StoryEditor
Producenci
07.06.2017 00:00

Perły Rynku Kosmetycznego i Perły Rynku FMCG - poznaj wyniki edycji 2017

Uroczyste wręczenie nagród dla nowości, które zwyciężyły w badaniu Perły Perły Rynku Kosmetycznego i Perły Rynku FMCG 2017 odbyło się 6 czerwca br. w Klubie Polskiej Rady Biznesu w Warszawie. Na podium stanęły produkty wybrane przez profesjonalne jury - menedżerów reprezentujących sieci handlowe, drogeryjne i apteczne. Dla wielu z nich ranking otwiera wejście do szerokiej dystrybucji i na sklepowe półki. 

Celem badania, które zostało przeprowadzone już po raz 11., było wyłonienie najlepiej przyjętych przez rynek nowości FMCG, w tym kosmetycznych. Zwycięzców wskazało grono 42 ekspertów reprezentujących renomowane sieci handlowe - spożywcze, drogeryjne, apteczne, a także firmy dystrybucyjne. Wśród nich znaleźli się właściciele spółek, prezesi i członkowie zarządów, dyrektorzy handlowi, sprzedaży oraz zakupów.

W 11. edycji badania tytuł Perły Rynku Kosmetycznego zdobyło 55 produktów w 18 kategoriach, a Perły Rynku FMCG - 54 produkty również e 18 kategoriach. 

Iwona Szwan, prezes Wydawnictwa Gospodarczego podkreśliła, że co roku na rynek trafia kilkaset nowych produktów. Badanie ma pomóc wyłonić te, które mają duże szanse na stałe zagościć na sklepowych półkach. – Unikatową cechą obu projektów jest fakt, że wyboru dokonują praktycy z sektora handlu i dystrybucji. Wszystkie produkty zostały osobiście przetestowane, a członkowie jury oceniali nie tylko ich jakość, walory sensoryczne oraz opakowanie, ale także rotację, marżę czy szeroko rozumiane wsparcie marketingowe – mówiła Iwona Szwan przybliżając metodologię badania.

Uroczystość zgromadziła właścicieli firm, prezesów, członków zarządu, dyrektorów marketingu, dyrektorów sprzedaży oraz brand managerów branży FMCG. Nagrody wręczyli jurorzy obu badań, którym towarzyszyli Iwona Szwan i Grzegorz Szafraniec z zarządu Wydawnictwa Gospodarczego oraz Katarzyna Bochner, redaktor naczelna „Wiadomości Kosmetycznych”. Spotkanie poprowadził prezenter Maciej Kurzajewski.

LISTA LAUREATÓW BADANIA PERŁY RYNKU KOSMETYCZNEGO 2017

Kremy pielęgnacyjne do twarzy

ZŁOTO: Bielenda Carbo Detox, Bielenda Kosmetyki Naturalne

SREBRO: Soraya Intensywna Naprawa 40+, Orkla Care

BRĄZ: Krem Śliwkowy Home Terapis, Apis Natural Cosmetics

Produkty specjalistyczne do pielęgnacji twarzy

ZŁOTO: Bielenda Neuro Glicol + VIT. C, Bielenda Kosmetyki Naturalne

SREBRO: Maska oczyszczająca do twarzy Pilaten Hydra, Eurus

BRĄZ: Detoksykujący krem naprawczy Dermiss 0’6 Clever Renewal, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona

Kosmetyki i akcesoria do demakijażu

ZŁOTO: Hydrożelowe toniki Home terApis: wygładzający z kwasem hialuronowym i oczyszczający z kwasem migdałowym, Apis Natural Cosmetics

SREBRO: Kremowy olejek do demakijażu twarzy i oczu Dermiss 0’1 Nutri Cleansing, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona

BRĄZ: Rękawiczki do demakijażu Delete Makeup, Phenicoptere

Kosmetyki ochrony przeciwsłonecznej

ZŁOTO: Linia do opalania Soraya, Orkla Care

SREBRO: Dwufunkcyjny krem ochronny do twarzy SPF 15/SPF 50 Farmona Sun Balance, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona

BRĄZ: Linia Dax Sun: Hipoalergiczne mleczko po opalaniu, Balsam do opalania, Masło kakaowe 30+, Ochronny krem do twarzy 30+, Suchy olejek do opalania 15+, Dax Cosmetics

