StoryEditor
Producenci
22.09.2023 09:41

Perły Rynku 2023 rozdane! Poznajcie Państwo nowości, które maja potencjał, by stać się bestsellerami

<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>

Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023

/ Przemyslaw Blechman
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
/ Przemyslaw Blechman
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
/ Przemyslaw Blechman
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
/ Przemyslaw Blechman
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
Gallery
21 września w stołecznym hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport odbyła się uroczysta gala wieńcząca tegoroczną edycję badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego. Przedstawiciele ponad 60 wiodących sieci handlowych i sklepów internetowych wytypowali najbardziej obiecujące nowości roku.

Dwa niezależne zespoły jurorskie wzięły pod lupę produkty i linie produktowe  zgłoszone do tegorocznej edycji badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego.

image
Przemyslaw Blechman

 

Jak pracowało jury badań Perły Rynku?

 

Każdy produkt i każda linia została przez jurorów skrupulatnie oceniona na kilkunastu wymiarach, wśród których były m.in. skład, jakość, opakowanie, ale też ekologiczność, funkcjonalność czy innowacyjność. Jurorzy wypowiadali się również na temat siły marki, marketingowego wsparcia produktu i wreszcie jego ceny.

W ten sposób firmy, które zgłosiły swoje wyroby do badania mogły dowiedzieć się, jakie cechy są ich największymi atutami, a co ewentualnie warto poprawić dopasowując je do oczekiwań rynku i retailerów.

image
Przemyslaw Blechman

Ponadto jurorzy deklarowali, czy chcieliby umieścić oceniane produkty na półkach sklepów, jakimi zarządzają oraz, czy byliby zainteresowani nawiązaniem relacji biznesowych z firmą, która te wyroby produkuje lub dystrybuuje.

 

Nowa formuła projektu Perły Rynku

 

Tak szczegółowy feedback z badań Perły Rynku ich uczestnicy dostaną po raz pierwszy. Wydawnictwo Gospodarcze, które jest pomysłodawcą i organizatorem tego plebiscytu (a jednoczenie wydawcą portali wiadomoscihandlowe.pl oraz wiadomoscikosmetyczne.pl) zdecydowało się bowiem zmienić jego formułę.

Dzięki temu każda firma, która zgłosiła swoje nowości do udziału w badaniu Perły Rynku FMCG lub Perły Rynku mogła lepiej poznać ich rynkowy potencjał w poszczególnych kanałach sprzedaży. Dodatkowo nowa formuła projektu pozwoliła uczestnikom projektu uzyskać szczegółowe informacje na temat tego, co przedstawiciele handlu, od których przecież zależy to czy konsumenci będą mieli szansę dany wyrób kupić uważają za jego największe atuty oraz które z parametrów produktu są najbardziej istotne dla danego formatu sklepów czy kanału sprzedaży.

Ważną zmianą w metodologii badania jest to, że produkty nie były oceniane względem siebie. Ocena wynikała ze średniej punktów przyznanych każdemu produktowi przez jurorów, a każda nowość mogła wybić się w rankingu dzięki swoim unikalnym cechom.

 

image
Przemyslaw Blechman

 

Perły Rynku Kosmetycznego - nowa statuetka

 

Wymiernym wyrazem ocen przyznanych poszczególnych produktom i liniom przez jury jak co roku były statuetki, ale w zupełnie nowej odsłonie. Perły Rynku maja nowe logo i nowy design. Statuetki zostały  rozdane podczas gali, która odbyła się 21 września w stołecznym hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport.

Na gali pojawili się nie tylko twórcy i dystrybutorzy produktów, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku, ale również sami jurorzy. W gronie tym znaleźli się prezesi i członkowie kadry menedżerskiej czołowych sieci handlowych, zrzeszających sklepy spożywcze, stacje paliw, drogerie, perfumerie i apteki oraz wiodących firm zajmujących się handlem produktami FMCG w internecie.

image

Jurorzy badania Perły Rynku 2023

Przemyslaw Blechman

 

Jakie produkty zostały ocenione najwyżej?

