StoryEditor
Producenci
05.06.2023 00:00

Olivia Garden przekaże 20 tys. zł na Kampanię Przeciw Homofobii

Olivia Garden z limitowaną kolekcją szczotek Pride wspiera Kampanię Przeciw Homofobiifot. materiały prasowe
Marka Olivia Garden, oferująca akcesoria do włosów, kwotą 20 tys. zł pozyskaną ze sprzedaży limitowanej kolekcji szczotek Pride, wesprze Kampanię Przeciw Homofobii.

Marka akcesoriów do włosów Olivia Garden, w ramach Miesiąca Dumy zaoferowała limitowaną kolekcję szczotek Pride. Jeszcze w czerwcu zamierza tez przekazać 20 tys. zł z jej sprzedaży na rzecz Kampanii Przeciw Homofofobii, która jest największą organizacją pozarządową działającą na rzecz osób LGBT+.

Kolekcja Pride powstała na bazie szczotek iDetangle, przeznaczonych do rozczesywania każdego rodzaju włosów. Ich charakterystyczny kształt sprawia, że dostosowują się do kształtu głowy, delikatnie ją masując. Wyróżnikiem limitowanej oferty są kolory szczotek nawiązujące do kolorystyki tęczy.

Czytaj też: 

Garnier z okazji Miesiąca Dumy wypuścił płyn micelarny w tęczowej odsłonie

Jak odpowiedzialnie wprowadzać tęczowy marketing w branży beauty?

Konsumenci doceniają marki dostrzegające problem wykluczenia i różnorodności

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.09.2023 09:34

Natural Pharmaceuticals dostał 5 mln zł kary od UOKiK za nieuczciwe praktyki związane z wysyłkową sprzedażą suplementów diety

Konsmenci zaintersowani darmową próbką witaminy D, poprzez manimipulacje spółki zamawiali roczną, płatną subskrypcje suplemnetów dietyShutrerstock
Prezes UOKiK nałożył ponad 5 mln zł kary na Natural Pharmaceuticals. Dodatkowo sankcje finansowe objęły także osobę zarządzającą spółką. Firma oferowała darmowe próbki suplementów, a wysyłała rachunki za roczny zapas produktu wraz z subskrypcją.

Prezes UOKiK wydał decyzję, w której uznał, że działania Natural Pharmaceuticals naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Urząd  zakwestionował siedem praktyk, które w różny sposób mogły wpływać na proces decyzyjny konsumentów i manipulować ich zachowaniem.

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK podkreśla

Konsekwentnie przypominamy o znaczeniu przejrzystej komunikacji dla bezpieczeństwa konsumentów. Nietransparentne metody informowania o udziale w programie corocznych dostaw, rzekomy milion zadowolonych klientów danego suplementu, darmowe próbki, które okazywały się płatną subskrypcją – to tylko wybrane przykłady komunikacji marketingowej opartej na manipulacji i wprowadzających w błąd informacjach. Uznałem, że działania spółki Natural Pharmaceuticals naruszają zbiorowe interesy konsumentów i nałożyłem za ich stosowanie kary pieniężne.

 

Manipulacja danymi i rzekome rekomendacje

 

UOKiK wziął pod lupe działania Natural Pharmaceuticals ponad rok temu. Ostatecznie uznał, że już pierwszy kontakt konsumentów z ofertą suplementów diety oferowanych przez firmę za pośrednictwem reklamy telewizyjnej, drukowanych kuponów zamówienia, czy stron internetowych – mógł wprowadzać ich w błąd. Spółka chwaliła się „ponad milionem zadowolonych klientów” danego produktu, podczas gdy informacja ta dotyczyła liczby klientów przedsiębiorcy ogółem. Przedsiębiorca sugerował również, że stosowanie produktu jest zalecane w ramach ogólnopolskich kampanii zdrowotnych. Niektóre materiały marketingowe wykorzystywały autorytet instytucji publicznych i powoływały się na rzekome rekomendacje Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności dla danego suplementu. W reklamie telewizyjnej spółka informowała m.in., że każde gospodarstwo domowe może zamówić darmowy roczny zapas witaminy D, podczas gdy niezbędne było pokrycie kosztów wysyłki produktu, czego konsumenci mogli nie odczytać. Ponadto, spółka w niewłaściwy sposób oznaczała przycisk służący do internetowego składania zamówienia, co jest niezgodne z ustawą o prawach konsumenta.

 

Dark patterns – zamówienie darmowej próbki wymuszało potwierdzenie rocznej subskrypcji

 

Na niektórych stronach internetowych Natural Pharmaceuticals oferował darmową próbkę suplementu diety. Gdy konsument klikał żeby potwierdzić chęć jej otrzymania, niemal natychmiast pojawiało się kolejne okno z podobnym komunikatem, który nie dotyczył jednak darmowej próbki, ale rocznego płatnego zapasu produktu wraz z subskrypcją. Ze względu na treść i formę graficzną, dla konsumentów mogło to być nie do rozróżnienia. Analizowane skargi potwierdziły, że spółka stosowała mechanizm przekierowania - zamówienie darmowej próbki i zapis na płatną subskrypcję następowały bezpośrednio po sobie. Wyświetlane w oknie z podziękowaniem za złożone zamówienie mogły być traktowane przez konsumentów jako kontynuacja procesu zapisu na bezpłatną próbkę produktu.

