StoryEditor
Producenci
22.09.2023 09:41

Perły Rynku 2023 rozdane! Poznajcie Państwo nowości, które maja potencjał, by stać się bestsellerami

<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>

Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023

/ Przemyslaw Blechman
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
/ Przemyslaw Blechman
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
/ Przemyslaw Blechman
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
/ Przemyslaw Blechman
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
<p>Przedstawiciele firm produkujących oraz dystrybuujacych produkty, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku 2023</p>
Gallery
21 września w stołecznym hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport odbyła się uroczysta gala wieńcząca tegoroczną edycję badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego. Przedstawiciele ponad 60 wiodących sieci handlowych i sklepów internetowych wytypowali najbardziej obiecujące nowości roku.

Dwa niezależne zespoły jurorskie wzięły pod lupę produkty i linie produktowe  zgłoszone do tegorocznej edycji badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego.

image
Przemyslaw Blechman

 

Jak pracowało jury badań Perły Rynku?

 

Każdy produkt i każda linia została przez jurorów skrupulatnie oceniona na kilkunastu wymiarach, wśród których były m.in. skład, jakość, opakowanie, ale też ekologiczność, funkcjonalność czy innowacyjność. Jurorzy wypowiadali się również na temat siły marki, marketingowego wsparcia produktu i wreszcie jego ceny.

W ten sposób firmy, które zgłosiły swoje wyroby do badania mogły dowiedzieć się, jakie cechy są ich największymi atutami, a co ewentualnie warto poprawić dopasowując je do oczekiwań rynku i retailerów.

image
Przemyslaw Blechman

Ponadto jurorzy deklarowali, czy chcieliby umieścić oceniane produkty na półkach sklepów, jakimi zarządzają oraz, czy byliby zainteresowani nawiązaniem relacji biznesowych z firmą, która te wyroby produkuje lub dystrybuuje.

 

Nowa formuła projektu Perły Rynku

 

Tak szczegółowy feedback z badań Perły Rynku ich uczestnicy dostaną po raz pierwszy. Wydawnictwo Gospodarcze, które jest pomysłodawcą i organizatorem tego plebiscytu (a jednoczenie wydawcą portali wiadomoscihandlowe.pl oraz wiadomoscikosmetyczne.pl) zdecydowało się bowiem zmienić jego formułę.

Dzięki temu każda firma, która zgłosiła swoje nowości do udziału w badaniu Perły Rynku FMCG lub Perły Rynku mogła lepiej poznać ich rynkowy potencjał w poszczególnych kanałach sprzedaży. Dodatkowo nowa formuła projektu pozwoliła uczestnikom projektu uzyskać szczegółowe informacje na temat tego, co przedstawiciele handlu, od których przecież zależy to czy konsumenci będą mieli szansę dany wyrób kupić uważają za jego największe atuty oraz które z parametrów produktu są najbardziej istotne dla danego formatu sklepów czy kanału sprzedaży.

Ważną zmianą w metodologii badania jest to, że produkty nie były oceniane względem siebie. Ocena wynikała ze średniej punktów przyznanych każdemu produktowi przez jurorów, a każda nowość mogła wybić się w rankingu dzięki swoim unikalnym cechom.

 

image
Przemyslaw Blechman

 

Perły Rynku Kosmetycznego - nowa statuetka

 

Wymiernym wyrazem ocen przyznanych poszczególnych produktom i liniom przez jury jak co roku były statuetki, ale w zupełnie nowej odsłonie. Perły Rynku maja nowe logo i nowy design. Statuetki zostały  rozdane podczas gali, która odbyła się 21 września w stołecznym hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport.

Na gali pojawili się nie tylko twórcy i dystrybutorzy produktów, które od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku, ale również sami jurorzy. W gronie tym znaleźli się prezesi i członkowie kadry menedżerskiej czołowych sieci handlowych, zrzeszających sklepy spożywcze, stacje paliw, drogerie, perfumerie i apteki oraz wiodących firm zajmujących się handlem produktami FMCG w internecie.

image

Jurorzy badania Perły Rynku 2023

Przemyslaw Blechman

 

Jakie produkty zostały ocenione najwyżej?

