
Głównym czynnikiem napędzającym wzrost była silna pozycja marki Natura, choć wynik ten został częściowo osłabiony przez stabilny, lecz nie rosnący poziom sprzedaży Avonu w Brazylii oraz jego dalszy spadek na rynkach latynoskich. Pomimo sukcesu marki Natura, wyzwania związane z działalnością Avonu na kluczowych rynkach pokazują, że integracja obu marek nadal wymaga strategicznych działań.
Marża EBITDA spadła o 70 punktów bazowych, osiągając poziom 9,1 proc. Natura &Co wskazała, że wpływ na ten wynik miały inwestycje w systemy oraz działania marketingowe, mające na celu dalszy rozwój firmy. Dodatkowo, koszty korporacyjne związane z reorganizacją struktury spółki również przyczyniły się do obniżenia rentowności.
Fabio Barbosa, CEO Natura &Co, podkreślił, że 2024 rok był kluczowym etapem w strategii uproszczenia firmy, zapoczątkowanej w lipcu 2022 roku. Po sprzedaży marek Aēsop i The Body Shop oraz wdrożeniu drugiej fazy integracji Natura i Avon w Ameryce Łacińskiej, firma z sukcesem zakończyła ten proces w Brazylii. Dodatkowo, w grudniu sfinalizowano dobrowolną restrukturyzację API, a przez cały rok spółka kontynuowała upraszczanie swojej struktury holdingowej.