StoryEditor
Producenci
09.10.2023 14:56

Natura & Co wyznaczyło ostateczny termin składania ofert kupna The Body Shop

Natura & Co wyznaczyła nowy, ostateczny termin składania ofert zakupu sieci sklepów z kosmetykami The Body Shop. Zainteresowane strony mają czas do 23 października na złożenie ofert; wiadomość ta pojawia się po tym, jak w pierwszej rundzie, która zakończyła się 11 września, nie złożono żadnych formalnych ofert. Według doniesień firma zajmująca się bankowością inwestycyjną Morgan Stanley, która współpracuje z Natura & Co, postawiła nowe ultimatum, aby przyspieszyć proces sprzedaży.

Natura & Co ustaliło nowy i ostateczny termin składania ofert na zakup sieci sklepów The Body Shop. Zainteresowane strony muszą dostarczyć swoje oferty do 23 października. Ta decyzja została podjęta po pierwszej rundzie, która zakończyła się 11 września i nie przyniosła żadnych formalnych ofert. Morgan Stanley, firma zajmująca się bankowością inwestycyjną i współpracująca z Natura & Co, wyznaczyła nowe ultimatum w celu przyspieszenia procesu sprzedaży.

Krążą pogłoski, że Aurelius Group, właściciel sieci Lloyds Pharmacy, stara się kupić The Body Shop. Zarzuca się, że właściciel brytyjskiego księgarni Waterstones, Elliott Advisors, również złożył orientacyjną ofertę dla brytyjskiej sieci kosmetyków. Natura & Co ujawniło w sierpniu, że szuka kupca na The Body Shop. Brazylijski konglomerat oświadczył wówczas, że bada strategiczne alternatywy dla The Body Shop, które mogą obejmować „potencjalną sprzedaż firmy”. Jest to następstwem długiego okresu spadku sprzedaży The Body Shop po tym, jak Natura & Co ujawniła, że ​​przychody netto The Body Shop za drugi kwartał 2023 r. spadły o 12 proc. przy stałej walucie. W pierwszym kwartale przychody netto spółki również spadły — aż o 9,4 proc.

Firma-matka z São Paulo również wcześniej szukała oszczędności w The Body Shop, redukując personel. W lutym konglomerat zwolnił 25 proc. zespołu kierowniczego The Body Shop i 12 proc. całego personelu w związku ze słabymi wynikami finansowymi za czwarty kwartał 2022 roku.

Czytaj także: L‘Oréal sprzedaje ekologiczną markę kosmetyczną Sanoflore

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.05.2024 11:37
Resibo powiększa dział PR. Dołącza Weronika Skibska
Weronika Skibska, starsza specjalistka ds. PR, ResiboResibo
Resibo – polska firma kosmetyczna – zamierza zintensyfikować działania PR i w związku z tym powiększa zespół odpowiedzialny za ten obszar. Do firmy dołączyła Weronika Skibska, która będzie odpowiedzialna m.in. za utrzymywanie relacji z mediami oraz opracowywanie i wdrażanie strategii PR.

Do zespołu marketingu Resibo dołączyła Weronika Skibska, która z początkiem maja objęła stanowisko starszej specjalistki ds. PR & Copywriting. W ramach swoich obowiązków będzie odpowiedzialna m.in. za utrzymywanie relacji z mediami oraz opracowywanie i wdrażanie strategii PR.

Weronika Skibska wcześniej pracowała w agencjach PR, gdzie obsługiwała m.in. marki z branży beauty. Ostatnio natomiast wspierała głównie działania marketingowe polskiej marki modowej, angażując się równolegle w projekty producenckie promujące kobiecość i samorealizację.

Dołączenie Weroniki to dla nas początek intensyfikacji działań PR-owych. Przed nami dużo planów, dlatego cieszymy się, że Weronika zasili swoim doświadczeniem nasz zespół – skomentowała Małgorzata Jakimowicz, marketing manager marki Resibo.

