StoryEditor
Producenci
25.01.2022 00:00

Unilever zwalnia pracowników i tnie portfel produktów

Unilever zwolni ok. 1500 osób na całym świecie. Pracę stracą głównie pracownicy wyższego szczebla – podał portal cosmeticsbusiness.com. Koncern, w ramach restrukturyzacji, zmniejszy również portfel swoich produktów. 

Brytyjski koncern Unilever poinformował, że w związku z presją akcjonariuszy na poprawienie wyników firmy, dokonał przeglądu korporacyjnego kadr oraz portfela produktów i będzie zmniejszał zatrudnienie. Jak podał portal cosmeticsbusiness.com liczba pracowników ma się zmniejszyć o 20 proc. Oczekuje się, że zlikwidowanych zostanie około 15 proc. stanowisk kierowniczych wyższego szczebla, a także 5 proc. młodszych zespołów zarządzających, co spowoduje utratę 1500 miejsc pracy na całym świecie.

Unilever przedstawił również plany restrukturyzacji swojego portfela, który obecnie będzie obejmował pięć kategorii: Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Nutrition i Ice Cream.

Przetasowania w zatrudnieniu wynikają m.in. z tego nowego podziału. Jak podaje także cosmeticsbusiness.com Sunny Jain, prezes Beauty & Personal Care, odszedł od firmy, aby założyć fundusz inwestycyjny na rzecz megatrendów technologicznych.

– Nasz nowy tryb organizacji został opracowany w ciągu ostatniego roku i ma na celu kontynuację postępu, który obserwujemy w działalności biznesowe powiedział dyrektor generalny Unilevera Alan Jope.

– Przejście do pięciu grup biznesowych skoncentrowanych na kategoriach pozwoli nam lepiej reagować na trendy konsumenckie i kanały sprzedaży z odpowiedzialnością za dostawy. Wzrost pozostaje naszym najwyższym priorytetem, a te zmiany będą stanowić podstawę naszego dążenia do niego – dodał. 

Jope spotkał się ze znaczną presją ze strony akcjonariuszy, aby zmienić model biznesowy Unilevera w związku z wahającym się negatywnym trendem cen akcji, który pogłębił się po nieudanej próbie przejęcia przez koncern konsumenckiej części spółki GSK. Czytaj: Unilever mówi pas. Nie zapłaci więcej za GSK

Uderzenie w liczbę pracowników Unilevera nastąpiło kilka dni po tym, jak okazało się, że fundusz hedgingowy amerykańskiego biznesmena Nelsona Peltza, Trian Partners, przejął udziały w grupie Personal Care

Peltz, inwestor-miliarder, znany jest z usprawniania działania innych korporacji konsumenckich, w tym konkurenta Unilevera, Procter & Gamble, i jest zaciekłym aktywistą, który konsekwentnie realizuje swój program.

Jego pojawienie się spowodowało jednak odbicie kursu akcji Unilevera, który spadł o 7 proc. w zeszłym tygodniu po nieudanej próbie przejęcia  GlaxoSmithCline Consumer Healthcare. 

Oferta o wartości 50 miliardów funtów (68 mld dolarów) – jak podają agencje trzecia z kolei złożona przez Unilevera – została odrzucona przez brytyjską firmę farmaceutyczną, która domagała się 60 mld funtów (81,8 miliardów dolarów).
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 19:14