StoryEditor
Producenci
04.04.2022 00:00

Nesperta oferuje pracę stylistkom z Ukrainy. Organizuje też darmowe szkolenia

Nesperta podsumowała swoje dotychczasowe działania podjęte po wybuchu wojny w Ukrainie. Zarówno te skierowane do pracowników pochodzących z Ukrainy i ich rodzin, jak również do szerszej grupy potrzebujących. Wśród nich jest cykl darmowych szkoleń z manicure hybrydowego w Akademii Semilac.

– Przeszło miesiąc temu cały świat stanął w miejscu. Również ten kosmetyczny. Porzuciliśmy swoje codzienne obowiązki i zajęliśmy się tym, co faktycznie potrzebne i ważne – poinformowała firma Nesperta w komunikacie.

Wyjaśniła, że w pierwszej kolejności jej działania skupione były na jej pracownikach pochodzących z Ukrainy i ich rodzinach.

– Na skutek rosyjskiej agresji ucierpieli bezpośrednio nasi pracownicy i partnerzy biznesowi, z którymi na co dzień pracujemy ramię w ramię oraz ich rodziny. Dlatego od samego początku byliśmy z nimi w kontakcie, organizując transporty z terenu Ukrainy, pomagając w znalezieniu lokum, czy rozwiązując inne, bieżące problemy, wynikające z ich przybycia do naszego kraju – czytamy w komunikacie.

Z myślą o pracownikach-Ukraińcach firma uruchomiła specjalny pakiet pomocowy, w skład którego wchodzi m.in. bezzwrotna pożyczka, dodatkowe dni urlopu, pomoc psychologiczna i pakiet medyczny dla przybyłych do Polski członków rodziny (małżonek/partner, dzieci etc.).

Czytaj też: Branża kosmetyczna włącza się w pomoc dla obywateli Ukrainy 

Dodatkowo zespół Nesperty, w ramach działań wolontariackich zaangażował się zarówno w lokalne działania podejmowane na terenie Poznania i Warszawy, jak i samodzielne zorganizował zbiórkę darów, które trafiły do najbardziej potrzebujących. To jednak nie wszystko.

– Zdając sobie sprawę, że obecna sytuacja poza natychmiastowym i szybkim działaniem, wymaga także podejścia długofalowego, zdecydowaliśmy się stworzyć dodatkowe etaty w ramach naszej struktury. Aktualnie wśród społeczności ukraińskiej aktywnie poszukujemy instruktora stylizacji paznokci na pełen etat, jak i czterech osób na pełnopłatne, roczne staże (na stanowiska stylistów paznokci i pracownika biura obsługi klienta) – informuje Nesperta.

Szczegółowe informacje są zawarte zarówno na kanałach w mediach społecznościowych (LinkedIn, Instagram, Facebook) oraz w specjalnie utworzonym serwisie portalu pracuj.pl ​​Natomiast w ramach współpracy z platformą Her Impact, firma na bieżąco pozyskuje kontakty do kobiet z Ukrainy, które chcą podjąć zatrudnienie. Z wybranymi przeprowadzane są rozmowy i zaprasza na szkolenia.

– Z myślą o kobietach, które musiały opuścić swój kraj i często poszukują także nowych dróg rozwoju, organizujemy w naszej Akademii Semilac cykl darmowych szkoleń z manicure hybrydowego, na zakończenie którego uczestniczki otrzymają kompletnie wyposażony kufer z niezbędnymi produktami, sprzętem i akcesoriami – tak, aby po kursie móc zacząć samodzielne wykonywanie usług stylizacji paznokci – czytamy w komunikacie.

Nesperta wyjaśnia także, że zerwała współprace z dostawcami i dystrybutorami zlokalizowanymi na terenie Rosji i Białorusi.

– Celem zabezpieczenia naszej płynności w dostawach surowców i półproduktów, zawarliśmy nowe umowy z partnerami z innych krajów, dla których kwestia wolności i niepodległości pozostaje kluczowa. Co ważne, nie prowadzimy bezpośredniej sprzedaży na terenie państwa agresora. Zerwaliśmy również relacje handlowe z podmiotami, które były na tym rynku obecne – podsumowała Nesperta.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2025 10:21
Kimberly-Clark przejmuje Kenvue za 48,7 mld dolarów – powstaje globalny Lewiatan beauty
Ten mariaż stworzy jedną z największych biznesowych grup na świecie.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent m.in. marek Huggies i Kleenex, ogłosił przejęcie spółki Kenvue Inc., należącej do segmentu zdrowia konsumenckiego, w transakcji gotówkowo-akcyjnej o wartości około 48,7 mld dolarów. Fuzja połączy dwóch światowych liderów w dziedzinie higieny osobistej i produktów zdrowotnych, tworząc jedną z największych grup w branży, z portfelem obejmującym 10 marek o rocznych przychodach przekraczających miliard dolarów.

Zgodnie z warunkami porozumienia, jednogłośnie zatwierdzonego przez rady nadzorcze obu firm, akcjonariusze Kenvue otrzymają 3,50 dolara w gotówce oraz 0,14625 akcji Kimberly-Clark za każdą posiadaną akcję Kenvue, co odpowiada łącznej wycenie 21,01 dolara za akcję. Po połączeniu nowy podmiot ma generować 32 mld dolarów rocznych przychodów oraz 7 mld dolarów skorygowanego EBITDA. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2026 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych.

Kimberly-Clark szacuje, że fuzja przyniesie 2,1 mld dolarów rocznych synergii operacyjnych, z czego 1,9 mld dolarów pochodzić ma z oszczędności kosztowych, a 500 mln dolarów z dodatkowych przychodów. Po zakończeniu transakcji akcjonariusze Kimberly-Clark będą posiadać 54 proc. udziałów, a akcjonariusze Kenvue 46 proc. w nowym, zintegrowanym koncernie.

Nowa struktura połączy doświadczenie Kimberly-Clark w segmencie dóbr higieny osobistej z naukowo opracowanym portfolio Kenvue w zakresie zdrowia konsumenckiego, obejmującym takie marki jak Neutrogena, Tylenol i Aveeno. Siedziba główna pozostanie w Irving w Teksasie, natomiast Kenvue zachowa znaczącą obecność operacyjną, w tym zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne.

Przejęcie ma wzmocnić strategiczne przesunięcie Kimberly-Clark w kierunku kategorii o wyższej marży i szybszym wzroście, integrując kompetencje w zakresie innowacji, marketingu i R&D. Połączenie potencjału obu firm pozwoli stworzyć jednego z największych światowych graczy na rynku zdrowia i pielęgnacji osobistej, o silnej pozycji konkurencyjnej zarówno w Ameryce Północnej, jak i na kluczowych rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. listopad 2025 15:09