 

Poniżej przedstawiamy listę produktów i linii produktowych zakwalifikowanych do tegorocznej edycji badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego, wraz z tytułami przyznanymi im na bazie ocen jury:

 

Wyniki badania Perły Rynku Kosmetycznego:

 

  • Biorewitalizująca maska pod oczy z kwasem kawowym i olejem z nasion kawy Coffee Shot; Apis Natural Cosmetics - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro),
  • Linia perfum Made In Lab; Błysk - Perła Rynku Kosmetycznego (srebro)
  • Sera do twarzy Yumi Face Care; Błysk - Perła Rynku Kosmetycznego (srebro),
  • Linia produktów do włosów Prosalon Professional Lamellar Therapy; Chantal - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Balsamy do ust Lippy Laura Conti; Coloris - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Biopeptydowe serum do rzęs Lashes2love by Iveo; Coloris - Perła Rynku Kosmetycznego (srebro);
  • Płatki pod oczy z mikroigiełkami kwasu hialuronowego i oktopeptydów Eyes2love Iveo; Coloris - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Linia produktów do pielęgnacji stóp Good Foot; Delia Cosmetics - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto)
  • Linia produktów do pielęgnacji twarzy Sendo; Duetto Jeziorscy - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Illuminating and nourishing treatment elixir Razzo Professional Haircare; Focus on Beauty - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Linia produktów dla dzieci Bobini Kids; Global Cosmed Group - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Linia produktów dla niemowląt i dzieci Kindii Linen Care; Harper Hygienics - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Patyczki higieniczne i płatki kosmetyczne z linii Cleanic Naturals Hemp i Cleanic Naturals Linen; Harper Hygienics - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Maski do pielęgnacji dłoni i świeca sojowa Rytuał White Moon; Handy Lab. - Perła rynku kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Linia fitokosmetyków do włosów Herbapol Polana; Herbapol-Lublin - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Linia produktów do pielęgnacji twarzy StopNaczynka; Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Linia wód perfumowanych dla kobiet Chopin; Miraculum - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (brąz);
  • Linia suchych szamponów Batiste; Ocean Trade - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Kolagen 10 000 mg PharmoVit (500 ml); Pharmovit Dystrybucja - Perła Rynku Kosmetycznego (brąz);
  • Woda toaletowa dla kobiet Halloween Blossom; Polkospa - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Woda toaletowa dla kobiet Tous More More Pink; Polkospa - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Woda perfumowana męska Scalpers The Club (125 ml); Polkospa - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Linia wód toaletowych i perfumowanych unisex Signature Collection; Sorvella Perfume - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (brąz);
  • Akcesoria kosmetyczne Beauty&Care; Staleks - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Akcesoria kosmetyczne Expert; Staleks - Perła Rynku Kosmetycznego (srebro);
  • Linia balsamów do ust Kiss SunewMed+; SunewMed+ - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Aktywna pianka do mycia twarzy i oczu SunewMed+; SunewMed+ - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Linia produktów do twarzy, ciała i włosów Aloesove; Sylveco - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Nocnik jednorazowy Tron; Zapa - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro).
image
Przemyslaw Blechman

 

Wyniki badania Perły Rynku FMCG, podkategoria produkty dla domu:

 

  • Linia ekologicznych środków czystości Briochin; Altair East - Perła Rynku Dla Domu 2023 (srebro);
  • Hipoalergiczne uniwersalne nawilżane ściereczki z naturalnymi włóknami lnu Presto; Harper Hygienics - Perła Rynku Dla Domu 2023 (srebro);
  • Proszek do czyszczenia pralki 6w1 Vamoosh; Innovators - Perła Rynku Dla Domu 2023 (brąz).
image
Przemyslaw Blechman

 

Wyniki badania Perły Rynku FMCG 2023:

 

