StoryEditor
Producenci
01.06.2022 00:00

Nelson Peltz został członkiem zarządu Unilever

Unilever, gigant dóbr konsumpcyjnych, potwierdził wczoraj, że Nelson Peltz dołączy do zarządu firmy. Już sam fakt tej zmiany personalnej spowodował, że akcje Grupy wzrosły o 7 proc. Inwestorzy Unilever byli rozczarowani słabymi wynikami spółki, nieudanymi próbami zakupu GSK oraz skupieniem się na zrównoważonym rozwoju bardziej niż na wynikach finansowych. Teraz liczą, że Peltz wdroży zmiany, które pomogą firmie poprawić kondycję - podaje Reuters.

Peltz, który prowadzi firmę Trian z siedzibą w Nowym Jorku, znany jest z zainteresowania firmami zorientowanymi na konsumenta i proponowania zmian operacyjnych w spółkach portfelowych funduszu hedgingowego. Wcześniej zasiadał w zarządach Procter & Gamble, Mondelez i Heinz.

Unilever to jego najnowsza interwencja i prawdopodobnie będzie on naciskał na producenta mydła Dove, aby ten zmienił strategię po nieudanej ofercie zakupu firmy z ramienia opieki zdrowotnej GSK.

Analitycy i inwestorzy Unilever z zadowoleniem przyjęli nominację Peltza, mówiąc, że miliarder może zmienić styl prowadzenia biznesu i poprawić wyniki finansowe firmy - czytamy w serwisie Reuters.

Inwestorzy postawili na Peltza, którego fundusz hedgingowy Trian zgromadził 1,5 proc. udziałów w Unilever. Liczą na to, że wykorzysta swoją nową pozycję dyrektora niewykonawczego do wprowadzenia zmian. Mają nadzieje, że Peltz dokona tego, co w Procter & Gamble. W 2017 r. inwestor-aktywista wezwał do szeregu zmian w P&G, po czym dołączył do zarządu w marcu 2018 r. Od tego czasu cena akcji P&G wzrosła o prawie 90 proc. Peltz odszedł z zarządu tej firmy w zeszłym roku.

Unilever podjął już pewne kroki w celu obniżenia kosztów poprzez konsolidację swojej siedziby w Londynie i pozbycie się niektórych wolniej rozwijających się firm, takich jak marka herbaty Lipton. Firma, która zatrudnia około 148 000 osób na całym świecie, poinformowała również, że planuje zlikwidować około 1500 stanowisk kierowniczych w ramach restrukturyzacji, aby utworzyć pięć dywizji skoncentrowanych na produktach. Ta reorganizacja przypomina przekształcenie P&G trzy lata temu.

Przeczytaj również: Unilever zwalnia pracowników i tnie portfel produktów

Bruno Monteyne, analityk Bernstein powiedział, że najbardziej unikalnym elementem planu restrukturyzacji P&G było podzielenie P&G na niezależne jednostki operacyjne. Zrobienie tego w Unilever mogłoby przynieść jeszcze lepsze efekty.

Akcje Unilever spadły w tym roku znacznie poniżej minimów pandemicznych z 2020 r. i nadal spadają. Poszły w dół już o 30 proc. w porównaniu z rekordowym poziomem osiągniętym w 2019 r.

Według danych Refinitiv, Trian jest obecnie czwartym największym udziałowcem Unilever.

Przeczytaj również: Unilever przejmuje kolejną markę kosmetyczną nabywając Nutrafol

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.06.2024 14:55
Lush Cosmetics nawiązał współpracę ze start-upem zagospodarowującym resztki jedzenia
SEAHMIE lhocmspk, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons
Firma Lush Cosmetics nawiązała współpracę ze startupem The Waste Lab, który zagospodarowuje resztki jedzenia, w tym owoców i warzyw, i przerabia je na kompost.

Jak podaje portal Cosmetics Business, firma Lush Cosmetics, znana ze swojego odpowiedzialnego podejścia do biznesu, nawiązała współpracę ze start-upem The Waste Lab działającym w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, który zagospodarowuje pozostałości jedzenia z restauracji, hoteli, firm i przekształca je w kompost.