 

Poniżej przedstawiamy listę produktów i linii produktowych zakwalifikowanych do tegorocznej edycji badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego, wraz z tytułami przyznanymi im na bazie ocen jury:

 

Wyniki badania Perły Rynku Kosmetycznego:

 

  • Biorewitalizująca maska pod oczy z kwasem kawowym i olejem z nasion kawy Coffee Shot; Apis Natural Cosmetics - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro),
  • Linia perfum Made In Lab; Błysk - Perła Rynku Kosmetycznego (srebro)
  • Sera do twarzy Yumi Face Care; Błysk - Perła Rynku Kosmetycznego (srebro),
  • Linia produktów do włosów Prosalon Professional Lamellar Therapy; Chantal - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Balsamy do ust Lippy Laura Conti; Coloris - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Biopeptydowe serum do rzęs Lashes2love by Iveo; Coloris - Perła Rynku Kosmetycznego (srebro);
  • Płatki pod oczy z mikroigiełkami kwasu hialuronowego i oktopeptydów Eyes2love Iveo; Coloris - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Linia produktów do pielęgnacji stóp Good Foot; Delia Cosmetics - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto)
  • Linia produktów do pielęgnacji twarzy Sendo; Duetto Jeziorscy - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Illuminating and nourishing treatment elixir Razzo Professional Haircare; Focus on Beauty - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Linia produktów dla dzieci Bobini Kids; Global Cosmed Group - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Linia produktów dla niemowląt i dzieci Kindii Linen Care; Harper Hygienics - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Patyczki higieniczne i płatki kosmetyczne z linii Cleanic Naturals Hemp i Cleanic Naturals Linen; Harper Hygienics - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Maski do pielęgnacji dłoni i świeca sojowa Rytuał White Moon; Handy Lab. - Perła rynku kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Linia fitokosmetyków do włosów Herbapol Polana; Herbapol-Lublin - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Linia produktów do pielęgnacji twarzy StopNaczynka; Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Linia wód perfumowanych dla kobiet Chopin; Miraculum - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (brąz);
  • Linia suchych szamponów Batiste; Ocean Trade - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Kolagen 10 000 mg PharmoVit (500 ml); Pharmovit Dystrybucja - Perła Rynku Kosmetycznego (brąz);
  • Woda toaletowa dla kobiet Halloween Blossom; Polkospa - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Woda toaletowa dla kobiet Tous More More Pink; Polkospa - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Woda perfumowana męska Scalpers The Club (125 ml); Polkospa - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Linia wód toaletowych i perfumowanych unisex Signature Collection; Sorvella Perfume - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (brąz);
  • Akcesoria kosmetyczne Beauty&Care; Staleks - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Akcesoria kosmetyczne Expert; Staleks - Perła Rynku Kosmetycznego (srebro);
  • Linia balsamów do ust Kiss SunewMed+; SunewMed+ - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Aktywna pianka do mycia twarzy i oczu SunewMed+; SunewMed+ - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro);
  • Linia produktów do twarzy, ciała i włosów Aloesove; Sylveco - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (złoto);
  • Nocnik jednorazowy Tron; Zapa - Perła Rynku Kosmetycznego 2023 (srebro).
image
Przemyslaw Blechman

 

Wyniki badania Perły Rynku FMCG, podkategoria produkty dla domu:

 

  • Linia ekologicznych środków czystości Briochin; Altair East - Perła Rynku Dla Domu 2023 (srebro);
  • Hipoalergiczne uniwersalne nawilżane ściereczki z naturalnymi włóknami lnu Presto; Harper Hygienics - Perła Rynku Dla Domu 2023 (srebro);
  • Proszek do czyszczenia pralki 6w1 Vamoosh; Innovators - Perła Rynku Dla Domu 2023 (brąz).
image
Przemyslaw Blechman

 

Wyniki badania Perły Rynku FMCG 2023:

 

  • Linia jednorazowych e-papierosów Smok Novobar; CK Complex - Perła Rynku FMCG 2023 (srebro);
  • Linia produktów higienicznych dla kobiet Cleanic Naturals Hemp; Harper Hygienics - Perła Rynku FMCG 2023 (złoto);
  • Linia zapachów do samochodów Car Fragrances Sorvella; Sorvella Perfume - Perła Rynku FMCG 2023 (srebro)
  • Linia jednorazowych e-papierosów Loonatic; Tobacco Trading International Poland - Perła Rynku FMCG 2023 (srebro);