  • Linia jednorazowych e-papierosów Smok Novobar; CK Complex - Perła Rynku FMCG 2023 (srebro);
  • Linia produktów higienicznych dla kobiet Cleanic Naturals Hemp; Harper Hygienics - Perła Rynku FMCG 2023 (złoto);
  • Linia zapachów do samochodów Car Fragrances Sorvella; Sorvella Perfume - Perła Rynku FMCG 2023 (srebro)
  • Linia jednorazowych e-papierosów Loonatic; Tobacco Trading International Poland - Perła Rynku FMCG 2023 (srebro);

 

Wyniki badania Perły Rynku FMCG 2023 podkategoria artykuły spożywcze:

 

  • Linia czekolad z liofilizowanymi owocami 1 MLN; Adikam - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro);
  • Linia jaj Kotlina Natury (10 szt.); Aktiw - Perła Rynku Spożywczego 2023 (złoto);
  • Linia produktów Dobrowolscy od Kuchni; Dobrowolscy - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro);
  • Linia batonów Miodowy Kłos; Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń - Perła Rynku Spożywczego 2023 (złoto);
  • Granola miodowa: owocowa, orzechowa; Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń      - Perła Rynku Spożywczego 2023 (złoto);
  • Kabanosy hiszpańskie Sokołów, Sokołów - Perła Rynku Spożywczego 2023 (złoto);
  • Mini-paróweczki z szynki Sokoliki (140 g); Sokołów - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro);
  • Nuggetsy z serem Festiwal Smaków Drosed; Roldrob - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro);
  • Pełnoporcjowa karma mokra dla psów Pupil Natural, wołowina z jeleniem i dynią (800 g); Pupil Foods - Perła Rynku Spożywczego 2023;
  • Linia przypraw do mięs i ryb z woreczkami do pieczenia Culinary Masterpiece Pripravka; SPS Private Enterprise - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro);
  • Linia przypraw O-o-o, jakie ziemniaki Pripravka; SPS Private Enterprise - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro);
  • Ser Koryciński Swojski (z truflą, z wasabi); Zarzeccy - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro).

 

Układ na powyższych listach wynika z kolejności alfabetycznej nazw firm produkujących i dystrybuujących poszczególne produkty oraz linie. https://perlyrynku.pl/

 

Partnerzy i fundatorzy nagród dla zwycięzców rankingu Perły Rynku 2023

image
Przemyslaw Blechman

O atrakcje dla uczestników gali-zadbali partnerzy wydarzenia fundując dla nich nietuzinkowe upominki. Były to firmy KinAds (operator reklamowy największej w Polsce sieci kin – partner główny), Sorvella Perfume (producent perfum dla kobiet i mężczyzn, wyjątkowych zapachów do wnętrz, aromatycznych świec oraz wykwintnych zapachów do samochodów), La Mania Home (producent artykułów wyposażenia wnętrz, umiejętnie łączących klasykę z awangardą) oraz Zarzeccy (rodzinne przedsiębiorstwo, które od XIX wieku zajmuje się produkcją serów).

 

PARTNER GŁÓWNY - Kinads - największy broker reklamy kinowej w Polsce

 

Kinads tworzą pasjonaci kina i eksperci reklamy na wielkim ekranie, czerpiący z bogatego doświadczenia, które jako firma zdobywają od kilkunastu lat. Pod skrzydłami Kinads znajdują się setki nowoczesnych kin, tworzących największą w Polsce sieć, unikatową pod względem zasięgu – znajdują się w niej największe miasta, jak i małe miejscowości. Reklama kinowa to wyrazistość wielkiego formatu i różnorodność możliwości reklamowych, które zbliżają widza do marki w sposób nieosiągalny za pomocą innych mediów. Kinads oferuje zintegrowane i skrojone na miarę działania reklamowe: kampanie na wielkim ekranie, sampling oraz szeroki zakres brandingu w przestrzeni kinowej. Firma posiada również szeroki wachlarz projektów specjalnych takich jak konkursy Happy Seats, Kobiece Wieczory Filmowe czy letni projekt plenerowy Kino na Leżakach.

