StoryEditor
Producenci
11.04.2022 00:00

Nikolas Krauss odchodzi z Henkla sprzeciwiając się polityce koncernu wobec Rosji

– Chociaż bardzo podoba mi się moja obecna rola, nie mogę poprzeć decyzji Henkla o kontynuowaniu działalności biznesowej w Rosji w związku z inwazją Putina na Ukrainę – napisał na swoim profilu na LI Nikolas Krauss, członek zarządu w koncernie Henkel .

Nie wszyscy menedżerowie zgadzają się dziś z polityką wobec Rosji firm, w których pracują. Nadal głośnym echem w biznesie  odbija się odejście z firmy Henkel Nikolasa Kraussa, Global Head of Industrials & Electronics and Regional Head of Adhesive Technologies Americas.

Po prawie dekadzie pracy w Henklu, złożył on rezygnację z zajmowanego stanowiska.

– Chociaż bardzo podoba mi się moja obecna rola, nie mogę poprzeć decyzji Henkla o kontynuowaniu działalności biznesowej w Rosji w związku z inwazją Putina na Ukrainę – napisał Nikolas Krauss  na swoim profilu na LinkedIn.

–  Wierzę, że jest to przełomowy moment w historii, w którym globalna społeczność musi się zjednoczyć i stanowczo przeciwstawić się Putinowi i jego bezpodstawnej wojnie, która zagraża nie tylko całemu narodowi i jego mieszkańcom, ale także globalnemu systemowi opartemu na zasadach, który zapewnił bezprecedensowy globalny pokój i dobrobyt przez ostatnie 70 lat – podkreślił.

Zaznaczył również, że jego zdaniem spółkach spoczywa odpowiedzialność, która wykracza daleko poza tworzenie wartości dla akcjonariuszy. Obejmuje to robienie właściwych rzeczy, niezależnie od tego, co robią konkurenci, co jest wystarczające pod względem prawnym i co jest wygodne lub finansowo korzystne. Jako przykład działań Henkla, z których był dumny, podał wyjątkową reakcję koncernu na pandemię COVID.

– Jeśli chodzi o Rosję, moim zdaniem nie ma wątpliwości co do tego, co jest właściwe do zrobienia i wspaniale jest widzieć, jak wiele firm zajmuje stanowisko. Mam nadzieję, że Henkel zmieni swoje obecne stanowisko w tej sprawie i ponownie zobowiąże się do realizacji swojego celu – napisał Nikolas Krauss. Tym celem jest deklarowane przez koncern działanie dla dobra pokoleń. 

Odniósł się również do postawy polityków i rządów.

– To samo dotyczy rządów, a zwłaszcza rządu niemieckiego, który jest jednym z największych nabywców rosyjskich towarów. Jeśli naprawdę chcemy żyć zgodnie z naszymi najbardziej podstawowymi wartościami, takimi jak obrona życia, wolności i rządów prawa, musimy być gotowi podjąć niewygodne decyzje, w tym natychmiast wstrzymać wszystkie zakupy ropy i gazu z Rosji. Jesteśmy winni naszym ukraińskim przyjaciołom i społeczności międzynarodowej, to, że nie będziemy popierać  wojny Putina, nawet jeśli oznacza to stawienie czoła recesji w ciągu najbliższych lat. Niemcy są zamożne i wystarczająco silne, aby sprostać temu wyzwaniu, jednocześnie dbając o swoich najsłabszych obywateli i wyłonić się jako silniejszy, bardziej zjednoczony i bardziej szanowany kraj – napisał Nikolas Krauss.

Podziękował swoim współpracownikom:

– Jestem wdzięczny za możliwości, jakie otrzymałem i za możliwość przyczynienia się do kształtowania działalności Henkel Adhesive Technologies. Henkel jest pod wieloma względami doskonałą firmą i jestem wdzięczny za utalentowanych, współpracujących i zaangażowanych kolegów, z którymi mogłem pracować.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 15:51
Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji
Firma, która ma w portfolio między innymi Bourjois, Hugo Boss i Kylie Cosmetics, zapowiedziała redukcje zasobów ludzkich.Coty

24 kwietnia firma Coty poinformowała o planowanym zwolnieniu 700 pracowników na całym świecie. Decyzja ta jest częścią trwającej od 2020 roku transformacji strategicznej pod nazwą „All-in to Win”, której celem jest poprawa rentowności i uproszczenie struktur operacyjnych. Choć nie wskazano, które stanowiska zostaną objęte redukcją, Coty zadeklarowało, że przestrzegać będzie wszystkich wymaganych przepisów prawnych wobec osób dotkniętych zmianami.

Koszty związane z najnowszym etapem restrukturyzacji wyniosą 80 mln dolarów w formie jednorazowej płatności gotówkowej. Mimo tego wydatku, firma oczekuje rocznych oszczędności w wysokości 130 mln dolarów przed opodatkowaniem – w tym 80 mln dolarów już w 2026 roku oraz 50 mln dolarów w 2027. Dodatkowo, w ramach programu produktywności, Coty planuje wygenerować 120 mln dolarów oszczędności w łańcuchu dostaw i obszarze zakupów w 2025 roku.

Transformacja Coty opiera się na czterech filarach. Należy do nich uproszczenie struktury organizacyjnej w kluczowych regionach operacyjnych, co ma ograniczyć dublowanie funkcji i zwiększyć efektywność działania. Firma planuje również scentralizowanie funkcji wsparcia w celu ich lepszego dopasowania do nowych struktur regionalnych. Trzecim elementem jest skoncentrowanie zasobów na mniejszej liczbie inicjatyw innowacyjnych, które mają przynieść większy wpływ rynkowy.

Czwarty filar reformy zakłada optymalizację wydatków poprzez strukturalne ograniczenie kosztów stałych niezwiązanych z zatrudnieniem. Dyrektor generalna Coty, Sue Nabi, podkreśliła, że nadrzędnym celem programu „All-in to Win” jest stworzenie bardziej odpornej i rentownej organizacji, zdolnej do trwałego wzrostu i dalszych inwestycji w rozwój marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 21:23