StoryEditor
Producenci
27.02.2024 10:39

Next rozważa zakup The Body Shop

The Body Shop nadal nie może znaleźć swojego docelowego miejsca na biznesowej mapie świata. / Meghna R via Unsplash
Saga z kupnem, sprzedażą i przejmowaniem The Body Shop przez kolejne podmioty trwa. Doniesienia mówią, że The Body Shop UK, który niedawno wszedł w administrację (brytyjski odpowiednik postępowania upadłościowego), może zostać przejęty przez brytyjskiego sprzedawcę odzieży Next. Marki przejęte przez Next w ostatnich latach to między innymi Joules, Cath Kidston, Fat Face, JoJo Maman Bébé i Made.com

Według doniesień następna kadra kierownicza skontaktowała się z FRP Advisory (firmą konsultingową) i wyraziła zainteresowanie niektórymi aktywami The Body Shop. Sky News poinformowało, że wątpi w zorganizowanie tradycyjnej aukcji. W raporcie zasugerowano również, że kontakt pomiędzy FRP a Next „już utknął w martwym punkcie”. Jeśli Next zawrze umowę z administratorami, według Sky News jest mało prawdopodobne, że The Body Shop zachowa 198 sklepów w Wielkiej Brytanii.

Aktualny właściciel The Body Shop, Aurelius, finansuje działalność i zabezpiecza główne aktywa, w tym akcje i własność intelektualną, które nie podlegają procesowi administracyjnemu. W ciągu najbliższych tygodni FRP ma podjąć  decyzję, czy chce rozpocząć aukcję. Możliwe jest również, że FRP odsprzeda biznes Aureliusowi w nowej formie; The Body Shop sprzedał już część swoich azjatyckich i europejskich przedstawicielstw.

Next to brytyjski międzynarodowy sprzedawca odzieży, obuwia i artykułów gospodarstwa domowego, którego siedziba znajduje się w Enderby w Anglii. Posiada około 700 sklepów, z czego około 500 znajduje się w Wielkiej Brytanii i około 200 w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Następny jest największy sprzedawca detaliczny odzieży pod względem sprzedaży w Wielkiej Brytanii, wyprzedził Marks & Spencer na początku 2012 i 2014 roku. Jest notowany na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych i wchodzi w skład indeksu FTSE 100.

Czytaj także: The Body Shop zamyka sklepy w Belgii

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2025 10:21
Kimberly-Clark przejmuje Kenvue za 48,7 mld dolarów – powstaje globalny Lewiatan beauty
Ten mariaż stworzy jedną z największych biznesowych grup na świecie.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent m.in. marek Huggies i Kleenex, ogłosił przejęcie spółki Kenvue Inc., należącej do segmentu zdrowia konsumenckiego, w transakcji gotówkowo-akcyjnej o wartości około 48,7 mld dolarów. Fuzja połączy dwóch światowych liderów w dziedzinie higieny osobistej i produktów zdrowotnych, tworząc jedną z największych grup w branży, z portfelem obejmującym 10 marek o rocznych przychodach przekraczających miliard dolarów.

Zgodnie z warunkami porozumienia, jednogłośnie zatwierdzonego przez rady nadzorcze obu firm, akcjonariusze Kenvue otrzymają 3,50 dolara w gotówce oraz 0,14625 akcji Kimberly-Clark za każdą posiadaną akcję Kenvue, co odpowiada łącznej wycenie 21,01 dolara za akcję. Po połączeniu nowy podmiot ma generować 32 mld dolarów rocznych przychodów oraz 7 mld dolarów skorygowanego EBITDA. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2026 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych.

Kimberly-Clark szacuje, że fuzja przyniesie 2,1 mld dolarów rocznych synergii operacyjnych, z czego 1,9 mld dolarów pochodzić ma z oszczędności kosztowych, a 500 mln dolarów z dodatkowych przychodów. Po zakończeniu transakcji akcjonariusze Kimberly-Clark będą posiadać 54 proc. udziałów, a akcjonariusze Kenvue 46 proc. w nowym, zintegrowanym koncernie.

Nowa struktura połączy doświadczenie Kimberly-Clark w segmencie dóbr higieny osobistej z naukowo opracowanym portfolio Kenvue w zakresie zdrowia konsumenckiego, obejmującym takie marki jak Neutrogena, Tylenol i Aveeno. Siedziba główna pozostanie w Irving w Teksasie, natomiast Kenvue zachowa znaczącą obecność operacyjną, w tym zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne.

Przejęcie ma wzmocnić strategiczne przesunięcie Kimberly-Clark w kierunku kategorii o wyższej marży i szybszym wzroście, integrując kompetencje w zakresie innowacji, marketingu i R&D. Połączenie potencjału obu firm pozwoli stworzyć jednego z największych światowych graczy na rynku zdrowia i pielęgnacji osobistej, o silnej pozycji konkurencyjnej zarówno w Ameryce Północnej, jak i na kluczowych rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. listopad 2025 18:40