StoryEditor
Producenci
21.11.2019 00:00

Nestlé wspiera zatrudnienie kobiet na stanowiskach kierowniczych

Najnowsze dane dotyczące liczby kobiet zajmujących wyższe, decyzyjne stanowiska pokazują, że sytuacja na polskim rynku pracy stopniowo się zmienia. Jednak wciąż ważne są działania zrównujące status płci. 

Choć przyjęło się określać kobiety słabszą płcią, w rzeczywistości tak nie jest. Można śmiało założyć, że to kobiety stają się siłą napędową rozwoju i innowacji. Trend ostatnich lat wskazuje, iż wśród osób kończących studia aż 65 proc. stanowią kobiety, co więcej - ich liczba na kierunkach ścisłych, do tej pory stereotypowo zarezerwowanych dla mężczyzn, stale rośnie.

Co trzecia działalność gospodarcza w naszym kraju jest zakładana właśnie przez kobietę, co sytuuje nas w europejskiej czołówce. Jak podaje minister Jadwiga Emilewicz, aż 60 proc. kobiet, które podejmują taką decyzję, robi to nie z przymusu, ale po to, by rozwijać swoją karierę i się samodzielnie realizować. 

Nestlé wspiera rozwój kobiet w biznesie, zatrudniając obecnie 44 proc. pań. Ważny jest też odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych – w strukturach Nestlé Polska to już 43 proc., a w samym Zarządzie – 32 proc.. W działaniach na rzecz równowagi firma nie powiedziała ostatniego słowa. Nestlé dokłada starań, by kobiety rozwijały swoje kariery, przebiły mityczny szklany sufit i zajmowały najważniejsze miejsca w firmie na równi z mężczyznami.

Sukcesja na poszczególnych stanowiskach jest dokładnie planowana, brane są pod uwagę nie tylko kompetencje i umiejętności, ale również płeć, tak by zostały zachowane zasady równowagi. Wśród osób, które w Nestlé są przygotowywane do objęcia stanowisk menedżerskich w ramach wewnętrznych ścieżek rozwoju kariery kobiety stanowią w poszczególnych działach od 35 do 67 proc.

Globalnie firma przyjęła już kilka lat temu zobowiązanie, aby zwiększyć odsetek kobiet na 200 najwyższych stanowiskach kierowniczych Grupy z około 20 proc. do 30 proc. do 2022 r. Jest to kolejny krok na drodze Nestlé do parytetu płci.

- Wierzymy, że kluczem do sukcesu firmy są jej pracownicy, dlatego tak istotne jest wspieranie różnorodności zatrudnienia, w tym również ze względu na płeć. Jako Nestlé, od wielu lat zwiększamy liczbę pań na stanowiskach kierowniczych, uwzględniając zasadę równowagi płci w rekrutacji, zmianach stanowisk i awansach - komentuje Anna Durzyńska, dyrektor HR w Nestlé Polska.

- Obecnie w skali globalnej w naszych strukturach 37,6 proc. stanowisk kierowniczych zajmują właśnie kobiety. Przejawia się to także na wyższych szczeblach. Uważamy, że różnorodność pomaga w innowacyjnym myśleniu, przyczyniającym się do rozwoju firmy oraz realizacji jej celów biznesowych – podkreśla. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.07.2025 15:35
Unilever otwiera nowe laboratorium zapachowe w USA w ramach inwestycji o wartości 100 mln euro
Unilever inwestuje w nowe laboratorium zapachowe.Unilever

Unilever uruchomił nowe laboratorium zapachowe w Trumbull w stanie Connecticut, wchodzące w skład istniejącego centrum badawczo-rozwojowego. Otwarcie to stanowi element szerszej strategii koncernu zakładającej inwestycje w wysokości 100 milion euro w rozwój wewnętrznych kompetencji zapachowych. Jak podkreśla firma, celem jest przyspieszenie innowacji, personalizacja produktów oraz tworzenie zapachów w oparciu o dane i trendy rynkowe.