Kinads to w stu procentach polska firma, której założycielką jest Kinga Dołęga – prekursorka polskiej reklamy kinowej, ekspertka w zakresie rynku kinowego i ambasadorka kin tradycyjnych.

Jak sama mówi: „Dewizą Kinads jest błyskawiczny proces decyzyjny, indywidualne podejście, precyzyjna strategia i wysoka jakość usług”. Odkryj siłę wielkiego ekranu razem z Kinads!

image
Przemyslaw Blechman

 

PARTNER - SORVELLA PERFUME

Sorvella Perfume to marka, która z dumą wkraczała na polski rynek już w 2017 roku. Od tamtej pory stała się znakiem rozpoznawczym jako producent i dostawca perfum dla kobiet i mężczyzn, wyjątkowych zapachów do wnętrz, aromatycznych świec oraz wykwintnych zapachów do samochodów. Produkty Sorvella wyróżniają się nie tylko wyjątkową jakością, ale także różnorodnością asortymentu, który doskonale zaspokaja zróżnicowane gusty i preferencje klientów.

Firma rozwija się dynamicznie - dysponuje dziś ponad 40 własnymi lokalizacjami handlowymi w Polsce, prężnie się rozwija również na rynkach międzynarodowych, dzieląc się pasją do zapachów z ludźmi na całym świecie.

W centrum działalności zawsze znajduje się satysfakcja klientów, dostarczając nie tylko luksusowe i znane zapachy najwyższej jakości, ale także unikalne kompozycje zapachowe, które pozwalają wyrazić indywidualność. Misją marki jest sprawienie, aby każdy mógł cieszyć się wyjątkowym zapachem, który odzwierciedla jego osobowość i styl życia.

Sorvella Perfume – bo zapach, to opowieść o naszej indywidualności.

image
Przemyslaw Blechman

 

PARTNER - LA MANIA HOME

 

La Mania Home to wyjątkowy projekt, którego fundamentem jest nieprzemijająca miłość do domu i pięknych wnętrz. Markę stworzyła w 2019 roku Joanna Przetakiewicz wraz ze swoim synem, Aleksandrem. Połączenie uwielbienia do tworzenia w domu zapraszającej i pełnej ciepła atmosfery z przywiązaniem do detalu stanowi największą inspirację i oś marki La Mania Home wierzymy, że wnętrza, tak samo jak moda, mają niezwykłą moc wyrażania charakteru człowieka. Oferujemy produkty nie tylko najwyższej jakości, ale też takie, które dadzą Ci radość, gdy będą znajdowały się w Twojej przestrzeni – łącząc ponadczasową klasykę z odważną awangardą.

image
Przemyslaw Blechman

 

PARTNER - ZARZECCY

 

Jesteśmy firmą rodzinną, w której tradycja wyrobu sera sięga XIX w. Sekret tkwi w wieloletnim doświadczeniu i udoskonalaniu procesu produkcji. Dlatego możemy z dumą prezentować Ser Koryciński "Swojski" jako produkt najwyższej jakości.

To prawdziwy skarb natury. Nie zawiera żadnych sztucznych konserwantów chemicznych, polepszaczy czy barwników. Jedynym konserwantem jest sól. Ten ser dojrzewający ewoluuje w smaku, konsystencji i barwie w zależności od czasu leżakowania. To nie tylko smak, to zdrowie i wartości odżywcze, czerpane z mleka krów wypasających się na malowniczych łąkach Podlasia.

image
Przemyslaw Blechman

Po raz pierwszy w historii produkcji Sera Korycińskiego, firma Zarzeccy wprowadziła na rynek produkty PREMIUM. Wyśmienite sery z truflą oraz z wasabi oczarowały koneserów innowacyjnym i oryginalnym smakiem.