 

Wyniki badania Perły Rynku FMCG 2023 podkategoria artykuły spożywcze:

 

  • Linia czekolad z liofilizowanymi owocami 1 MLN; Adikam - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro);
  • Linia jaj Kotlina Natury (10 szt.); Aktiw - Perła Rynku Spożywczego 2023 (złoto);
  • Linia produktów Dobrowolscy od Kuchni; Dobrowolscy - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro);
  • Linia batonów Miodowy Kłos; Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń - Perła Rynku Spożywczego 2023 (złoto);
  • Granola miodowa: owocowa, orzechowa; Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń      - Perła Rynku Spożywczego 2023 (złoto);
  • Kabanosy hiszpańskie Sokołów, Sokołów - Perła Rynku Spożywczego 2023 (złoto);
  • Mini-paróweczki z szynki Sokoliki (140 g); Sokołów - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro);
  • Nuggetsy z serem Festiwal Smaków Drosed; Roldrob - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro);
  • Pełnoporcjowa karma mokra dla psów Pupil Natural, wołowina z jeleniem i dynią (800 g); Pupil Foods - Perła Rynku Spożywczego 2023;
  • Linia przypraw do mięs i ryb z woreczkami do pieczenia Culinary Masterpiece Pripravka; SPS Private Enterprise - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro);
  • Linia przypraw O-o-o, jakie ziemniaki Pripravka; SPS Private Enterprise - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro);
  • Ser Koryciński Swojski (z truflą, z wasabi); Zarzeccy - Perła Rynku Spożywczego 2023 (srebro).

 

Układ na powyższych listach wynika z kolejności alfabetycznej nazw firm produkujących i dystrybuujących poszczególne produkty oraz linie. https://perlyrynku.pl/

 

Partnerzy i fundatorzy nagród dla zwycięzców rankingu Perły Rynku 2023

image
Przemyslaw Blechman

O atrakcje dla uczestników gali-zadbali partnerzy wydarzenia fundując dla nich nietuzinkowe upominki. Były to firmy KinAds (operator reklamowy największej w Polsce sieci kin – partner główny), Sorvella Perfume (producent perfum dla kobiet i mężczyzn, wyjątkowych zapachów do wnętrz, aromatycznych świec oraz wykwintnych zapachów do samochodów), La Mania Home (producent artykułów wyposażenia wnętrz, umiejętnie łączących klasykę z awangardą) oraz Zarzeccy (rodzinne przedsiębiorstwo, które od XIX wieku zajmuje się produkcją serów).

 

PARTNER GŁÓWNY - Kinads - największy broker reklamy kinowej w Polsce

 

Kinads tworzą pasjonaci kina i eksperci reklamy na wielkim ekranie, czerpiący z bogatego doświadczenia, które jako firma zdobywają od kilkunastu lat. Pod skrzydłami Kinads znajdują się setki nowoczesnych kin, tworzących największą w Polsce sieć, unikatową pod względem zasięgu – znajdują się w niej największe miasta, jak i małe miejscowości. Reklama kinowa to wyrazistość wielkiego formatu i różnorodność możliwości reklamowych, które zbliżają widza do marki w sposób nieosiągalny za pomocą innych mediów. Kinads oferuje zintegrowane i skrojone na miarę działania reklamowe: kampanie na wielkim ekranie, sampling oraz szeroki zakres brandingu w przestrzeni kinowej. Firma posiada również szeroki wachlarz projektów specjalnych takich jak konkursy Happy Seats, Kobiece Wieczory Filmowe czy letni projekt plenerowy Kino na Leżakach.

Kinads to w stu procentach polska firma, której założycielką jest Kinga Dołęga – prekursorka polskiej reklamy kinowej, ekspertka w zakresie rynku kinowego i ambasadorka kin tradycyjnych.

