jest uważane za „naturalne”, „organiczne” lub „czyste”, co wprowadza zamieszanie.

Na całym świecie istnieje ponad 8800 produktów i surowców opatrzonych znakiem Natrue Label, obejmujących ponad 280 naturalnych i organicznych marek. Organizacja zrzesza 75 członków na całym świecie.

Czytaj także: Natrue inicjuje Międzynarodowy Dzień Kosmetyków Naturalnych. Obchody zaplanowano na 23 listopada

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 22:45