W nowym obiekcie pracować będą perfumiarze, naukowcy i specjaliści ds. rozwoju produktów. Laboratorium wyposażone jest w najnowocześniejsze narzędzia umożliwiające projektowanie zapachów z wykorzystaniem cyfrowego modelowania, analityki i sztucznej inteligencji. Dodatkowo obiekt zawiera stanowiska do mieszania kompozycji i kabiny do testów konsumenckich, co pozwoli przyspieszyć cały proces tworzenia innowacyjnych zapachów.

Otwarcie laboratorium w USA wpisuje się w szerszy plan zwiększenia kontroli Unilevera nad procesem opracowywania zapachów, które firma identyfikuje jako kluczowy czynnik wpływający na odbiór produktu przez konsumenta. Niedawno koncern zaprezentował pierwszy produkt z zapachem w pełni stworzonym we własnym zakresie, co określono jako „ważny kamień milowy” w budowaniu zdolności do kompleksowego tworzenia zapachów wewnątrz organizacji.

Kolejnym krokiem w tej strategii będzie budowa nowego obiektu zapachowego o wartości 80 milionów funtów w Port Sunlight w Wielkiej Brytanii. Obiekt, którego uruchomienie planowane jest na 2027 rok (po uzyskaniu odpowiednich zgód), będzie wspierał procesy badawcze, rozwój produktów oraz analizę potrzeb konsumenckich. Unilever nadal utrzymuje współpracę z wiodącymi domami zapachowymi – DSM-Firmenich, Givaudan, IFF i Symrise – co ma zapewnić połączenie wewnętrznej innowacji z doświadczeniem partnerów zewnętrznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.07.2025 12:33
Galderma notuje rekordowe wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu 2025 roku
W portfolio Galdermy znajdują się takie brandy jak Epiduo, Cetaphil czy Restylane.

W pierwszej połowie 2025 roku Galderma osiągnęła rekordowe przychody netto w wysokości 2,45 miliarda dolarów amerykańskich, co oznacza wzrost o 12,2 proc. rok do roku w stałych kursach walutowych. W obliczu silnych wyników we wszystkich segmentach firma podniosła prognozę finansową na cały rok. Na wzrost sprzedaży wpłynęły zarówno sukcesy terapeutyczne, jak i rosnące zainteresowanie produktami estetycznymi.

Do dwucyfrowego wzrostu przyczyniły się wszystkie trzy główne kategorie działalności firmy: estetyka iniekcyjna, pielęgnacja dermatologiczna oraz dermatologia terapeutyczna. Największy udział w sprzedaży miała estetyka iniekcyjna, która wygenerowała 1,24 miliardów dolarów, dzięki silnemu popytowi na Dysport i udanej premierze preparatu Relfydess. Segment dermatologii terapeutycznej osiągnął 131 milionów dolarów, z czego lwią część stanowiły przychody z Nemluvio (nemolizumabu), który szybko zyskał status produktu przełomowego.

Pielęgnacja dermatologiczna, oparta na markach Cetaphil i Alastin, zanotowała wzrost o 7,7 proc., z wyraźną dynamiką w Azji oraz kanałach e-commerce w Stanach Zjednoczonych. Firma nie tylko zwiększyła sprzedaż, ale również zainwestowała w rozwój portfela badawczo-naukowego, inicjując nowe badania w obszarach twardziny układowej i przewlekłego świądu.

W ujęciu finansowym Galderma odnotowała wzrost podstawowej EBITDA o 9,5 proc. do poziomu 555 milionów dolarów. Jednocześnie ograniczono wskaźnik zadłużenia netto, rozpoczęto program skupu akcji własnych oraz wypłacono dywidendę. Strategia oparta na innowacjach i międzynarodowej ekspansji umacnia pozycję firmy jako lidera w dziedzinie dermatologii specjalistycznej i estetycznej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. lipiec 2025 06:43