Jak sama mówi: „Dewizą Kinads jest błyskawiczny proces decyzyjny, indywidualne podejście, precyzyjna strategia i wysoka jakość usług”. Odkryj siłę wielkiego ekranu razem z Kinads!

image
Przemyslaw Blechman

 

PARTNER - SORVELLA PERFUME

Sorvella Perfume to marka, która z dumą wkraczała na polski rynek już w 2017 roku. Od tamtej pory stała się znakiem rozpoznawczym jako producent i dostawca perfum dla kobiet i mężczyzn, wyjątkowych zapachów do wnętrz, aromatycznych świec oraz wykwintnych zapachów do samochodów. Produkty Sorvella wyróżniają się nie tylko wyjątkową jakością, ale także różnorodnością asortymentu, który doskonale zaspokaja zróżnicowane gusty i preferencje klientów.

Firma rozwija się dynamicznie - dysponuje dziś ponad 40 własnymi lokalizacjami handlowymi w Polsce, prężnie się rozwija również na rynkach międzynarodowych, dzieląc się pasją do zapachów z ludźmi na całym świecie.

W centrum działalności zawsze znajduje się satysfakcja klientów, dostarczając nie tylko luksusowe i znane zapachy najwyższej jakości, ale także unikalne kompozycje zapachowe, które pozwalają wyrazić indywidualność. Misją marki jest sprawienie, aby każdy mógł cieszyć się wyjątkowym zapachem, który odzwierciedla jego osobowość i styl życia.

Sorvella Perfume – bo zapach, to opowieść o naszej indywidualności.

image
Przemyslaw Blechman

 

PARTNER - LA MANIA HOME

 

La Mania Home to wyjątkowy projekt, którego fundamentem jest nieprzemijająca miłość do domu i pięknych wnętrz. Markę stworzyła w 2019 roku Joanna Przetakiewicz wraz ze swoim synem, Aleksandrem. Połączenie uwielbienia do tworzenia w domu zapraszającej i pełnej ciepła atmosfery z przywiązaniem do detalu stanowi największą inspirację i oś marki La Mania Home wierzymy, że wnętrza, tak samo jak moda, mają niezwykłą moc wyrażania charakteru człowieka. Oferujemy produkty nie tylko najwyższej jakości, ale też takie, które dadzą Ci radość, gdy będą znajdowały się w Twojej przestrzeni – łącząc ponadczasową klasykę z odważną awangardą.

image
Przemyslaw Blechman

 

PARTNER - ZARZECCY

 

Jesteśmy firmą rodzinną, w której tradycja wyrobu sera sięga XIX w. Sekret tkwi w wieloletnim doświadczeniu i udoskonalaniu procesu produkcji. Dlatego możemy z dumą prezentować Ser Koryciński "Swojski" jako produkt najwyższej jakości.

To prawdziwy skarb natury. Nie zawiera żadnych sztucznych konserwantów chemicznych, polepszaczy czy barwników. Jedynym konserwantem jest sól. Ten ser dojrzewający ewoluuje w smaku, konsystencji i barwie w zależności od czasu leżakowania. To nie tylko smak, to zdrowie i wartości odżywcze, czerpane z mleka krów wypasających się na malowniczych łąkach Podlasia.

image
Przemyslaw Blechman

Po raz pierwszy w historii produkcji Sera Korycińskiego, firma Zarzeccy wprowadziła na rynek produkty PREMIUM. Wyśmienite sery z truflą oraz z wasabi oczarowały koneserów innowacyjnym i oryginalnym smakiem.

Nasza oferta, to nie tylko ser, ale prawdziwa historia i tradycja Podlasia. Dlatego posiadamy świadectwo jakości "Chronione Oznaczenie Geograficzne" dające gwarancje autentyczności i pochodzenia. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2024 15:46
Spadła sprzedaż kosmetyków Procter & Gamble w pierwszym kwartale 2025 roku
Na zdj. siedziba Procter&Gamble (fot. Shutterstock)Shutterstock

W pierwszym kwartale roku fiskalnego 2025 Procter & Gamble odnotował spadek sprzedaży netto w swojej dywizji kosmetycznej o 5 proc., pomimo wzrostu organicznej sprzedaży o 2 proc. Kluczowym czynnikiem wpływającym na wyniki była słabsza sprzedaż w Chinach, szczególnie w przypadku marki SK-II.