Kosmetyki do pielęgnacji dłoni

ZŁOTO: Odżywczy krem-maska do dłoni i paznokci Dermiss 2’4 Lipid Protection, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona

SREBRO: Kremy do rąk Yope: Herbata, Imbir, Szałwia, Yope

BRĄZ: Krem do rąk Melli Care Patchouli&Lemon, HS Planet

Kosmetyki do pielęgnacji stóp

ZŁOTO: Good Foot Podology, Delia Cosmetics

SREBRO: Krem w sprayu do stóp Nivelazione Ekspresowe Nawilżenie, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona

BRĄZ: Maska-Krem do stóp Acerin Intensywna Kuracja Regenerująca, Scan-Anida

Kosmetyki do pielęgnacji i mycia ciała

ZŁOTO: Mydła łazienkowe Yope: Herbata, Szałwia, Imbir, YOPE

SREBRO: Natłuszczający olejek do kąpieli i pod prysznic Herbal Care Buriti do skóry suchej I normalnej, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona

BRĄZ: Balsam i serum do ciała Soraya Body Diet24 Antycelluit Antyglikacja, Orkla Care

Kosmetyki do pielęgnacji włosów

ZŁOTO: Suche szampony Batiste – 19 wariantów, Ocean Trade

SREBRO: Odżywki Jantar w piance, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona

BRĄZ EX AEQUO: Linia Cameleo SOS ograniczająca wypadanie włosów, Delia Cosmetics

BRĄZ EX AEQUO: Tołpa Dermo Hair, Torf Corporation, Fabryka Leków

Kosmetyki do stylizacji i koloryzacji brwi

ZŁOTO: Żel do stylizacji brwi Hean Express Brow Gel 3in1, Hean Fabryka Kosmetyków

SREBRO: Zestawy do stylizacji brwi Golden Rose Eyebrow Styling Kit, Golden Rose

BRĄZ: Wodoodporna Konturówka do brwi B-4 Szafir Cosmetics, Szafir

Kosmetyki do ust

ZŁOTO: Pomadki kaszmirowe do ust: Hean Luxury Cashmere, Hean Fabryka Kosmetyków

SREBRO: Matowe Pomadki Płynne Delia Cosmetics Matt Liquid Lipstick Matt, Delia Cosmetics

BRĄZ: Transparentna konturówka do ust Golden Rose Lip Barrier Transparent Lip Pencil, Golden Rose

Fluidy, pudry, bazy pod makijaż

ZŁOTO: Rozjaśniacz kolorów podkładów Hean Brightener od Foundation Colour, Hean Fabryka Kosmetyków

SREBRO: Podkład Mineralny Kryjąco-Matujący Hean Mineral Make Up Cover&Matte, Hean Fabryka Kosmetyków

BRĄZ: Fluid Pierre René Professional Skin Balance Cover Foundation, Pierre René

Kosmetyki do konturowania twarzy

ZŁOTO: Puder rozświetlający Pierre René Professional Highlighting Powder, Pierre René

SREBRO: Palety do konturowania Golden Rose Contour Powder Kit, Golden Rose

BRĄZ: Wypiekany Bronzer do Twarzy i Ciała Hean Luxury Sun Of Egypt, Hean Fabryka Kosmetyków

Kosmetyki do pielęgnacji paznokci

ZŁOTO: Peeling do paznokci i skórek Pierre Rene Professional Magic Scrub, Pierre René

SREBRO: Odżywka do paznokci Diadem Eliksir 7w1, Szafir

BRĄZ: Odżywcze serum do paznokci Dermena Regenail, Pharmena

Kosmetyki apteczne

ZŁOTO: A-Derma Phys-AC, Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska

SREBRO: Tonik do włosów Kaminomoto Hair Growth Accelerator II, Sachi Cosmetics

BRĄZ: Serum przeciw niedoskonałościom skórnym Ducray Keracnyl, Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska

Kosmetyki naturalne

ZŁOTO: Linia Vianek 18 nowości w seriach: nawilżającej, łagodzącej, normalizującej i enzymatycznej, Sylveco