Co więcej, w kanałach kontaktu z konsumentem – na stronach internetowych, w drukowanych kuponach zamówienia, czy poprzez infolinię – spółka prezentowała m.in. roczny zapas danego produktu. Gdy po czasie przychodziła przesyłka, wówczas okazywało się, że oferta przedsiębiorcy obejmowała także płatną subskrypcję suplementów diety, czego konsumenci mogli być nieświadomi.

Wyżej wymienione praktyki związane z przekierowaniem oraz subskrypcją suplementów diety, w tym powoływanie się na społeczny dowód słuszności („milion zadowolonych…”) dla manipulowania klientem, należy traktować jako dark patterns (zwodnicze interfejsy). To nazwa obejmująca wszelkie elementy, które wymuszają w przestrzeni wirtualnej niezamierzone lub niechciane działania konsumentów z korzyścią dla przedsiębiorcy.

 

Kara finansowa oraz zobowiązanie do zamieszczenia oświadczenia

 

Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK nałożył na przedsiębiorcę karę w łącznej wysokości 5 196 840 zł. Finansową sankcję w wysokości 110 000 zł za umyślne dopuszczenie do naruszenia przez przedsiębiorcę przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów poniesie także Carl Jonas Törnquist, prezes spółki. Po uprawomocnieniu się decyzji przedsiębiorca będzie musiał poinformować o niej wszystkich konsumentów, którzy od 14 lutego 2017 r. byli lub są jego klientami, a także zamieścić oświadczenie na swojej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych.

Decyzja Prezesa UOKiK nie jest prawomocna, spółce i osobie nią zarządzającej przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.09.2023 15:29

Johnson & Johnson zmienia logo i zapowiada nową erę działalności

W nowym logo Johnson & Johnson każda litera jest odrębnym pociągnięciem pióra. Obowiązywać będzie zarówno długa nazwa, jak i jej skrót J&JJohnson & Johnson
Spółka Johnson & Johnson łączy segmenty technologii medycznej i farmaceutycznej pod wspólna marką. Zmianie tej towarzyszy nowa identyfikacja wizualna, której przekaz podkreśla innowacyjność w stawianiu czoła najpoważniejszym wyzwaniom zdrowotnym.

Spółka Johnson & Johnson poinformowała o połączeniu dwóch segmentów firmy. Farmaceutyczny Janssen będzie teraz nosił nazwę Johnson & Johnson Innovative Medicine, a segment technologii medycznych nadal będzie nosił nazwę Johnson & Johnson MedTech.  

Ogłoszenie to wyznacza nową erę dla firmy Johnson & Johnson, która wykorzystuje swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie innowacyjnej medycyny i technologii medycznych do zapobiegania, leczenia i leczenia złożonych chorób oraz wprowadzania inteligentniejszych, mniej inwazyjnych i bardziej spersonalizowanych rozwiązań – podała firma w komunikacie.

image
FOTO: Johnson & Johnson
Na potrzeby tego nowego rozdziału firma zmodernizowała swoje logo. Porzuciła kursywę, która towarzyszyła jej przez ponad 135 lat i była nawiązaniem do podpisu założyciela. Teraz każda litera jest odrębnym pociągnięciem pióra. Obowiązywać będzie zarówno długa nazwa, jak i jej skrót, wokół którego ma być zbudowany większy kapitał. Chodzi o bardziej nowoczesny sposób komunikacji – szczególnie w interfejsach cyfrowych. 

Logo będzie w dalszym ciągu wykorzystywać kolor czerwony, tym razem jednak w wersji jaśniejszej. Ma to oddawać możliwości szybkiego reagowania na wyzwania zdrowotne, ewoluowania z duchem czasu i nadawania tempa. Wykorzystana czcionka ma świadczyć o otwartości marki, jej energii i inkluzywności, a jednocześnie nieść przekaz o jej wyjątkowym podejściu do opieki zdrowotnej. 

Nowe logo, kolory i czcionka zostaną z czasem wprowadzone we wszystkich materiałach firmowych, opakowaniach produktów i elementach marki.

Johnson & Johnson to amerykański koncern koncentrujący się na trzech segmentach działalności: medycznej, farmaceutycznej oraz kosmetycznej. W ramach tej ostatniej zajmuję się produkcją marek Johnson’s Baby, Listerine, Clean & Clear, O.B. i Carefree oraz Le Petit Marseille.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. wrzesień 2023 11:26