StoryEditor
Producenci
22.09.2017 00:00

Pasty Blend-a-med z nową formułą i w odmienionych opakowaniach

Zmiana opakowań past do zębów Blend-a-med na kolor biały ma symbolizować naukowe dziedzictwo marki.

Marka Blend-a-med zmieniła kolor opakowań past do zębów. – Mają one teraz biały kolor, co ma symbolizować eksperckie i naukowe dziedzictwo marki – wyjaśniła Beata Golan, dyrektor ds. naukowych Instytutu Blend-a-med. Przedstawiła także nową formułę wykorzystaną w pastach. Jest nią stabilizowany związek cyny i fluoru, który odpowiada za czyszczenie i wybielanie, a równocześnie wzmacnia i chroni szkliwo przed uszkodzeniami powodowanymi przez kwasy pochodzące z jedzenia.

Premiera nowej pasty była okazją do podsumowania historii marki Blend-a-med, która rozpoczęła się w 1955 roku od stworzenia pierwszej pasty do zębów z fluorem. Zadaniem tej innowacji miała być walka z próchnicą, co udało się tak znakomicie, że w 1976 roku Amerykańskie Towarzystwo Chemiczne (American Chemical Society) uznało to rozwiązanie za jedno ze stu największych wynalazków minionego stulecia.

Kolejnym zadaniem, z jakim marka postanowiła się zmierzyć był zwalczanie kamienia nazębnego. W latach 70. opracowano Fluoristat – udoskonalony system uwalniania fluoru. Umożliwił on stworzenie w latach 80. kolejnego innowacyjnego produktu – pierwszej pasty usuwającej kamień nazębny. Za to osiągnięcie w 1995 roku rząd USA przyznał firmie P&G – właścicielowi marki, nagrodę National Medal of Technology.

W latach 90. marka uzupełniła swoje portfolio o produkty do zębów o działaniu wybielającym.  A w nowym stuleciu naukowcy Blend-a-med opracowali pastę, która zwalcza choroby dziąseł i nadwrażliwość zębów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.10.2025 16:49
Kim Kardashian zamyka SKKN by Kim – czas na SKIMS Beauty
Kim Kardashian zmienia strategię swojego imperium.Shutterstock

Po nieco ponad trzech latach działalności marka SKKN by Kim oficjalnie zakończyła sprzedaż. 29 czerwca 2025 roku zniknęła z rynku, niemal bez żadnego komunikatu – nawet profil na Instagramie nie poinformował obserwatorów o zamknięciu. To kolejny kosmetyczny projekt Kim Kardashian, który nie przetrwał próby czasu – wcześniej, w 2021 roku, zakończyło działalność KKW Beauty. SKKN by Kim, uruchomione w 2022 roku, nie zdobyło jednak masowej popularności.

Wysokie ceny i brak bestselleru sprawiły, że marka nie przyciągnęła szerokiej grupy klientów. Kompletny, dziewięcioetapowy zestaw pielęgnacyjny kosztował ponad 600 dolarów, co dla wielu okazało się barierą nie do pokonania. W ciągu trzech lat na rynku SKKN by Kim nie wypuściło żadnego hero productu, który mógłby stać się rozpoznawalnym symbolem brandu. Krytycy wskazywali też na podobieństwo kosmetyków do istniejących już produktów innych firm.

Decyzja o zamknięciu wpisuje się w szerszą strategię konsolidacyjną. W marcu 2025 roku SKIMS – odnosząca ogromne sukcesy marka odzieżowa Kardashian, wyceniana na 4 mld dolarów – przejęła większościowy pakiet udziałów w SKKN oraz dodatkowe 20 proc. należące wcześniej do Coty. W tym samym czasie pojawił się pierwszy sygnał, że szykowane jest „nowe otwarcie” pod szyldem SKIMS. To właśnie wtedy na Instagramie SKKN pojawiła się zapowiedź, że marka „przygotowuje się do ponownego startu”.