Nasza oferta, to nie tylko ser, ale prawdziwa historia i tradycja Podlasia. Dlatego posiadamy świadectwo jakości "Chronione Oznaczenie Geograficzne" dające gwarancje autentyczności i pochodzenia. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.07.2024 11:12
Grzegorz Inglot: Będziemy umacniać się w Europie i rozszerzać zasięg w USA i Azji
Milena Inglot, dyrektor marketingu, doradca zarządu i Grzegorz Inglot prezes zarządu - drugie pokolenie zarządzające firmą, którą stworzyli Wojciech, Elżbieta i Zbigniew Inglotmateriały prasowe
Priorytetem jest dla nas wzmocnienie naszej obecności na rynkach europejskich, ale także rozszerzenie obecności na największych rynkach kosmetycznych USA i Azji – powiedział Grzegorz Inglot, prezes polskiej firmy Inglot w wywiadzie dla Business of Fashion.

Grzegorz Inglot, prezes polskiej firmy kosmetycznej Inglot, w wywiadzie dla Business of Fashion mówił m.in. o międzynarodowej ekspansji firmy.

Podkreślił, że priorytetem dla niego jest wzmocnienie marki na rynkach europejskich, ponieważ modele sprzedaży są na nich bardzo dobrze ugruntowane. Za strategiczne uważa jednak także największe rynki USA i Azji  - tu firma chce rozszerzyć swoją obecność.

Natomiast rynki Bliskiego Wschodu stanowią według niego atrakcyjną szansę z największym potencjałem wzrostu w nadchodzących latach.  

– Mamy szczęście, że jesteśmy już obecni na wielu z tych rynków, dlatego wykorzystujemy naszą własną wiedzę na temat lokalnych operacji, trendów, potrzeb konsumentów, a także lokalnego handlu elektronicznego, a nawet kanałów wolnocłowych – powiedział Grzegorz Inglot dla BoF.

Czytaj także: Inglot otwiera trzeci sklep w Kuwejcie

Na zagranicznych rynkach Inglot współpracuje z partnerami, dystrybutorami, mającymi duże doświadczenie w lokalnym handlu detalicznym. Jako przykład podał Apparel Group z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

– Naprawdę doceniamy pracę, jaką z nami wykonują, ponieważ wnosi ona unikalne spostrzeżenia, które pomagają w kształtowaniu naszej strategii dystrybucyjnej w regionie – dodał Grzegorz Inglot.

Podkreślił, że produkcja 95 procent asortymentu firmy odbywa się w jej zakładach w Polsce, co gwarantuje kontrolę na każdym etapie rozwoju produktu.

Pytany o komunikację marketingową marki na rynkach zagranicznych odpowiedział:

– Komunikacja jest kluczowa, ale najważniejszy jest tutaj produkt, ponieważ asortyment, który mamy w ofercie, musi różnić się w zależności od rynku i regionu. Zawsze wychodzimy z założenia, że ​​80 procent naszego asortymentu będzie dostępne na całym świecie, a pozostałe 20 procent zostanie dostosowane do potrzeb konkretnego rynku. To samo dotyczy komunikacji oraz wszelkich działań marketingowych i promocyjnych materiałów – oczywiście zawsze chcemy, aby przekaz marki był jak najbardziej spójny, ale doceniamy, że musimy go nieco zróżnicować, aby odpowiadał potrzebom rynku. Co ciekawe, odkryliśmy, że w zależności od rynku możemy nawet zmienić nazwę niektórych produktów.

Polska firma kosmetyczna Inglot powstała w 1983 r. w Przemyślu, gdzie ma swoją siedzibę. Jest obecnie firmą o zasięgu globalnym. Pierwszy zagraniczny salon marki został otwarty w 2006 roku w Montrealu w Kanadzie. Już w 2013 r. było ich 400, w tym w tak prestiżowych lokalizacjach jak nowojorski Broadway, Mall of the Emirates w Dubaju czy Caesars Palace w Las Vegas.