W ten sam sposób laboratorium odpadów ma zagospodarować odpady świeżych owoców, warzyw i ziół wykorzystywane do produkcji kosmetyków w zakładzie produkcyjnym Lush Jebel Ali położonym na obrzeżach Dubaju.

 Jesteśmy zachwyceni znalezieniem partnera takiego jak The Waste Lab, firmy, która jest zgodna z naszą wizją gospodarki o obiegu zamkniętym. Zrównoważony rozwój po prostu nie wystarczy, potrzebne są praktyki regeneracyjne, praktyki cyrkulacyjne i permakultura – powiedziała Anita Baker, dyrektor zarządzająca Lush MENA.

Natomiast Lara Hussein, dyrektor generalna The Waste Lab podkreśliła:  Nasza współpraca w centrum produkcyjnym Lush w Jebel Ali jest przykładem tego, jak innowacyjna i oparta na przyrodzie gospodarka odpadami może przekształcić resztki jedzenia w cenny kompost. Ten kompost nie tylko redukuje ilość odpadów, ale także wspiera lokalne gospodarstwa, wzbogacając glebę i wspierając rolnictwo regeneracyjne.

Czytaj także: Konsumeryzm kontra branża beauty — czy da się funkcjonować w przemyśle urodowym i nie napędzać kryzysu zakupowego?

Resztki bio odpadów pozyskiwanych z Lush są wykorzystywane do opracowywania mieszanek kompostowych – obecnie znajdujących się w fazie badawczo-rozwojowej – w celu wspierania lokalnych gospodarstw, poprawy jakości gleby i promowania regeneracyjnych praktyk rolniczych.

Zjednoczone Emiraty Arabskie postawiły sobie za cel osiągnięcie zerowej ilości odpadów składowanych na wysypiskach do roku 2050 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.06.2024 14:04
Beauty coLAB – aplikacja i platforma L’Oréal dla influencerów ruszyła
Beauty coLAB aplikacja i platforma edukacyjna dla influencerówfot. Instagram beautycolab_pl
Beauty coLAB to innowacyjna platforma stworzona przez grupę L’Oréal dla influencerów. Będą na niej dostępne konkursy, szkolenia i nowe możliwości współpracy z topowymi markami beauty. Na razie do platformy można dołączyć tylko na specjalne zaproszenie.

Pod koniec 2023 r. na Instagramie pojawił się  profil beautycolab_pl opatrzony opisem: Zostań głosem topowych marek i rozwijaj się jako influencer. Dołącz do nas i zdobywaj nagrody!

1 maja br. twórcy profilu odsłonili karty: Witaj w świecie Beauty coLAB - jedynej oficjalnej aplikacji stworzonej przez grupę L’Oréal dla influencerów. Czekają na Ciebie najgorętsze nowości beauty, konkursy i mega nagrody! Zostaw follow i buduj z nami społeczność najlepszych twórców #BeautycoLAB!

Do platformy mogą obecnie dołączyć wybrani twórcy. Otrzymują oni od marki zaproszenie i specjalny formularz rejestracyjny, który przechodzi weryfikację. Jeśli jest ona pozytywna twórca staje się częścią społeczności Beauty coLab. W przyszłości rekrutacja ma być otwarta dla szerokiego grona twórców – taka padła odpowiedź na pytania influencerów, które pojawiły się pod postem.

Aplikacja wzbudza duże zainteresowanie, ponieważ osoby, które z niej korzystają mogą nie tylko testować produkty i zdobywać nagrody, ale także otrzymują dostęp do wiedzy, jak działać w social mediach i rozwinąć swój profil.

Beauty coLab informuje m.in. o tym, że zmiany w algorytmie Instagrama dają szansę na wybicie się mniejszym, ale ambitnym twórcom. Najbardziej doceniane będą konta tworzące autorskie treści, natomiast zasięgi stracą te, które repostują zdjęcia lub reelsy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. czerwiec 2024 13:08