StoryEditor
Producenci
02.12.2021 00:00

Neonail zorganizował świąteczne warsztaty stylizacji paznokci

Świąteczne warsztaty stylizacji paznokci Neonail odbyły się pod okiem Patrycji Jewsieni, manicurzystki gwiazd, która od lipca jest oficjalną stylistką marki. W spotkaniu uczestniczyła także Anna Halarewicz, twórczyni ozdobnych opakowań zestawów prezentowych Neonail, która dla uczestniczek warsztatów przygotowywała świąteczne ilustracje.

Grudniowe spotkanie z marką Neonail odbyło się w świątecznej atmosferze. Także tworzone pod okiem Patrycji Jewsieni, manicurzystki gwiazd, stylistki Neonail stylizacje paznokcie miały świąteczne elementy, takie jak gwiazdki, laski Mikołaja czy mikołajowe czapeczki. Podczas gdy uczestniczki warsztatów zmagały się z manicurem, ilustratorka Anna Halarewicz, twórczyni ozdobnych opakowań zestawów prezentowych Neonail, przygotowywała rysunkowe niespodzianki.

Marka Neonail to głównie lakiery hybrydowe, ale też emalie tradycyjne i produkty do pielęgnacji dłoni i makijażu twarzy. Ma trzy salony, które równocześnie są centrami szkoleń – w warszawie w Galerii Młociny, a także w Poznaniu i we Wrocławiu. Sprzedaż odbywa się także na 220 wyspach w galeriach handlowych. Ich liczba nie jest zamknięta, ale firma nie ma rozbudowanego planu ekspansji.

– Stale przyglądamy się rynkowi. Sprawdzamy, która lokalizacja mogłaby być perspektywiczna. Jednak współpracując z drogeriami multibrandowymi i hurtowniami, nie wszędzie chcemy otwierać kolejne wyspy. Staramy się nie dublować z naszymi partnerami biznesowymi na rynkach, które są przez nich obsługiwane – wyjaśnia Magda Stoińska, PR manager Neonail.

Według niej moda na staranny manicure i hybrydę nie znika i nic tego nie zapowiada. Wprost przeciwnie zainteresowanie lakierami i produktami do stylizacji paznokci jest coraz większe.

– Nawet w pandemii dziewczyny chcą mieć piękne paznokcie. Teraz jednak częściej malują je same w domu. Tym bardziej, że oprócz tradycyjnych lakierów hybrydowych zaoferowaliśmy im lakiery Simple 3 w1, które są uproszczoną wersją hybrydy. W jednej buteleczce mamy bazę, kolor i top. Malujemy dwa razy, suszymy pod lampą i mamy idealny manicure przez dwa tygodnie – mówi Magda Stoińska.

Neonail prowadzi sprzedaż także przez stronę internetową, a dodatkowo rozwija sieć pod brandem Neonail Expert. Jest to oferta dla salonów kosmetycznych. Marka należy do firmy Cosmo Group, która w swoim portfolio ma również marki Mylaq i Neo Make Up.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:30