StoryEditor
Producenci
11.04.2022 00:00

Nikolas Krauss odchodzi z Henkla sprzeciwiając się polityce koncernu wobec Rosji

– Chociaż bardzo podoba mi się moja obecna rola, nie mogę poprzeć decyzji Henkla o kontynuowaniu działalności biznesowej w Rosji w związku z inwazją Putina na Ukrainę – napisał na swoim profilu na LI Nikolas Krauss, członek zarządu w koncernie Henkel .

Nie wszyscy menedżerowie zgadzają się dziś z polityką wobec Rosji firm, w których pracują. Nadal głośnym echem w biznesie  odbija się odejście z firmy Henkel Nikolasa Kraussa, Global Head of Industrials & Electronics and Regional Head of Adhesive Technologies Americas.

Po prawie dekadzie pracy w Henklu, złożył on rezygnację z zajmowanego stanowiska.

– Chociaż bardzo podoba mi się moja obecna rola, nie mogę poprzeć decyzji Henkla o kontynuowaniu działalności biznesowej w Rosji w związku z inwazją Putina na Ukrainę – napisał Nikolas Krauss  na swoim profilu na LinkedIn.

–  Wierzę, że jest to przełomowy moment w historii, w którym globalna społeczność musi się zjednoczyć i stanowczo przeciwstawić się Putinowi i jego bezpodstawnej wojnie, która zagraża nie tylko całemu narodowi i jego mieszkańcom, ale także globalnemu systemowi opartemu na zasadach, który zapewnił bezprecedensowy globalny pokój i dobrobyt przez ostatnie 70 lat – podkreślił.

Zaznaczył również, że jego zdaniem spółkach spoczywa odpowiedzialność, która wykracza daleko poza tworzenie wartości dla akcjonariuszy. Obejmuje to robienie właściwych rzeczy, niezależnie od tego, co robią konkurenci, co jest wystarczające pod względem prawnym i co jest wygodne lub finansowo korzystne. Jako przykład działań Henkla, z których był dumny, podał wyjątkową reakcję koncernu na pandemię COVID.

– Jeśli chodzi o Rosję, moim zdaniem nie ma wątpliwości co do tego, co jest właściwe do zrobienia i wspaniale jest widzieć, jak wiele firm zajmuje stanowisko. Mam nadzieję, że Henkel zmieni swoje obecne stanowisko w tej sprawie i ponownie zobowiąże się do realizacji swojego celu – napisał Nikolas Krauss. Tym celem jest deklarowane przez koncern działanie dla dobra pokoleń. 

Odniósł się również do postawy polityków i rządów.

– To samo dotyczy rządów, a zwłaszcza rządu niemieckiego, który jest jednym z największych nabywców rosyjskich towarów. Jeśli naprawdę chcemy żyć zgodnie z naszymi najbardziej podstawowymi wartościami, takimi jak obrona życia, wolności i rządów prawa, musimy być gotowi podjąć niewygodne decyzje, w tym natychmiast wstrzymać wszystkie zakupy ropy i gazu z Rosji. Jesteśmy winni naszym ukraińskim przyjaciołom i społeczności międzynarodowej, to, że nie będziemy popierać  wojny Putina, nawet jeśli oznacza to stawienie czoła recesji w ciągu najbliższych lat. Niemcy są zamożne i wystarczająco silne, aby sprostać temu wyzwaniu, jednocześnie dbając o swoich najsłabszych obywateli i wyłonić się jako silniejszy, bardziej zjednoczony i bardziej szanowany kraj – napisał Nikolas Krauss.

Podziękował swoim współpracownikom:

– Jestem wdzięczny za możliwości, jakie otrzymałem i za możliwość przyczynienia się do kształtowania działalności Henkel Adhesive Technologies. Henkel jest pod wieloma względami doskonałą firmą i jestem wdzięczny za utalentowanych, współpracujących i zaangażowanych kolegów, z którymi mogłem pracować.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.09.2025 15:38
Lush zamyka sklepy w Wielkiej Brytanii w geście solidarności z Gazą
Brytyjska marka kosmetyków w geście solidarności zamknęła sklepy.Lush

3 września 2025 roku wszystkie sklepy Lush w Wielkiej Brytanii, a także fabryki i strona internetowa marki, zostały zamknięte na jeden dzień. Firma w ten sposób wyraziła solidarność z mieszkańcami Gazy, gdzie według Lush miliony ludzi cierpią głód, a dostęp do pomocy humanitarnej jest blokowany. W witrynach sklepów pojawiło się hasło „STOP STARVING GAZA – WE ARE CLOSED IN SOLIDARITY”.