Resibo to polska marka kosmetyczna stworzona przez Ewelinę Kwit-Betlej i Piotra Betleja. Marka specjalizuje się w produktach pielęgnacyjnych i łączy naturę z nowoczesną technologią. Pierwszym kosmetykiem firmy był olejek do demakijażu dla cery wrażliwej. W październiku 2023 r. marka zadebiutowała ze swoimi produktami w największej sieci drogeryjnej Rossmann.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.05.2024 16:49
Coty Inc. ogłosiło mocne wyniki za Q3 2024
Coty
Coty Inc. globalny lider w branży kosmetycznej, ogłosił mocne wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego 2024, który zakończył się 31 marca. Firma zanotowała wzrost przychodów netto o 8 proc. w ujęciu nominalnym i o 10 proc. na bazie LFL, przewyższając tym samym własne prognozy. Wzrost został wsparty przez solidne wyniki w segmentach Prestige i Consumer Beauty oraz ekspansję na wszystkich kluczowych rynkach, mimo wyzwań związanych ze zbyciem licencji Lacoste i wpływami walutowymi.

W trzecim kwartale przychody netto wzrosły o 8 proc. w ujęciu nominalnym i o 10 proc. w ujęciu LFL, wspierane wzrostem we wszystkich kategoriach, szczególnie przekraczającym prognozy. W skali roku przychody zwiększyły się o 13 proc. Wzrost był solidny zarówno w segmencie Prestige, jak i Consumer Beauty, we wszystkich regionach, choć częściowo zniwelowany przez zbycie licencji Lacoste. Miks przyczynił się do wzrostu wolumenu na poziomie niskim do średniego jednocyfrowego oraz wzrostu cen w wysokim jednocyfrowym zakresie.

Przychody z segmentu Prestige wzrosły o 8 proc. w ujęciu nominalnym i o 13 proc. w ujęciu LFL w trzecim kwartale, z silnymi wynikami w kategoriach zapachów, kosmetyków i pielęgnacji skóry, mimo pewnych wpływów zbycia i różnic kursowych. W skali roku przychody z Prestige wzrosły o 17 proc. Consumer Beauty również odnotowało wzrost o 6 proc. zarówno w ujęciu nominalnym, jak i LFL w trzecim kwartale, ze wzrostem w kategoriach masowych we większości regionów, pomimo pewnego spadku w USA.

Firma osiągnęła znaczący wzrost sprzedaży, z wysokim wzrostem we wszystkich regionach. Ameryka wykazała solidny wzrost, szczególnie w Ameryce Łacińskiej i w kanale Travel Retail, nieco osłabiony przez wpływy kursowe i zbycie. Przychody w EMEA wzrosły o 7 proc. w ujęciu nominalnym i o 9 proc. w ujęciu LFL, z dobrymi wynikami w większości rynków. Region Azji i Pacyfiku również wykazał silny wzrost, napędzany rynkami poza Chinami i kanalem Travel Retail.

Marża brutto za trzeci kwartał osiągnęła poziom 64,8 proc., co stanowi poprawę o 190 punktów bazowych, napędzaną premiumizacją, strategiami cenowymi oraz efektywnością łańcucha dostaw. Dochód operacyjny skoczył o 79 proc. do 77,8 miliona dolarów, z rozszerzeniem marży operacyjnej do 5,6 proc. Skorygowany dochód operacyjny wzrósł o 17 proc. do 143,9 miliona dolarów. Jednak dochód netto był prawie na poziomie zerowym, wpływają na niego fluktuacje rynkowe, w przeciwieństwie do wyższego dochodu operacyjnego.

Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej były ujemne z powodu sezonowych trendów i płatności podatkowych, które mają się odwrócić w IV kwartale. W skali roku przepływy pieniężne z działalności operacyjnej były dodatnie, wynosząc 438,1 miliona dolarów. Całkowity dług wyniósł 3,972,3 miliona dolarów, ze stosunkiem długu do dochodu netto na poziomie 16,5x i wskaźnikiem dźwigni finansowej 3,4x. Aktualizacje strategiczne obejmowały silny wzrost w segmencie prestiżowych zapachów, w tym Burberry Goddess, oraz sukces w kategoriach masowych. Przychody z e-handlu wzrosły o prawie 20 proc. w trzecim kwartale, z rosnącym udziałem rynkowym online. Firma zauważyła również solidną wydajność na rynkach o wysokim wzroście oraz znaczące postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Czytaj także: Coty obchodzi 120 rocznicę powstania. Z tej okazji wprowadza na rynek autorską kolekcję perfum premium

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. maj 2024 11:42