StoryEditor
Producenci
21.11.2019 00:00

Nestlé wspiera zatrudnienie kobiet na stanowiskach kierowniczych

Najnowsze dane dotyczące liczby kobiet zajmujących wyższe, decyzyjne stanowiska pokazują, że sytuacja na polskim rynku pracy stopniowo się zmienia. Jednak wciąż ważne są działania zrównujące status płci. 

Choć przyjęło się określać kobiety słabszą płcią, w rzeczywistości tak nie jest. Można śmiało założyć, że to kobiety stają się siłą napędową rozwoju i innowacji. Trend ostatnich lat wskazuje, iż wśród osób kończących studia aż 65 proc. stanowią kobiety, co więcej - ich liczba na kierunkach ścisłych, do tej pory stereotypowo zarezerwowanych dla mężczyzn, stale rośnie.

Co trzecia działalność gospodarcza w naszym kraju jest zakładana właśnie przez kobietę, co sytuuje nas w europejskiej czołówce. Jak podaje minister Jadwiga Emilewicz, aż 60 proc. kobiet, które podejmują taką decyzję, robi to nie z przymusu, ale po to, by rozwijać swoją karierę i się samodzielnie realizować. 

Nestlé wspiera rozwój kobiet w biznesie, zatrudniając obecnie 44 proc. pań. Ważny jest też odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych – w strukturach Nestlé Polska to już 43 proc., a w samym Zarządzie – 32 proc.. W działaniach na rzecz równowagi firma nie powiedziała ostatniego słowa. Nestlé dokłada starań, by kobiety rozwijały swoje kariery, przebiły mityczny szklany sufit i zajmowały najważniejsze miejsca w firmie na równi z mężczyznami.

Sukcesja na poszczególnych stanowiskach jest dokładnie planowana, brane są pod uwagę nie tylko kompetencje i umiejętności, ale również płeć, tak by zostały zachowane zasady równowagi. Wśród osób, które w Nestlé są przygotowywane do objęcia stanowisk menedżerskich w ramach wewnętrznych ścieżek rozwoju kariery kobiety stanowią w poszczególnych działach od 35 do 67 proc.

Globalnie firma przyjęła już kilka lat temu zobowiązanie, aby zwiększyć odsetek kobiet na 200 najwyższych stanowiskach kierowniczych Grupy z około 20 proc. do 30 proc. do 2022 r. Jest to kolejny krok na drodze Nestlé do parytetu płci.

- Wierzymy, że kluczem do sukcesu firmy są jej pracownicy, dlatego tak istotne jest wspieranie różnorodności zatrudnienia, w tym również ze względu na płeć. Jako Nestlé, od wielu lat zwiększamy liczbę pań na stanowiskach kierowniczych, uwzględniając zasadę równowagi płci w rekrutacji, zmianach stanowisk i awansach - komentuje Anna Durzyńska, dyrektor HR w Nestlé Polska.

- Obecnie w skali globalnej w naszych strukturach 37,6 proc. stanowisk kierowniczych zajmują właśnie kobiety. Przejawia się to także na wyższych szczeblach. Uważamy, że różnorodność pomaga w innowacyjnym myśleniu, przyczyniającym się do rozwoju firmy oraz realizacji jej celów biznesowych – podkreśla. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 16:34
Jan Marini szkoli kosmetologów. Magdalena Lamparska ambasadorką amerykańskiej marki
Magdalena Lamparska, ambasadorka marki Jan Marini oraz Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela, przedstawiciele globalni marki  fot. Jan Marini
Magdalena Lamparska, aktorka, została twarzą amerykańskiej marki Jan Marini. Wywodząca się z Kalifornii dermokosmetyczna marka uważa polski rynek za kluczowy dla swojego rozwoju w Europie. Na szkoleniu dla kosmetologów jej eksperci przekazali informacje o najnowszych procedurach zabiegowych marki.

Amerykańska marka Jan Marini Skin Research powstała w 1994 r. w Kalifornii. Jej nazwa pochodzi od twórczyni marki Jan Marini, znanej w branży beauty ze swojej pasji i uważanej za innowatorkę w zakresie pielęgnacji skóry.

