Wysoka rozpoznawalność nowego języka komunikacji Nivea ułatwi konsumentom na całym świecie odnalezienie poszukiwanych produktów naszej marki – przekonuje Ralph Gusko, członek zarządu Beiersdorf ds. marek i łańcucha dostaw. W pierwszej kolejności zmienią się opakowania wszystkich kosmetyków do pielęgnacji ciała. Zmiany będą wprowadzane stopniowo tak, by najpóźniej do końca roku objąć wszystkie produkty pielęgnacyjne. Przy przygotowywaniu nowych opakowań Nivea, Beiersdorf współpracował ze znanym projektantem Yvesem Béharem.
Longchamp, paryski dom mody, znany głównie z produkcji charakterystycznych toreb, torebek i akcesoriów, podpisał 22 lipca umowę licencyjną z grupą Interparfums. Umowa weszła w życie z momentem jej podpisania i ma obowiązywać do końca 2036 roku.
– W ramach tej globalnej umowy, obowiązującej na wyłączność, Interparfums będzie odpowiedzialne za tworzenie, produkcję i dystrybucję linii zapachowych, dostępnych w punktach sprzedaży marki Longchamp oraz w ramach dystrybucji selektywnej (domy towarowe, perfumerie i sklepy wolnocłowe) – poinformowały obydwie grupy, Interparfums i Longchamp, w opublikowanym wspólnie komunikacie prasowym.
Poinformowano przy tym, że pierwszy nowy produkt, wprowadzony w ramach tej umowy, ma trafić na rynek w 2027 roku.
Zobacz też: Kolejna marka modowa wkracza do branży perfumiarskiej – tym razem Jacquemus
Grupa Interparfums posiada licencje na perfumy takich marek, jak m.in. marek Boucheron, Lacoste, Karl Lagerfeld i Van Cleef & Arpels. Jest również właścicielem marek perfum Lanvin, Goutal i Rochas.
Grupa w 2024 roku odnotowała sprzedaż na poziomie 880 mln euro.
Zobacz też: Interparfums zamknęło I. kwartał 2025 wzrostem przychodów
Longchamp to francuska firma, która już od czterech pokoleń znajduje się w rękach rodziny Cassegrain – potomków jej założyciela, Jeana Cassegraina. Na przestrzeni ponad siedmiu dekad marka ta, założona w Paryżu w 1948 roku, zyskała międzynarodową renomę. Obecnie na całym świecie działa ok. 350 butików Longchamp oraz firmowy sklep internetowy.
W ostatnich latach ta marka z tradycjami stała się popularna wśród młodego pokolenia – odkryły ją na nowo i polubiły "Zetki", a charakterystyczne (lekkie, solidne, praktyczne i wygodne) ortalionowe torby z logotypem konia wyścigowego stały się popularnym akcesorium wśród studentek i licealistek.
L‘Oréal India, spółka zależna należąca do globalnego giganta kosmetycznego L‘Oréal, wprowadziła zmiany w strukturze zarządzania w Indiach. Krok ten wskazuje na ambicje firmy, aby rozwijać się na jednym z najbardziej dynamicznych obecnie rynków kosmetycznych na świecie. Od 1 października Jacques Lebel obejmie stanowisko dyrektora generalnego L‘Oréal India, zastępując Aseema Kaushika, który obejmie stanowisko prezesa
Jak wskazują branżowe media, ta zmiana w systemie zarządzania następuje w momencie, gdy francuski gigant kosmetyczny podąża w kierunku ponad dwukrotnego zwiększenia swojego biznesu w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Te ambitne plany są podyktowane szybkim rozwojem rynku kosmetycznego w Indiach, napędzanym przez rosnącą klasę średnią i zauważalny, zwiększony popyt na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.
Jacques Lebel był wcześniej dyrektorem generalnym działu konsumenckiego L‘Oréal w Meksyku. Przed dołączeniem do L‘Oréal zajmował stanowiska kierownicze w Procter & Gamble oraz AB InBev.
Aseem Kaushik, który obejmie stanowisko prezesa L‘Oréal India, będzie skupiać się wizerunku korporacji, public affairs, relacjach z instytucjami i inicjatywach CSR.
L‘Oréal, działający na rynku indyjskim od 1994 roku, może się obecnie pochwalić zróżnicowanym portfolio, obejmującym marki konsumenckie (L‘Oréal Paris, Maybelline New York i Garnier), a także marki luksusowe (Lancôme, Kiehl‘s i Yves Saint Laurent Beauté). L‘Oréal podkreśla, że 95 swoich produktów przeznaczonych na rynek indyjski produkuje lokalnie - jest to ok. 500 mln sztuk w skali roku.
Część tej produkcji jest eksportowana, głównie do krajów Zatoki Perskiej.
– Zamierzamy rozbudować nasze fabryki, zwiększyć moce produkcyjne i wzmocnić eksport – podkreślał w wypowiedziach dla mediów w czerwcu ub. roku prezes L‘Oréal, Nicolas Hieronimus, potwierdzając strategiczne znaczenie Indii dla grupy.
Zobacz też: L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Firma zwiększyła również inwestycje na lokalnym rynku, nabywając w ostatnim czasie udziały w dwóch wschodzących indyjskich markach – Deconstruct (pielęgnacja skóry) i Arata (pielęgnacja włosów) – za pośrednictwem funduszu inwestycyjnego Bold, skupionego na innowacyjnych start-upach w sektorze kosmetycznych.
Wg prognoz, do 2027 roku indyjski rynek kosmetyczny może osiągnąć wartość 28,8 mld euro.
Zobacz też: Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach