StoryEditor
Producenci
06.04.2022 00:00

Nivea, Garnier i OnlyBio to najczęściej wybierane marki pielęgnacji włosów [RAPORT]

TOP 3 marek szamponów i odżywek do włosów to Nivea, Garnier i OnlyBio. Konsumenci raczej nie ufają w tej kategorii markom własnym. Produkty Cien oferowane przez dyskont Lidl znalazły się dopiero na 14 miejscu w wiosennej edycji zestawienia 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar.

98 proc. ankietowanych w badaniu 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar potwierdziło, że kupuje szampony i odżywki do włosów. Najwięcej z nich wskazało na markę Nivea (22 proc.). Główną grupę nabywców tej marki stanowią shopperowi domatorzy.

Są to konsumenci, którzy szukają promocji i wiedzą jakie marki chcą kupić, mają ulubione sklepy. Zawsze też mają przy sobie gotową listę zakupów. Nie specjalnie lubią zakupy, nie podążają za trendami konsumenckimi i nie szukają nowości, jednak chętnie wspierają gospodarkę wybierając polskie produkty (dla wielu z nich Nivea jest marką polską).

Czytaj też: Najwięcej konsumentów szuka tanich markowych produktów [BADANIE]

Na drugiej pozycji znalazły się szampony i odżywki Garnier. Produkty tej marki, oprócz shopperowych domatorów, kupują cenowi entuzjaści oraz cenoholicy. Ci pierwsi lubią zakupy i wszystko co z nimi związane. Mają ulubione marki i sklepy, często jeżdżą na zakupy i sprawia im to przyjemność. Lubią przygotować się do zakupów, np. porównując oferty różnych sklepów. Podążają za trendami. Są podatni na reklamy online w mediach społecznościowych i opinie influencerów.

Natomiast cenoholicy szukają okazji i dobrych cen. Nie zwracają uwagi na ekologię. Lubią sprawdzone produkty, niechętnie podchodzą do nowości.

Wielką trójkę w kategorii szampony i odżywki zamyka marka Only Bio, która przed rokiem w ogóle nie była klasyfikowana w zestawieniu FMCG Brands We Shop. Obecnie wskazało na nią 19 prac. konsumentów.

Po jej produkty w większości sięgają świadomi koneserzy. Są to konsumenci, którzy zwracają szczególną uwagę na środowisko i produkty, które o nie dbają. Częściej kupują marki polskie, wspierając gospodarkę. Czytają też etykiety. Cena nie ma dla nich tak dużego znaczenia jak szerszy kontekst tego, jak ich zakupy wpływają na otoczenie. Są modni, zakupy sprawiają im przyjemność i często kierują się wyborami promowanymi przez influencerów.

Z badania 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar wynika również, że konsumenci raczej nie ufają w markom własnym w kategorii szamponów i odżywek do włosów. Produkty Cien oferowane przez dyskont Lidl znalazły się dopiero na 14 miejscu w wiosenne edycji zestawienia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 06:47