SREBRO: Puder Ryżowy Fixer Ecocera, Kadorna

BRĄZ: Kremy do rąk YOPE: Herbata, Imbir, Szałwia, YOPE

Innowacja roku

ZŁOTO: Kuracja na gorąco z wyciągiem z bursztynu do włosów suchych i łamliwych Jantar, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona

SREBRO: Mydła łazienkowe YOPE: Imbir, Szałwia, Herbata, YOPE

BRĄZ: Travel Size Melli Care: Patchouli&Lemon Hand Cream, Pomegranate&Lichee Foot Cream, HS Planet

Innowacja roku- pielęgnacja twarzy

ZŁOTO: Rękawiczki do demakijażu Glov on-the-go i Comfort, Phenicoptere

SREBRO: Puder Ryżowy Fixer Ecocera, Kadorna

BRĄZ: Dermena Vitaline Molecule Regen 7, Pharmena

Najbardziej perspektywiczny debiut

ZŁOTO: Maska oczyszczająca do twarzy Pilaten Hydra, Eurus

SREBRO: Linia Dermiss do pielęgnacji twarzy, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona

BRĄZ: Linia Perfecta Fenomen C, Dax Cosmetics

LISTA LAUREATÓW BADANIA PERŁY RYNKU FMCG 2017

Wyroby cukiernicze

ZŁOTO: Nimm2 Śmiejżelki Mlekoduszki, Storck

SREBRO: Nadziewane galaretki Fresh & Fruity Multiwitamina, Wawel

BRĄZ: Karmelowo-czekoladowe cukierki Tofflairs, Wawel

Wafle i batony

ZŁOTO: Grześki Gofree w zmienionym opakowaniu: waniliowe, waniliowo-czekoladowe, Colian

SREBRO: Linia batonów zbożowych Helio, Helio

BRĄZ: Batony Chlorella sport bar, Purella Food

Tabliczki czekoladowe

ZŁOTO: Czekolady nadziewane Goplana Jeżyki, Grześki, Colian

SREBRO: Czekolada nadziewana Milkizz, Wawel

BRĄZ: Czekolada do gotowania Qulinaria 70% kakao, Wawel

Praliny i bomboniery

ZŁOTO: Goplana Joy&Me, Colian

SREBRO: Praliny Espresso o zmodyfikowanej recepturze, Mieszko

BRĄZ: Praliny Śliwka Nałęczowska w opakowaniu prezentowym, Colian

Przekąski

ZŁOTO: Tarczyński Kabanosy miniGO, Tarczyński

SREBRO: Bakalie Helio w zmienionych opakowaniach, Helio

BRĄZ: Cubes Superfood Snacks, Purella Food

Produkty dietetyczne

ZŁOTO: Bezglutenowe masy krówkowe Helio, Helio

SREBRO: Wafle o smaku waniliowym bez dodatku cukru, Wawel

BRĄZ: Natural Raw Bites BIO, Purella Food

Lody

ZŁOTO: Lody ze smakiem Zielona Budka 1000 ml W ulepszonej recepturze, różne warianty, Froneri Polska

SREBRO: Lody Jak Dawniej w ciastkach, PPL Koral Józef Koral

BRĄZ: Lody Drill Mix, PPL Koral Józef Koral

Żywność dla dzieci

ZŁOTO: Gryzzale Paróweczki drobiowe; Szyneczka drobiowa, Tarczyński

SREBRO:  Kremy Wedlowskie, LOTTE WEDEL

BRĄZ: Pierożki dla dzieci Super Virtusie, Virtu Production

Dania gotowe

ZŁOTO: Virtu Lasagne Bolognese z wołowiną, Virtu Production

SREBRO: Męska Rzecz Pełna Micha, Stoczek Natura

BRĄZ: Kotlet Drobiowy z kaszą gryczaną, Czas na… Cashotto, Cedrob

Makarony

ZŁOTO: Makarony Barilla w zmienionych opakowaniach różne warianty, Barilla Poland

SREBRO: Goliard Nitka z jaj kury zielononóżki, Goliard

BRĄZ: W kuchniach świata, wstęgi Szpinak + Czosnek, Papryka + Chili, Makarony Polskie

Nabiał

ZŁOTO: Jogurty Bakoma BIO: truskawka, morela, jagoda, wiśnia, owoce leśne, Bakoma

SREBRO: Puszysty serek twarogowy Almette z rzodkiewkami; ze szpinakiem i czosnkiem, Hochland Polska

