Drogeryjna sieć Natura konsekwentnie realizuje przyjętą na początku roku strategię rozwoju marek własnych. Wprowadzanie kolejnych produktów sygnowane jest hasłem „tylko w Natura”. – Tendencje rynkowe pokazują systematyczny wzrost sprzedaży i zainteresowania konsumentów markami własnymi, z uwagi na niską cenę popartą wysokimi walorami jakościowymi. Budując ich portfolio chcemy rozwijać asortyment kompleksowo, w wielu różnych kategoriach, m.in.: pielęgnacji ciała, akcesoriów czy artykułów dla dzieci. Nadal współpracujemy wyłącznie z polskimi producentami – mówi Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes zarządu Natura.
Od wielu lat w sieci Natura sprzedawane są własne marki makijażowe – Kobo Professional, My Secret i Sensique. Rozwijany jest też asortyment marek Seyo i Seyo Men (żele pod prysznic i mydła do rąk w płynie), a także akcesoriów Natura Accessories (pędzle do makijażu, spinki, gumki oraz szczotki). W lipcu w sprzedaży pojawiły się pierwsze produkty nowej marki – Natura Care (kremy do pielęgnacji stóp). Linia poszerzana będzie o preparaty do pielęgnacji twarzy i ciała. W Naturze dostępne są już także produkty marki Milly – papiery toaletowe z czystej celulozy, ręczniki kuchenne, chusteczki, płatki kosmetyczne i patyczki do uszu. Wkrótce do asortymentu dołączą produkty odświeżonych marek: OraClinic – do higieny jamy ustnej oraz Intimelle – do higieny intymnej.
Henkel poinformował o mianowaniu Rajata Agarwala na stanowisko prezesa regionu Ameryki Północnej. Agarwal objął nowe stanowisko z dniem 1 lipca br., zastępując Pernille Lind Olsen, która zadecydowała o powrocie do ojczystej Danii.
W ramach swojego stanowiska Agarwal będzie pracował w siedzibie głównej Henkel ds. technologii klejących w Ameryce Północnej, która zlokalizowana jest w Bridgewater (stan New Jersey).
Rajat Agarwal dołączył do Henkla w 1997 roku jako naukowiec-badacz w sektorze motoryzacyjnym Henkla, zajmując się technologiami klejącymi w Madison Heights (Michigan). Od tamtego czasu pełnił funkcje w zakresie badań i globalnych innowacji w głównej siedzibie głównej Henkel w Dusseldorfie, a przez cztery lata był prezesem Henkel w Chinach. W 2024 roku powrócił do Stanów Zjednoczonych, gdzie rozpoczął swoją obecną funkcję wiceprezesa ds. korporacyjnych, opakowań, technologii klejów Henkel, którą będzie nadal pełnił.
– Jestem zaszczycony, że mogę objąć nowe stanowisko w Henkel po 28 latach pracy w firmie. Wraz z moimi kolegami liderami i naszymi kolegami w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, nie mogę się doczekać, aby nadal budować naszą silną pozycję w Ameryce Północnej, największym globalnym rynku Henkel – skomentował Agarwal. – Skupiając się na obsłudze naszych klientów, konsumentów i partnerów w obu jednostkach biznesowych, będziemy nadal realizować nasze zobowiązania dotyczące innowacji i zrównoważonego rozwoju, jednocześnie dostarczając doskonałe produkty i usługi – zapewnił.
Zobacz też: Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
W swojej najnowszej aktualizacji handlowej z maja br. należąca do Henkla marka Schwarzkopf hair care wskazała na osłabienie nastrojów konsumentów w Ameryce Północnej, odnotowując 1-procentowy spadek sprzedaży za pierwszy kwartał.
W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.
Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.
Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.
Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.