Wyniki finansowe Procter & Gamble za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2025 wykazały spadek sprzedaży netto o 1 proc., osiągając poziom 21,7 miliarda dolarów. W segmencie kosmetycznym firma odnotowała znaczny spadek, z wynikiem 3,9 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Największym problemem okazała się słaba sprzedaż w Chinach, gdzie niska skłonność konsumentów do zakupów szczególnie uderzyła w markę SK-II. Pomimo wzrostu sprzedaży na rynku północnoamerykańskim oraz dobrych wyników w Europie i Ameryce Łacińskiej, globalne wyniki nie spełniły oczekiwań firmy.

Segment pielęgnacji włosów odnotował dobre wyniki na rynkach zachodnich, jednak nie wystarczyły one, by zrównoważyć straty w Azji. Również inne segmenty, takie jak pielęgnacja i golenie, pozostały na stabilnym poziomie, generując 1,7 miliarda dolarów, co oznacza brak wzrostu rok do roku. Segment zdrowotny, w tym opieka stomatologiczna, odnotował wzrost o 2 proc., jednak również w tym przypadku problemy na rynku chińskim wpłynęły negatywnie na wyniki.

Dyrektor finansowy Procter & Gamble, Andre Schulten, podkreślił, że poprawa wyników w Chinach może potrwać kilka kolejnych kwartałów. Mimo trudności, firma utrzymuje prognozy wzrostu organicznego na poziomie 3-5 proc. w skali całego roku. Innowacje, zwłaszcza w segmencie kosmetycznym, mają być kluczowym czynnikiem napędzającym przyszły wzrost i odbudowę pozycji firmy w kluczowych regionach, w tym w Chinach.

Czytaj także: Procter & Gamble pod presją ujawnienia nierówności płacowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2024 14:33
Czy marka Solverx mogła użyć znaku Ecocert na opakowaniach kosmetyków?
Znak Ecocert na opakowaniu produktu marki Solverx. Zdjęcie z października 2024fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Na opakowaniach niektórych produktów marki Solverx znajduje się znak Ecocert. Jak doniosła Dominika Chirek @naturalnieproste, która zajmuje się naturalnymi kosmetykami i oświadczeniami marketingowymi firm w tym zakresie, marka nie może posługiwać się certyfikatem. Zwróciliśmy się do Ecocert z pytaniami, czy to prawda i poprosiliśmy o wykładnię, kto może posługiwać się certyfikacją Ecocert dla uzasadnienia naturalności swoich produktów.

Na profilu Dominiki Chirek, prawniczki, która zajmuje się kosmetykami naturalnymi i piętnuje greenwashing, ukazała się informacja o tym, że marka Solverx została wezwana do usunięcia naruszeń wynikających z umieszczenia na opakowaniach wybranych produktów logo Ecocert, a producent – Empire Pharma Sp. z o.o. – zostanie umieszczony na liście firm, które używają logo Ecocert bez uprawnienia.

Po raz pierwszy o sprawie Dominika Chirek –  prawnik, ekspert prawa kosmetycznego i ekologii, wykładowca akademicki, blogerka – napisała na swoim profilu @naturalnieproste (prowadzi go na Instagramie, Facebooku oraz TikToku) w sierpniu br. a w październiku podała wspominany wyżej komunikat.

Zwróciliśmy się do Ecocert Deutschland GmbH z prośbą o potwierdzenie lub zaprzeczenie tym doniesieniom. Publikujemy korespondencję w całości.

Czy marka Solverx należąca do Empire Pharma Sp. z o. o. może używać certyfikatu Ecocert?

Znak towarowy Ecocert, odniesienia do Ecocert lub certyfikacji mogą być używane wyłącznie przez klientów w bezpośredniej umowie z Ecocert i w powiązaniu z produktami lub procesami certyfikowanymi przez Ecocert Greenlife. Powinno to być objęte ważnym dokumentem certyfikacyjnym wydanym przez Ecocert. Możesz znaleźć naszych klientów za pośrednictwem tego łącza: Katalog firm z certyfikatem Ecocert  

Empire Pharma nie jest obecnie naszym klientem, dlatego nie może powoływać się na żaden certyfikat Ecocert, używać logo Ecocert ani podobnych.

