StoryEditor
Producenci
27.02.2024 10:39

Next rozważa zakup The Body Shop

The Body Shop nadal nie może znaleźć swojego docelowego miejsca na biznesowej mapie świata. / Meghna R via Unsplash
Saga z kupnem, sprzedażą i przejmowaniem The Body Shop przez kolejne podmioty trwa. Doniesienia mówią, że The Body Shop UK, który niedawno wszedł w administrację (brytyjski odpowiednik postępowania upadłościowego), może zostać przejęty przez brytyjskiego sprzedawcę odzieży Next. Marki przejęte przez Next w ostatnich latach to między innymi Joules, Cath Kidston, Fat Face, JoJo Maman Bébé i Made.com

Według doniesień następna kadra kierownicza skontaktowała się z FRP Advisory (firmą konsultingową) i wyraziła zainteresowanie niektórymi aktywami The Body Shop. Sky News poinformowało, że wątpi w zorganizowanie tradycyjnej aukcji. W raporcie zasugerowano również, że kontakt pomiędzy FRP a Next „już utknął w martwym punkcie”. Jeśli Next zawrze umowę z administratorami, według Sky News jest mało prawdopodobne, że The Body Shop zachowa 198 sklepów w Wielkiej Brytanii.

Aktualny właściciel The Body Shop, Aurelius, finansuje działalność i zabezpiecza główne aktywa, w tym akcje i własność intelektualną, które nie podlegają procesowi administracyjnemu. W ciągu najbliższych tygodni FRP ma podjąć  decyzję, czy chce rozpocząć aukcję. Możliwe jest również, że FRP odsprzeda biznes Aureliusowi w nowej formie; The Body Shop sprzedał już część swoich azjatyckich i europejskich przedstawicielstw.

Next to brytyjski międzynarodowy sprzedawca odzieży, obuwia i artykułów gospodarstwa domowego, którego siedziba znajduje się w Enderby w Anglii. Posiada około 700 sklepów, z czego około 500 znajduje się w Wielkiej Brytanii i około 200 w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Następny jest największy sprzedawca detaliczny odzieży pod względem sprzedaży w Wielkiej Brytanii, wyprzedził Marks & Spencer na początku 2012 i 2014 roku. Jest notowany na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych i wchodzi w skład indeksu FTSE 100.

Czytaj także: The Body Shop zamyka sklepy w Belgii

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.04.2024 18:06
Sensum Mare wspiera walkę z nowotworami skóry
Marka Sensum Mare podkreśla w swojej komunikacji konieczność ochrony przeciwsłonecznej w profilaktyce nowotworów skóryfot. Sensum Mare
Marka Sensum Mare rozpoczęła kampanię edukacyjną na temat profilaktyki chorób skóry wywołanych przez brak ochrony przed nadmiernym promieniowaniem UV. Część środków ze sprzedaży swoich produktów przekazuje na działania stowarzyszenia wspierającego osoby chore na mięsaki i czerniaki skóry.

Nadmierne opalanie, bez ochrony, jest przyczyną przyspieszonego starzenia się skóry. Może także być podłożem do nowotworów skóry. W Polsce co roku diagnozowanych jest wciąż od 3700 do 4000 przypadków czerniaka.

Wiele marek kosmetycznych zwraca ostatnio uwagę w swoich przekazach na znaczenie profilaktyki przeciwsłonecznej, a tym samym przeciwstarzeniowej i przeciwnowotworowej. W tym kierunku idzie także kampania marki Sensum Mare.

W ramach kampanii „Twoja skóra gotowa na lata” marka przekazuje 5 proc. zysku od sprzedaży produktu Algodrops Satin – kremowej emulsji ochronnej przeciw fotostarzeniu SPF 50+ UVB UVA PA++++ HEV/IR – na działania statutowe Stowarzyszenia Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma. Na stronie internetowej marki produkt kosztuje 169 zł. Na konto Stowarzyszenia wpływa więc 8,25 zł od sprzedanej sztuki.

