StoryEditor
Producenci
08.03.2023 00:00

Natrue nawiązuje współpracę w zakresie kosmetyków z Organic Trade Board

Natrue i Organic Trade Board połączyły siły, aby podnieść świadomość na temat kosmetyków organicznych i zwiększyć sprzedaż. Celem partnerstwa jest wspieranie, promowanie i poszerzanie wiedzy na temat sektora kosmetyków naturalnych i organicznych w Wielkiej Brytanii, w szczególności na temat marek z certyfikatem Natrue. Zostanie to osiągnięte poprzez dostarczanie konsumentom informacji w „łatwy do przyswojenia sposób na temat korzyści płynących z certyfikowanego, organicznego piękna”.

Dzięki niedawno ogłoszonemu partnerstwu Natrue i Organic Trade Board chcą wzmocnić swój przekaz poprzez dzielenie się jasnymi, zwięzłymi informacjami na temat korzyści płynących z certyfikowanych kosmetyków organicznych. Nadrzędnym celem jest wspieranie, promowanie i zwiększanie wiedzy na temat sektora kosmetyków naturalnych i organicznych w Wielkiej Brytanii, w szczególności na temat marek certyfikowanych przez Natrue, przy czym głównym celem jest dostarczanie konsumentom w przystępny sposób informacji na temat korzyści płynących z certyfikowanych organiczne piękno. Historycznie kampania marketingowa

Organic Trade Board była ograniczona do członków z branży spożywczej, ale teraz obejmuje wszystkie obszary branży ekologicznej, w tym kosmetyki. Organic Trade Board to brytyjskie stowarzyszenie członkowskie branży ekologicznej, którego celem jest zapewnienie jej jednolitego, słyszalnego głosu, wspólne wzmacnianie świadomości ekologicznej i wzrost sprzedaży produktów eko. Historycznie rzecz biorąc, kampania marketingowa Organic Trade Board była ograniczona do członków z branży spożywczej; jednak organizacja zmieniła się radykalnie w ciągu ostatnich kilku lat, otwierając kampanię dla produktów niespożywczych i przyjmując członków ze wszystkich dziedzin przemysłu ekologicznego, w tym kosmetycznego. Częścią misji Organic Trade Board jest podnoszenie świadomości ekologicznych marek kosmetycznych. W przeciwieństwie do obostrzeń dotyczących żywności i napojów, nie ma prawnej definicji kosmetyku organicznego; tak więc, szczególnie dla konsumentów, ważne jest zapewnienie jasności przekazu reklamowego.

Natrue została założona w 2007 roku i oferuje kryteria, które określają surowe wymagania zarówno dla naturalnych, jak i organicznych produktów kosmetycznych, mając na celu zapewnienie jasności i przejrzystości. Certyfikacja Natrue dotyczy gotowych produktów i surowców marek kosmetycznych; organizacja rozwinęła, spopularyzowała i poszerzyła zasięg rozpoznawalności swojej marki w całej Europie, obecnie skupiając się na rynkach poza blokiem unijnym. „W przeciwieństwie do żywności i napojów, nie ma prawnej definicji kosmetyku organicznego. Szczególnie dla konsumentów ważne jest, aby zapewnić przejrzystość i tu właśnie wkracza Natrue” – stwierdza organizacja. Rzeczywiście, marki często ustalają własne definicje tego, co jest uważane za „naturalne”, „organiczne” lub „czyste”, co wprowadza zamieszanie.

Na całym świecie istnieje ponad 8800 produktów i surowców opatrzonych znakiem Natrue Label, obejmujących ponad 280 naturalnych i organicznych marek. Organizacja zrzesza 75 członków na całym świecie.

Czytaj także: Natrue inicjuje Międzynarodowy Dzień Kosmetyków Naturalnych. Obchody zaplanowano na 23 listopada

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.02.2025 16:13
Zyski Shiseido spadły o 73 proc. - winny wpływ Chin?
Japoński gigant kosmetyczny inwestuje intensywnie w nowe technologie - tym razem wchodząc we współpracę z Norweskim Uniwersytetem Nauki i Technologii

Japoński gigant kosmetyczny Shiseido zanotował znaczący spadek rocznego zysku operacyjnego o 73 proc., co jest wynikiem osłabienia wydatków konsumenckich na kluczowym rynku zagranicznym – w Chinach. Firma prognozuje, że negatywny trend utrzyma się także w 2025 roku.

