StoryEditor
Producenci
02.05.2024 10:05

Personal Care Insights: Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju inwestuje w Bielendę

Inwestycje w Bielendę mogą spowodować znaczący skok rozwojowy dla firmy. / Bielenda
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) dokonuje inwestycji o wartości 33,9 milionów euro poprzez pośredni udział mniejszościowy w Bielendzie. Transakcję prowadzi jego holding Innova Central Holding, którego właścicielem jest fundusz private equity Innova/6, a w którym EBOR jest komandytariuszem.

„Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) inwestuje w wiodącą polską markę kosmetyczną Bielenda. Bank nabył pośredni udział w spółce poprzez inwestycję o wartości 33,9 mln euro w spółkę holdingową Bielenda, Innova Central Holding SCA, która jest kontrolowana przez fundusz private equity Innova/6, w którym EBOR jest również komandytariuszem” – poinformowano w komunikacie.

Zakup pozwoli Bielendzie zwiększyć portfolio produktów i udział w rynku oraz wykorzystać umiejętności cyfrowe spółek, w które zainwestowała, w celu poprawy efektywności operacyjnej. Mowa m.in. o przejętych ostatnio spółkach Tołpa i Miya Cosmetics.

Czytaj więcej: Bielenda przejmuje Miya Cosmetics, a TDJ dołącza do akcjonariatu Grupy Bielenda

„Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą silną współpracę z Innova Capital i wspierać Bielendę tym zastrzykiem kapitału, aby napędzać jej strategię fuzji i przejęć. Te strategiczne przejęcia pozwolą Bielendzie skorzystać z synergii z Miya i Tolpa, aby stać się znacznie silniejszym graczem i atrakcyjnym celem dla potencjalnych nabywców strategicznych w przyszłości” – powiedział dyrektor ds. private equity w EBOR Tamas Nagy, cytowany w komunikacie.

Innova Capital to polski doradca private equity inwestujący w wykupy większościowe w średnich przedsiębiorstwach w Europie Środkowo-Wschodniej. Według doniesień zainwestował około 1,3 miliarda euro w prawie 70 firm w dziesięciu krajach. Tymczasem EBOR twierdzi, że zainwestował ponad 14 miliardów euro w 519 projektów.

Inwestycja EBOR potwierdza pozycję Grupy Bielenda jako jednego z liderów polskiego rynku kosmetycznego [...] Wsparcie w akwizycji marek Tolpa i Miya pozwoli nam na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój, silniejszą dywersyfikację portfolio, zwiększenie naszej udział w rynku i wzmocnić nasze inwestycje w innowacje

powiedział Marek Bielenda, prezes Bielenda Kosmetyki Naturalne.

Bielenda Kosmetyki Naturalne, założona w 1990 roku, to polska firma kosmetyczna oferująca kilkaset produktów w wielu kategoriach pielęgnacyjnych. Produkty te są dostępne w Polsce oraz w prawie 60 krajach na pięciu kontynentach. Firma dysponuje nowoczesnymi fabrykami i własnymi laboratoriami badawczo-rozwojowymi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. listopad 2025 22:28