Czytaj także: DermTech: millenialsi i pokolenie X nie przestrzegają nawyków bezpiecznego opalania

W swoich przekazach marka podkreśla, że stosując proste metody, takie jak: unikanie ekspozycji na słońce w godzinach od 11:00 do 16:00, używanie okularów z filtrem UV oraz okryć głowy, stosowanie kremów z wysokim filtrem ochronnym SPF, odpowiednia aplikacja i  reaplikacja preparatów ochronnych –można znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowania na nowotwory skóry.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.04.2024 10:10
Unilever wykorzystał sztuczną inteligencję do stworzenia swojej przełomowej nowości
Innowacja Unilevera, Wonder Wash, marki Dirt Is Good (znanej także na rynkach jako Persil, OMO i Skip). W Polsce marka Persil jest w portfolio firmy Henkelfot. Unilever
Unilever sięgnął po sztuczną inteligencję, żeby opracować swoje najnowsze wdrożenie – produkt do prania w bardzo krótkich cyklach. Koncern uważa, że w tę stronę – 15-minutowego prania w niskich temperaturach – idą zwyczaje konsumentów.

Unilever idzie w stronę detergentów, które pozwalają wykonać pranie w 15-minutowym cyklu i niewysokich temperaturach. Zdaniem koncernu to uzasadnione ze względu na zmieniający się styl życia konsumentów, a tym samym zmianę codziennych nawyków.

Na popularności zyskała odzież sportowa zatrzymująca nieprzyjemny zapach, a hybrydowy model pracy spowodował, że inaczej ubieramy się, dbamy też inaczej o swoją garderobę.

Zmiana nawyków, np. ograniczenie codziennych dojazdów do pracy, sprawiła, że chociaż ubrania nadal zbierają niewidoczny tłuszcz i brud, większość (70 proc.) pranych przez nas ubrań nie zawiera już widocznych plam. Zamiast tego są zabrudzone potem, kurzem. W rezultacie ponad dwie trzecie (78 proc.) właścicieli pralek przynajmniej raz w tygodniu wybiera program trwający krócej niż 30 minut. To, w połączeniu z pojawieniem się pralek o programach trwających zaledwie 15 minut, stworzyło nową potrzebę konsumentów – produktów do prania, które mogą działać nawet w najkrótszych cyklach i nie pozostawiają lepkiego śladu – czytamy w komunikacie Unilevera.

To uzasadnienie do wprowadzenia na rynek detergentu do prania Wonder Wash, marki Dirt Is Good (znanej także na rynkach jako Persil, OMO i Skip). Ma on radzić sobie z zabrudzeniami odzieży w 15-minutowych cyklach prania i w niskich temperaturach, co jest trudne do osiągnięcia w przypadku tradycyjnych detergentów w płynie. Użytkownicy skarżą się, że nie dość dobrze radzą one sobie z czyszczeniem odzieży i usuwaniem nieprzyjemnych zapachów.

– W ramach strategii czystej przyszłości firmy Unilever Home Care chodzi nie tylko o zapewnienie najwyższej jakości prania, ale także o zmniejszenie wpływu na środowisko poprzez zachęcanie do stosowania krótszych, energooszczędnych cykli – skomentował Eduardo Campanella, prezes grupy biznesowej Unilever Home Care.

W stworzeniu produktu Unilever wykorzystał robotykę i sztuczną inteligencję oraz zgłosił 35 patentów.

Wonder Wash pojawi się w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Chinach od połowy kwietnia u wszystkich głównych sprzedawców detalicznych, a następnie, pod koniec tego roku, dystrybucja rozszerzy się na inne rynki.

W kampanii reklamowej nowość będzie promował Usain Bolt, najszybszy człowiek na świecie.

Czytaj także: Dove odżegnuje się od używania AI w materiałach reklamowych przedstawiających ludzi

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. kwiecień 2024 21:50