Czy Ecocert zażądał usunięcia logo Ecocert z opakowań produktów Solverx ?

Tak, znak towarowy Ecocert lub odniesienia do Ecocert lub certyfikacji nie mogą być kojarzone z produktami, organizacjami lub operacjami, które nie są certyfikowane przez Ecocert. Nie mogą być wyświetlane w sposób wprowadzający w błąd. Jeśli tak się stanie, zwrócimy na to uwagę i w razie potrzeby podejmiemy dalsze kroki. Empire Pharma zostało odpowiednio poinformowane.

Czy producent kosmetyków może używać znaku Ecocert tylko dla poszczególnych składników produktu?

Jeśli produkt zawiera składniki certyfikowane przez Ecocert nie można powoływać się na Ecocert na produktach kosmetycznych i/lub używać znaku towarowego certyfikacji Ecocert. Certyfikacja produktów wymienionych w certyfikacie jest osobista dla beneficjenta wymienionego w certyfikacie. Żadna strona trzecia inna niż klient (tj. producent lub przetwórca używający organicznych składników certyfikowanych przez Ecocert, ale nie w bezpośredniej umowie z Ecocert, kupujący certyfikowane produkty…) nie może używać znaku towarowego Ecocerti/lub powoływać się na Ecocert lub certyfikację, niezależnie od tego, czy:

  • W jakiejkolwiek komunikacji;
  • Na opakowaniu lub etykietach gotowych produktów;
  • Na opakowaniu lub etykiecie produktu, którego skład obejmuje certyfikowane lub zatwierdzone produkty/składniki.

Znak towarowy certyfikacji Ecocert jest prawnie zarejestrowany na całym świecie, a każda nieautoryzowana reprodukcja tego znaku stanowi naruszenie naszych praw do znaku towarowego.

Z pozdrowieniami

Ines Hensler, Communication Manager, Ecocert Deutschland GmbH

 

Firma Empire Pharma Sp. z o.o. nie zdecydowała się opowiedzieć na nasze pytania. Brzmiały one następująco:

- Czy firma Empire Pharma uzyskała certyfikat Ecocert na swoje produkty i posiada prawo do umieszczania znaku Ecocert na opakowaniach produktów?  Na które produkty został wydany certyfikat Ecocert i kiedy?

- Na jakiej podstawie firma Empire Pharma używała znaku certyfikacji Ecocert na swoich produktach marki Solverx do tej pory? Proszę o wskazanie przepisu, który na to zezwala.

 - Czy firma Empire Pharma otrzymała pismo, informację, e-mail z Ecocert wzywające do usunięcia znaku Ecocert z opakowań produktów oraz informację, że jeśli tego nie zrobi zostanie wciągnięta na czarną listę firm, które wprowadzają konsumentów w błąd?

Firma Empire Pharma była ewentualnie gotowa na odpowiedź na pytania po przeczytaniu całego artykułu przygotowanego przez redakcję. Nie stosujemy jednak takich praktyk. Autoryzacja zawsze dotyczy bezpośrednich cytatów i wywiadów, jeśli udzielający informacji zastrzega sobie takie prawo.

Jak poinformowała nas agencja PR reprezentująca markę Solverx, firma cyt. „utraciła zaufanie do rzetelności Wiadomości Kosmetycznych” po publikacji poprzedniego artykułu, który dotyczył powyższej sprawy. Artykuł ten informował, że Solvex został wezwany do usunięcia znaku Ecocert z opakowań, zawierał linki do publikacji Dominiki Chirek @naturalnieproste oraz oświadczenie prezesa firmy, które zostało nadesłane po tym, jak poprosiliśmy o odniesienie się do sytuacji i dosłaliśmy link do publikacji z profilu @naturalnieproste.  

Po publikacji artykułu firma Empire Pharma zażądała jego usunięcia, pod groźbą procesu sądowego i oskarżenia o działanie na szkodę spółki, a my poprosiliśmy o rzetelną odpowiedź na nasze pytania.

Po odmowie, zwróciliśmy się z pytaniami do Ecocert Deutschland GmbH, by wszystkie informacje pochodziły bezpośrednio od firmy certyfikującej. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2024 01:57