Nivea i Rossmann obok Google znalazły się w pierwszej trójce najbardziej cenionych marek w Polsce – wynika z najnowszej edycji badania „Meaningful Brands” realizowanego przez Havas Media. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają: Biedronka, YouTube, Tymbark, Allegro, Samsung, Mercedes Benz i Cisowianka. W ujęciu globalnym ranking zdominowały największe marki internetowe. Google, PayPal, WhatsApp, YouTube, Samsung, Mercedes Benz, Nivea, Microsoft, IKEA i Lego – to pierwsza dziesiątka. Warto odnotować, że w zestawieniu, na miejscu 24, tuż za Facebookiem znalazła się marka Ziaja – obok Nivei jedyna marka kosmetyczna, która weszła do pierwszej trzydziestki.
Rosną oczekiwania konsumentów wobec marek. Aż 75 proc. badanych oczekuje, że marki będą mieć realny wpływ na zwiększanie komfortu i jakości życia, ale tylko 40 proc. uważa, że faktycznie to robią. Co szczególnie ciekawe dla większość konsumentów nie miałoby znaczenia, jeśli 74 proc. marek zniknęłoby z rynku.
Badanie Havas Media Group „Meaningful Brands” ma wymiar globalny. Obejmuje 33 kraje, 300 tys. ludzi i 1500 marek i mierzy jakość korzyści, jakie marka wnosi w życie konsumentów. W Polsce najnowszą falę badania przeprowadzono na grupie ponad 21 tys. respondentów i 71 markach w 9 kategoriach produktowych.