BRĄZ: Ser mleczny Serenada, SM Spomlek

Ryby i przetwory rybne

ZŁOTO: Lisner Śledzik na Raz Swojskie Smaki: w sosie chrzanowym z jabłkiem; ze smażoną cebulką;ze smażoną cebulką na ostro, Lisner

SREBRO: Filety ze śledzia Superfish, Graal

BRĄZ: Hummus Superfish, Graal

Kabanosy i przekąski mięsne

ZŁOTO: Kabanosy Klasyczne Tarczyński 200 g: wieprzowy, drobiowy, pikantny, serowy, Tarczyński

SREBRO: Kabanosy Sokołów, Sokołów

BRĄZ: Snaxy – Kabanos wieprzowy w bułce, Tarczyński

Wędliny

ZŁOTO: Sokołów Naturrino: Kurczak zapiekany; Szynka wędzona; Schab wędzony, Sokołów

SREBRO: Polędwica wieprzowa bez konserwantów, Dobrowolscy

BRĄZ: Szynka Nadbużańska, Sokołów

Wyroby mięsne

ZŁOTO: Tradycyjnie Wędzone: Kiełbasa Wiejska z Wadowic; Rogal Krakowski, Dobrowolscy

SREBRO: Ozory Luksusowe, Cedrob

BRĄZ: Kiełbasa Dębowa, Zakłady Mięsne Pamso

Piwa

ZŁOTO: Piwo Okocim w zmienionych opakowaniach i nowej recepturze, Carlsberg Polska

SREBRO: Piwo Kasztelan Pszeniczne Niepasteryzowane, Calsberg Polska

BRĄZ: Piwo Leżajsk, Grupa Żywiec

Alkohole mocne

ZŁOTO: Wódka Żołądkowa de Luxe z pieprzem Pojemności: 100; 200 i 500 ml, Stock Polska

SREBRO: Whisky Johnnie Walker Blenders’ Batch Rye Finish, Diageo Polska

BRĄZ: Finlandia Coconut Vodka, Brown Forman Polska

Innowacja spożywcza

ZŁOTO: Mięsa sous vide Krakus, Animex Food

SREBRO: Wędliny wegetariańskie VeggieDay, Balcerzak i Spółka

BRĄZ: Panier z ciecierzycy, Mamut

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
16.07.2025 12:07
Bohaterka największego glow up tego roku – ambasadorką marki Schwarzkopf
lindsaylohan IG

Schwarzkopf – niemiecki gigant kosmetyczny, specjalizujący się w produktach pielęgnacyjnych do włosów – mianował aktorkę i celebrytkę Lindsay Lohan nową ambasadorką marki. Amerykanka dołączyła do grona takich gwiazd, jak Sofia Vergara i Dove Cameron. Na początku tego roku 39-letnia Lohan zachwyciła swoją metamorfozą: promienną, gładką cerą oraz piękną blond fryzurą.

Nowe partnerstwo to kontynuacja współpracy Lohan z kolorystką gwiazd, Tracey Cunningham, specjalistką ze Schwarzkopf, która dba o kolor włosów aktorki od ponad dwóch dekad zarówno w filmach, jak i wyjściach na czerwony dywan.

Tracey to coś więcej niż moja kolorystka, to zaufana partnerka kreatywna. Uwielbiam to, że poświęca czas na wyjaśnienie, jakich produktów używa i dlaczego. Dowiedziałam się o Schwarzkopf dzięki Tracey, ponieważ efekt za każdym razem jest niesamowity i teraz jest to jedyna marka, której ufam w salonie – podkreśla Lindsay Lohan.

Nowy odcień blond Lohan, zaprezentowany po raz pierwszy w marcu tego roku, to nowa odmiana o nazwie „Soft Gloss Blonde”. 

Lindsay i ja rozwijałyśmy się razem przez lata, dlatego zawsze najfajniej jest mieć ją na swoim fotelu – mówi Cunningham, która w październiku 2024 roku została mianowana dyrektor kreatywną ds. koloru i techniki w Schwarzkopf Professional w USA. – Zaufanie do produktów, których używam u wszystkich moich klientek, jest niezwykle ważne. Nie ma miejsca na błąd podczas pracy z gwiazdą, przechodzącą transformację koloru przed rolą w filmie lub telewizji, na czerwonym dywanie lub przed występem muzycznym. Wiem, że zawsze mogę liczyć w tym na produkty Schwarzkopf Professional – dodaje Cunningham.