Dla marki, która prowadzi działalność w ponad 50 krajach i której fundamentem jest obsługa klienta, decyzja o wstrzymaniu sprzedaży oznaczała realne straty finansowe. Zamknięcie oznaczało nie tylko brak jednodniowych przychodów, ale także utratę wpływów podatkowych przez budżet państwa. Jak podkreśla firma, gest ten miał również na celu zwrócenie uwagi rządu brytyjskiego na potrzebę pilnych działań w zakresie pomocy humanitarnej i zakończenia sprzedaży broni do regionu objętego konfliktem.

" allowfullscreen="allowfullscreen">

Z inicjatywą solidarnościową powiązano również powrót do sprzedaży fundraisingowego mydła Watermelon Slice. Produkt ten wcześniej okazał się największym sukcesem Lush w historii działań charytatywnych – zebrane środki wspierały zdrowie psychiczne dzieci w Palestynie. Teraz dochód z ponownej sprzedaży mydła ma być przeznaczony na wsparcie medyczne, w tym finansowanie protez dla dzieci i dorosłych poszkodowanych w Gazie.

image

Lush wspomoże charytatywnie dzieci w oblężonej Gazie

Choć akcja rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii, skąd wywodzi się marka, Lush zaznacza, że podobne inicjatywy mogą pojawić się również w innych krajach, w których prowadzi działalność. Globalna sieć firmy obejmuje ponad 50 rynków, a wśród pracowników i klientów dostrzegalne jest silne poparcie dla działań solidarnościowych wobec Palestyny.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.09.2025 14:03
Pieluszki... motywacyjne? Dada aktywizuje rodziców w specjalnej akcji
Motywacja może się przydać zwłaszcza przy przewijaniu o 3 rano.Dada

Ponad 10 000 zgłoszeń wpłynęło w specjalnym konkursie zorganizowanym z okazji 25-lecia marki Dada. Zadaniem rodziców było stworzenie haseł, które mają rozbawić lub podnieść na duchu innych rodziców w codziennych obowiązkach, takich jak przewijanie czy usypianie dzieci. Spośród tak dużej liczby prac jury wyłoniło finałową dwunastkę zwycięskich propozycji. Wcześniej marka sama zaprezentowała kilka zabawnych haseł nadrukowanych na pieluszkach, aby zainspirować uczestników do udziału w zabawie.

Według Alicji Siarkowskiej, starszej menedżerki ds. marketingu w sieci Biedronka, nadesłane propozycje pokazały, że rodzice mają duży dystans do siebie i potrzebują wsparcia w trudach codziennego życia z dziećmi. Niektóre hasła były wzruszające, inne wyjątkowo zabawne, co sprawiło, że wybór finałowych prac był dużym wyzwaniem. Marka nie ujawnia jednak, jakie dokładnie hasła znalazły się na pieluszkach – ich odkrywanie przypomina loterię, w której nagrodą jest pozytywny komunikat potrafiący poprawić humor nawet po kilku nieprzespanych nocach.

Limitowana edycja pieluszek Dada Extra Care z nadrukami motywacyjnych haseł trafiła do sprzedaży jako część obchodów jubileuszu marki. Pieluszki dostępne są w rozmiarach od 1 do 6 w sklepach sieci Biedronka. W najbliższych dniach mają pojawić się również w promocji cenowej, co ma dodatkowo zachęcić rodziców do sięgnięcia po tę wyjątkową odsłonę produktu.

Dada od 25 lat towarzyszy rodzicom w opiece nad dziećmi i jest najchętniej wybieraną marką pieluszek w Polsce – potwierdzają to badania Ontex za YouGov CP Poland, Panel Gospodarstw Domowych. Produkty Dada powstają we współpracy z Instytutem Matki i Dziecka, co gwarantuje ich bezpieczeństwo, delikatność i zgodność z potrzebami najmłodszych. W jubileuszowej edycji pieluszek marka postawiła nie tylko na innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale także na drobne gesty wsparcia i solidarności między rodzicami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. wrzesień 2025 05:35