Marka przedstawia się jako ta, która ma wyłączny patent na tymozynę beta 4 w pielęgnacji skóry oraz która jako pierwsza w historii opracowała antyoksydacyjny filtr przeciwsłoneczny oraz była pierwszą firmą kosmetyczną, która połączyła kwas glikolowy, salicylowy i azelainowy w jeden produkt wielofunkcyjny do stymulacji i odnowy skóry.

Jan Marini działa na 30 rynkach, ale polski uważa za wyjątkowo perspektywiczny – szybko się tu rozwija. Jej kosmetyki są stosowane w gabinetach kosmetycznych, mogą być uzupełnieniem procedur zabiegowych oraz mogą być stosowane w pielęgnacji domowej.

17 kwietnia 2024 r. w hotelu Bristol w Warszawie marka zorganizowała spotkanie i szkolenie dla współpracujących z nią kosmetologów. Rozpoczęło je przedstawienie ambasadorki marki, którą została Magdalena Lamparska, aktorka teatralna i filmowa, która dzieli swoje życie na dwa kraje – pracuje zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych.

Na spotkanie przybyli globalni przedstawiciele marki Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela. Magdalena Kaczanowicz, chemik i technolog kosmetyczny, znana jako @racjapielegnacja mówiła o tym, czy warto analizować INCI i czy po składzie jesteśmy w stanie ocenić, jak działa kosmetyk i czy jest skuteczny. Katarzyna Jaworska i Iga Radzikowska, trenerki Jan Marini omawiały zabiegi marki. Dr n med., kosmetolog, dietetyk, założycielka Scura, Alicja Śliwowska @dr_scura mówiła o łączeniu składników aktywnych odpowiednio do problemów skóry: witamina C i DMAE, antyoksydanty i ochrona przeciwsłoneczna, retinoidy, kwas glikolowy, salicylowy, azelainowy. Wskazówki dotyczące obsługi klienta, sprzedaży i marketingu w gabinecie przekazała Aleksandra Mazalon, trenerka miejsc beauty i założycielka Beauty Boss @beautybosspl. A konferencję zorganizowała internetowa drogeria Topestetic, dystrybutor marki w Polsce.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 10:11
Magda Popławska nową ambasadorką marki AA
Magda Popławska została nową twarzą serii Y Lift Supreme.AA
Magda Popławska, znana polska aktorka i ceniona osobowość sceniczna, została nową ambasadorką marki AA. Popławska będzie twarzą linii kosmetyków Y Lift Supreme, dedykowanej kobietom poszukującym skutecznych rozwiązań w pielęgnacji przeciwstarzeniowej.

Magda Popławska, renomowana polska aktorka, ogłosiła na swoim profilu na Instagramie, że została najnowszą ambasadorką marki AA. Choć szczegóły tej współpracy nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo już, że Popławska będzie twarzą linii przeciwstarzeniowej Y Lift Supreme. Ta informacja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem fanów, zarówno aktorki, jak i marki.

Magdalena Popławska, urodzona w Polsce, jest uznawaną aktorką teatralną i filmową, absolwentką Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Znana z wyjątkowej umiejętności wcielania się w zróżnicowane role, Popławska zdobyła uznanie zarówno na dużym ekranie, jak i na scenie teatralnej. W jej bogatej filmografii znajdują się role w filmach takich jak "Body/Ciało" (2015), reżyserii Małgorzaty Szumowskiej, gdzie zagrała jedną z głównych ról, oraz "Cicha noc" (2017), gdzie jej kreacja przyniosła jej szereg pozytywnych recenzji. Popławska jest również znana z intensywnej działalności teatralnej, występując w wielu znaczących produkcjach scen warszawskich.

AA to polska marka kosmetyczna należąca do przedsiębiorstwa Oceanic S.A., założonego w 1982 roku. Marka specjalizuje się w produkcji dermokosmetyków hypoalergicznych, przeznaczonych dla osób z wrażliwą i skłonną do alergii skórą. Produkty AA są dostosowane do różnych potrzeb dermatologicznych, oferując linie kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. W asortymencie znajdują się m.in. serie anti-aging, preparaty nawilżające, a także kosmetyki dla skóry atopowej.

Czytaj także: Amelia Szczepaniak ambasadorką AA Wings of Color

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. kwiecień 2024 13:53