W swoim najnowszym raporcie handlowym Henkel, właściciel marki Schwarzkopf, wskazywała na osłabienie nastrojów konsumentów w Ameryce Północnej. Firma odnotowała tam w maju spadek sprzedaży o 1 proc. w pierwszym kwartale, co jest wynikiem niższym od oczekiwań rynkowych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
16.07.2025 10:42
L‘Oréal w top 100 najbardziej wpływowych firm 2025 magazynu TIME
L‘Oréal został doceniony przez TIME za swoje innowacyjne podejście i długofalową strategię skutecznego pozyskiwania i rozwijania wpływowych, globalnych mareklorealgroupe IG

L‘Oréal poinformował, że trafił do grona 100 najbardziej wpływowych firm 2025 według magazynu TIME. Znalezienie się L‘Oréal w piątej edycji tej prestiżowej listy plasuje francuski koncern w kategorii „Tytanów” – największych i najbardziej znanych firm na świecie.

Wyróżnienie to przyznawane jest przez amerykański magazyn firmom, które wyróżniły się znaczącym wpływem, innowacyjnością, ambicją i sukcesami. L‘Oréal został szczególnie doceniony za swoje innowacyjne podejście i długofalową strategię skutecznego pozyskiwania i rozwijania wpływowych, globalnych marek.

TIME docenił niezwykłą drogę marki CeraVe, uznając jej znaczącą rolę w napędzaniu globalnego rynku dermokosmetyków. Od momentu przejęcia przez L‘Oréal w 2017 roku, CeraVe przekształciła się z lokalnej marki amerykańskiej w markę odnoszącą sukces globalnie, która przekroczyła granicę 2 mld euro sprzedaży i jest obecnie dostępna na rynkach całego świata. Jej droga od podstawowego produktu, rekomendowanego przez dermatologów, do stania się globalnym fenomenem i viralową sensacją na TikToku doskonale ilustruje – zdaniem TIME – niezrównaną zdolność L‘Oréala do szybkiego reagowania na zmieniające się trendy w dziedzinie urody oraz na potrzeby konsumentów.

Umieszczenie nas na liście TIME100 to dobitne uznanie dla zaangażowania naszych zespołów, naszego skupienia na innowacjach naukowych i naszej zdolności do budowania marek, które prawdziwie łączą ludzi na całym świecie – komentuje Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal.

L‘Oréal działa na rynku kosmetycznym już od 115 lat, mając za cel spełnianie aspiracji kosmetycznych konsumentów na całym świecie.

Nasz cel, jakim jest tworzenie piękna, które porusza świat, definiuje nasze podejście do piękna jako niezbędne, inkluzywne, etyczne,zaangażowane w zrównoważony rozwój społeczny i środowiskowy. Dzięki naszemu szerokiemu portfolio 37 międzynarodowych marek i ambitnym zobowiązaniom dotyczącym zrównoważonego rozwoju w ramach programu L’Oréal for the Future, oferujemy każdemu na całym świecie to, co najlepsze pod względem jakości, skuteczności, bezpieczeństwa, uczciwości i odpowiedzialności, jednocześnie celebrując piękno w jego nieskończonej różnorodności – podkreśla francuski koncern, zatrudniający ponad 90 tys. pracowników.

Koncern jest aktywny we wszystkich kanałach dystrybucji: e-commerce, rynek masowy, domy towarowe, apteki, perfumerie, salony fryzjerskie, butiki marek i handel detaliczny.

W 2024 roku Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości 43,48 mld euro. Posiadając 21 ośrodki badawcze w 13 krajach na całym świecie oraz dedykowany zespół ds. badań i innowacji, składający się z ponad 4 tys. naukowców i 8 tys. specjalistów ds. cyfrowych, L’Oréal koncentruje się na kreowaniu przyszłości piękna i staniu się potęgą w dziedzinie technologii kosmetycznych.

W 2025 roku Grupa L’Oréal została uznana przez magazyn Fortune za najbardziej innowacyjną firmę w Europie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. lipiec 2025 01:22