StoryEditor
Producenci
18.08.2023 14:40

Oriflame planuje likwidację około 20 proc. etatów w firmie

Oriflame przeprowadzi restrukturyzację firmy, co ma przynieść oszczędności w wysokości ok. 57 milionów dolarów rocznie. / Shutterstock
Oriflame jest w trakcie wdrażania oszczędnościowego programu, którego celem jest zwiększenie rentowności i zapewnienie długoterminowego wzrostu. Program ten ma na celu stworzenie bardziej kompaktowej i sprawnej organizacji i oczekuje się, że po ukończeniu przyniesie roczne oszczędności w wysokości 57 milionów dolarów.

Oriflame zaciska pasa i aktualnie wprowadza program oszczędnościowy, który ma na celu zwiększenie opłacalności oraz zapewnienie trwałego wzrostu firmy. Program ten ma na celu restrukturyzację organizacji w celu zwiększenia efektywności i oszacowano, że po zakończeniu wdrożenia ma przynieść oszczędności w wysokości ok. 57 milionów dolarów rocznie. W maju bieżącego roku marka zdecydowała się na wycofanie z rynku rosyjskiego, dokonując sprzedaży swoich aktywów.

Z wyników finansowych przedstawionych w raporcie firmy wynika, że całkowita sprzedaż w euro w drugim kwartale lub w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 czerwca 2023 roku wyniosła 233,6 miliona dolarów, co oznacza spadek o 14 procent. Skorygowany wynik EBITDA w tym okresie wyniósł 15,2 miliona dolarów, przy skorygowanej marży EBITDA na poziomie 6,6 procent. Równocześnie, poprawiony zysk operacyjny wyniósł 7,5 miliona dolarów, zaś poprawiona marża operacyjna osiągnęła poziom 6,7 procent.

Podjęliśmy trudną – ale konieczną – decyzję, a dzisiejsza zapowiedź wpłynie na wielu naszych pracowników [...] „Otoczenie jest coraz bardziej wymagające i po okresie słabszej sprzedaży i niższej rentowności istnieje potrzeba kompleksowego program wydajności, aby zapewnić ciągły rozwój naszej firmy. Program ten stworzy miejsce na dalsze inwestycje w rozwój produktów i rynku, a także udoskonalanie procesów. Będziemy nadal rozwijać nasz fantastyczny model biznesowy. Dzięki szczuplejszej i bardziej elastycznej konfiguracji będziemy mogli wzmocnić wsparcie dla naszych Brand Partnerów realizujących swoje przedsiębiorcze marzenia we współpracy z Oriflame

 – powiedziała Anna Malmhake, CEO Oriflame.

Częścią tego planu redukcji kosztów są zmiany personalne, w tym eliminacja około 20 proc. etatów w firmie i zmniejszenie całkowitej liczby pracowników na wszystkich poziomach i regionach z 4450 do 3600. Dyrektor operacyjny i zastępca dyrektora generalnego Oriflame, Jesper Martinsson, który już zapowiedział, że będzie szukał zewnętrznych możliwości rozwoju, zostanie zastąpiony przez Niclasa Palmquista, który wcześniej pełnił funkcję wiceprezesa ds. technologii biznesowych i doświadczeń cyfrowych.

Oczekuje się, że program zostanie w pełni wdrożony do III kwartału 2024 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 21:16