Zamknięcie SKKN nie oznacza jednak wycofania się Kim Kardashian z branży beauty. Wszystko wskazuje na to, że w 2026 roku zadebiutuje SKIMS Beauty, które ma połączyć modę, pielęgnację i kosmetyki kolorowe w ramach jednej marki. Przedsmakiem tego kierunku była premiera opaski modelującej Seamless Sculpt Face Wrap – pierwszego produktu beauty sygnowanego przez SKIMS, który wywołał szeroką dyskusję w branży. W ten sposób Kim Kardashian buduje spójne imperium, w którym SKIMS stanie się marką obejmującą nie tylko ubrania, ale także produkty kosmetyczne nowej generacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.10.2025 10:27
Milena Gasperowicz-Burdyńska nową szefową marketingu Avon Polska
W 2026 roku będziemy świętować 140-lecie Avon – to moment, aby przypomnieć o naszej historii, a jednocześnie otwierać nowe rozdziały z misją, która inspiruje kolejne pokolenia – mówi Gasperowicz-Burdyńska.Avon Polska

Z początkiem września stanowisko Head of Marketing w Avon Polska objęła Milena Gasperowicz-Burdyńska, zastępując Daniela Przemęckiego. Doświadczona menedżerka ma odpowiadać za dalsze wzmacnianie pozycji marki i spójność działań marketingowych w Polsce – jednym z najważniejszych rynków Avonu w Europie.

Nowa szefowa marketingu związana jest z Avon od ponad dekady. W tym czasie odpowiadała m.in. za integrację strategii brandowych, mediowych i retailowych w kanale sprzedaży bezpośredniej oraz w partnerskich sieciach handlowych. Jej doświadczenie obejmuje również zarządzanie dużymi projektami marketingowymi na skalę międzynarodową.

Milena Gasperowicz-Burdyńska specjalizuje się w kampaniach marketingowych 360°, obejmujących jednoczesne działania w różnych kanałach komunikacji. Ma na swoim koncie tworzenie globalnych, wieloletnich strategii wzrostu kategorii produktowych, w tym projektowanie innowacji portfelowych i wdrażanie strategii cenowych dopasowanych do potrzeb zróżnicowanych rynków.

Awans menedżerki jest ważnym krokiem w rozwoju Avonu w Polsce. Krajowy rynek należy do kluczowych w Europie, co wynika z dużej skali sprzedaży, rozbudowanej sieci Konsultantek oraz rosnącej obecności marki w kanale retail. Dzięki temu lokalne działania marketingowe mają bezpośredni wpływ na wyniki firmy w całym regionie.

Zmiana na stanowisku Head of Marketing w Avon Polska otwiera nowy etap w strategii marki na polskim rynku. Firma zapowiada dalsze inwestycje w spójne działania komunikacyjne i rozwój innowacji produktowych, które mają umocnić jej przewagę konkurencyjną w sektorze beauty i FMCG.

Milena Gasperowicz-Burdyńska będzie gościem tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej, które odbędzie się 16 października w hotelu Arche Krakowska w Warszawie. Weźmie udział w debacie Big & Beautiful Retail. Przyszłe silniki wzrostu rynku kosmetycznego w Polsce i na świecie, podczas której będą omawiane m.in. następujące zagadnienia:

  • Trendy, które zmieniają rynek. Sektor kosmetyczny pod presją konsumentów i ich oczekiwań
  • AI i jej agenci: strategie producentów i sprzedawców marek kosmetycznych w kontekście rozwoju nowych technologii
  • Demografia i migracje: jak zmieniają rynek kosmetyczny 
  • Strategie firm kosmetycznych i detalicznych w świecie gwałtownych zmian i niestabilności
  • Wzrost i rozwój biznesu w czasach gwałtownego wzrostu kosztów
  • Zielona transformacja, greenwashing i wyzwania legislacyjne w sektorze kosmetycznym
  • Kanały sprzedaży, które zmieniają rynek i zachowania konsumentów
  • Beauty AD 2030. Możliwe scenariusze i potencjalne wyzwania dla sektora drogeryjnego

W debacie uczestniczyć będą również: Monika Kolaszyńska (prezes zarządu Super-Pharm Poland), Agnieszka Mosurek-Zava (EVP/CEO Douglas Poland & CEE), dr inż. Justyna Żerańska (dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego), Artur Kołodziejczyk (prezes Drogerii Natura), Olena Kobylchenko (menadżer ds. ESG, GS1) oraz Paulina Makowiecka (head of marketing, Abriga).

 

Więcej informacji o Forum Branży Kosmetycznej 2025

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. październik 2025 20:30