Czytaj także: Milena Inglot: Wciąż jesteśmy wierni naszej strategii sprzedaży poprzez markowe sklepy stacjonarne. Jednak równocześnie mocno stawiamy na e-commerce

Po ataku Rosji na Ukrainę Inglot wycofał się ze współpracy z rosyjskim franczyzobiorcą, który prowadził ok. 50 salonów. Firma urosła za to na innych zagranicznych rynkach, jak np. w Irlandii. Produkty marki można kupić w 90 krajach. W Polsce firma ma około 120 salonów firmowych zlokalizowanych głownie w centrach handlowych. Szafy Inglot znajdziemy także w drogeriach sieci Hebe oraz w e-sklepach Douglas, E-zebra, Primavera i Baxtan, a także stacjonarnie na lotniskach (Warszawa, Gdańsk, Kraków, Modlin, Świdnik).

Za granicą marka jest obecna w sklepach i na stoiskach franczyzowych oraz w gondolach w sklepach multibrandowych. W sumie takich punktów sprzedaży jest 479. Równocześnie rozwija swoją obecność na platformach online. Te ważniejsze to: Zalando, Douglas Rumunia, Douglas Germany, Douglas Bulgaria, Douglas Lotwa i Douglas Litwa (online + dodatkowo 8 lokacji offline) oraz Feelunique.

Od niedawna marka otwiera swoje salony w zmienionej aranżacji, odchodząc do charakterystycznej dla niej do niedawna czerni.

Czytaj także: Inglot otworzył kolejny sklep w nowym koncepcie. Tym razem w Poznaniu

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2024 09:36
Hugo Boss obniża prognozy sprzedaży na 2024 rok
Hugo Boss ma w portfolio produktowym m.in. zapachy.Hugo Boss
Znana niemiecka marka modowa Hugo Boss, w obliczu niższego popytu na rynkach takich jak Chiny i Wielka Brytania, zmniejszyła swoje prognozy tegorocznej sprzedaży. Nowe szacunki mówią o przychodach w wysokości 4,2 – 4,35 miliarda euro, co jest niższym wynikiem w porównaniu do wcześniejszych prognoz sięgających 4,45 miliarda euro.

Firma Hugo Boss poinformowała również o przewidywanym zysku operacyjnym (EBIT) na poziomie od 350 do 430 milionów euro, w porównaniu do wcześniejszych oczekiwań wynoszących 430 do 475 milionów euro. Jest to już drugi raz w tym roku, kiedy marka obniżyła swoje prognozy sprzedażowe. Przedstawiciele firmy podkreślają, że spadek popytu i niepewna sytuacja ekonomiczna mają znaczący wpływ na osiągane wyniki finansowe.

Wyniki za pierwszy kwartał już wcześniej wskazywały na słabszy popyt w Chinach oraz obawy konsumentów w USA związane z nadchodzącymi wyborami prezydenckimi. Wstępne dane za drugi kwartał wykazują spadek sprzedaży o 1 proc. do 1,02 mld euro, a zysk operacyjny (EBIT) wyniósł około 70 milionów euro. Daniel Grieder, dyrektor generalny Hugo Boss, zauważył, że globalna niepewność makroekonomiczna miała wpływ na wyniki drugiego kwartału, ale firma nadal wierzy w swoją strategię:

Nie wiemy, kiedy na rynku nastąpi ożywienie, ale dzięki naszej strategii i konsekwentnym inwestycjom w nasze marki mamy przekonanie, że jesteśmy w stanie przezwyciężyć te niekorzystne trendy i zdobyć kolejne udziały w rynku. Musimy jeszcze bardziej skoncentrować się na efektywności operacyjnej, dzięki czemu mamy możliwość powrotu do rentownego wzrostu w drugiej połowie roku.

Obecnie Hugo Boss sprzedaje swoje produkty w 128 krajach poprzez sieć 451 sklepów stacjonarnych oraz w punktach sprzedaży typu shop-in-shop i outletach. Sprzedaż hurtowa obejmuje około 5600 punktów sprzedaży, a na stronach internetowych boss.com i hugo.com klienci mogą dokonywać zakupów w 59 krajach. Pomimo wyzwań, firma pozostaje skoncentrowana na efektywności operacyjnej i zdobywaniu nowych udziałów rynkowych.

Czytaj także: Hugo Boss i Coty odnawiają umowę licencyjną

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. lipiec 2024 08:35