W 2023 roku zysk operacyjny Shiseido wyniósł 7,58 miliarda jenów (49,9 miliona dolarów), co stanowi znaczący spadek w porównaniu do 28,13 miliarda jenów rok wcześniej. Spowolnienie na chińskim rynku kosmetycznym, spowodowane rosnącymi oszczędnościami gospodarstw domowych i niepewnością ekonomiczną, odbiło się na wynikach finansowych firmy. Sprzedaż Shiseido w Chinach spadła o 4,6 proc. rok do roku na porównywalnej bazie, co skłoniło firmę do zapowiedzi dalszych spadków w 2025 roku. Prezes Shiseido, Kentaro Fujiwara, wyraził jednak nadzieję, że rynek osiągnie dno w bieżącym roku, po czym wejdzie w fazę stabilnego wzrostu.

Pomimo trudności w Chinach, Shiseido odnotowało pozytywne wyniki w Japonii, gdzie sprzedaż netto wzrosła o 10 proc., wspierana przez rosnące zakupy turystów. Na wyniki finansowe firmy negatywnie wpłynęły także globalne zmiany w branży kosmetycznej – podobne trudności w Chinach zgłosiły również L’Oréal i Estée Lauder. Sytuację pogarsza zmiana preferencji chińskich konsumentów, którzy coraz częściej wybierają krajowe marki, takie jak Mao Geping, której akcje wzrosły o 85 proc. od debiutu na giełdzie w Hongkongu w grudniu.

W odpowiedzi na trudną sytuację rynkową Shiseido rozpoczęło dwuletni plan naprawczy, koncentrując się na zwiększeniu rentowności i wzmocnieniu kluczowych marek. Tymczasem akcje Shiseido w ciągu ostatnich 12 miesięcy spadły o 42 proc., podczas gdy główny indeks giełdowy Nikkei wzrósł o 5,1 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
10.02.2025 14:24
Tate McRae – nową ambasadorką Neutrogeny
Tate McRae jako nowa ambasadorka marki kosmetycznej Neutrogena mat.prasowe

Amerykańska firma Neutrogena mianowała kanadyjską piosenkarkę i tancerkę Tate McRae ambasadorką swoich kosmetyków pielęgnacyjnych. Należąca do Kenvue marka zaprezentowała swoją najnowszą kampanię reklamową z udziałem 21-letniej gwiazdy pop.

Jako globalna ambasadorka Neutrogeny, Tate McRae będzie brać udział w inicjatywach marki na wielu platformach, w tym w telewizji, mediach społecznościowych, mediach cyfrowych oraz punktach sprzedaży. Jak podkreśliła w swoim komunikacie Neutrogena, Tate McRae “zintegruje markę” ze swoimi własnymi projektami w przyszłości. 

Piosenkarka zadebiutuje w roli ambasadorki jako twarz najnowszej kampanii Neutrogeny „Beauty to a Science”, która promuje produkty z serii Hydro Boost, w tym Water Gel.

Urodzona w Calgary w Albercie, 21-letnia McRae zyskała sławę w ostatnich latach jako artystka i tancerka, która znalazła się na szczycie list przebojów dzięki takim hitom jak „Greedy” i „You Broke Me First”. W lutym piosenkarka wyda swój trzeci album „So Close to What”, z którym wyruszy w trasę koncertową.

Dzięki takim ludziom jak Tate z jej zaraźliwą energią, a także dr Shah, którego specjalistyczna wiedza pomogła mu stać się najpopularniejszym dermatologiem w mediach społecznościowych, łączymy piękno z nauką, tworząc potężny przekaz dla następnego pokolenia – skomentował Andrew Stanleick, prezes Kenvue ds. zdrowia skóry i urody w Ameryce Północnej, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

W listopadzie 2024 (z wtedy pochodzą najnowsze raporty) spółka Kenvue Inc. podała, że ​​sprzedaż netto w trzecim kwartale spadła o 0,4 pro. do 3,89 mld dolarów, co jest wynikiem spadku sprzedaży w segmencie zdrowia urody.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. luty 2025 03:28